Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

przewody w stalowym oplocie, końcówki - PYTANIE
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=3323
Strona 1 z 3

Autor:  aa66 [ 2009-10-15 14:58:07 ]
Tytuł:  przewody w stalowym oplocie, końcówki - PYTANIE

Witam , mam pytanie do "doświadczonych" forumowiczów o różnice między przewodami w stalowym oplocie z końcówkami ocynowanymi a stalowymi. Jakie są rożnice poza zastosowaniem innego materiału i trwałością takich końcówek , czy normalny motocyklista jest w stanie odczuć różnice podczas hamowania?

Drugie pytanie czy różnica miedzy przewodami goodridge a hell , jest naprawde jakaś duża?

Przeczytałem kilka tematów na forum ale może są jakieś nowe opinie.

Autor:  Slomka [ 2009-10-15 16:43:03 ]
Tytuł: 

nie mam zabardzo porównania jakiegos wielkiego ale mam zamontowane przewody w oplocie z goodridge hamują swietnie jechałem tez kotem kolegi ze standardowymi gumowymi przewodami i jak dla mnie to róznica kolosalna. według mnie standardowe przewody to prawie brak hamowania:/
jechałem takze R6 z przewodami hella tez swietnie hamują ale to przeciez inne moto i całkiem inne heble:/ z tego co sie orientuje jakiejs wielkiej róznicy miedzy tymi dwoma markami nie ma w odczuciu zwykłego kierowcy. goodridge podobniesz na torach uzywaja;)

Autor:  Robgie [ 2009-10-15 16:56:55 ]
Tytuł: 

jeżdżę na fabrycznych przewodach ale albo słomka ten twoj kolega ma rozdupione hamulce albo nie jeździłeś na innych moto albo naprawde jest taka przepaść w hamulcah z oplotem. Kot naprawdę nieźle hamuje na fabrycznych , pewnie jest lepiej na oplocie ale nie zeby stwierdzać że nie ma hebli jak nie ma oplotu.

Autor:  Maciek [ 2009-10-15 17:19:25 ]
Tytuł: 

to nie jest tak ze na gumowych przewodach gorzej hamuje . poprostu trzeba mocniej cisnąc zeby zachamowały. Tak mi sie wydaje. na stalowych łatwiej wyczuc moment kiedy hamuja z najleprzym rezultatem itp.
Gdy wsiadłem na swojego kota to byłem pod duzych wrażeniem hamulców. Ale gdy przejade sie na innym moto ze stalowymi przewodami to faktycznie na poczatku mam wrażenie ze kociak nie hamuje bo poprostu trzeba cisnąc mocnej na klamke>

Tak mi sie wydaje że o to w tym chodzi

Autor:  aa66 [ 2009-10-15 17:28:32 ]
Tytuł: 

To jak jest roznica miedzy gumowe-stalowe to wiem, jest bardzo duza (ja sam na gumowych przewodach kilka razy sie wystraszylem i doszedlem do wniosku ze obecne hamulce nie sa wystarczajace do agresywniejszej jazdy zwlaszcza z plecaczkiem poprostu nie daja rady w awaryjnych sytuacjach dlatego chcialbym zalozyc oplot) widac to zwlaszcza podczas duzego obciazenia ukladu hamulcowego przewody gumowe potrafia "spuchnac" i efektywnosc hamowania bedzie jeszcze mniejsza , ale mnie interesuje glownie roznica samych koncowek w przewodach w stalowym oplocie jaka jest roznia miedzy ocynk-stal czy tylko ich trwalosc czy moze cos jeszcze?

Autor:  kjuik [ 2009-10-15 17:52:51 ]
Tytuł: 

nie wydaje mi się żeby była różnica w hamowaniu powodowana samymi końcówkami także bierz te co ci bardziej pasują cenowo , czy z wyglądu, jak już coś gra rolę to sam przewód.

Autor:  Nemmo [ 2009-10-15 18:48:20 ]
Tytuł: 

Wiekszosc uzytkownikow zapomina tez, ze gumowe przewody hamulcowe co kilka lat powinno sie wymieniac. Moze dlatego Twoj znajomy ma tak beznadziejne heble bo przewody pamietaja jeszcze fabryke ? :roll:

PS heble w R6 i kocie to wcale nie zupelnie inna bajka. R6 w rocznikach 99-02 miala dokladnie takie same zaciski, podobni zreszta jak poczatkowe roczniki R1 8)

Autor:  mib_ns [ 2009-10-15 20:16:13 ]
Tytuł: 

nemm dobrze gada dac mu vodki
powiem tak mialem okazje jezdzic bez i z oplotami kotem roznica duza w hamowaniu calkiem inne wyczucie klamki trzeba miec

Autor:  lewy [ 2009-10-15 21:50:55 ]
Tytuł: 

racja racja! gumowe przewody sie wymienia co chyba 4 lata! w zeszłym sezonie miałem XJ dzivkę, i jak zobaczyłem ze data produkcji przewodów przednich to 1994 to sie zmroziłem. potem sie nie dziwiłem dlaczego zwalniam, a nie hamuje. kupiłem używane stalowe za 80zł (chyba 100cm z końcówkami oryginalnymi). efektu nie muszę opisywać.

Autor:  Wojt@s [ 2009-10-15 22:17:33 ]
Tytuł: 

To macie coś słabo przejrzany układ hamulcowy. Ja mam gumiaki i do hamowania używam jednego palca, dwóch do silnego i awaryjnego.U mnie klamka właściwie stoi w miejscu.

Przewody się wymienia co 4 lata, płyn im częściej tym lepiej. Zaciski rozbieram raz/dwa na sezon, tłoczki smarowane są wurthem, klocki EBC złote.

Stalowe można odczuć różnicę na torze, chyba że ma ktoś gumiaki w lichym stanie to wtedy każdy piszę że super są oploty. Stąd się to bierze. Po wymiane na nawet zwykłe gumiaki wszystko w raca do normy.

Nemm a dasz sobie głowę uciąć że pompy miały te same?:> :mrgreen:

Jak ktoś pisze, że Kot ma słabe heble to coś musi mieć z nimi nie tak.

Autor:  Nemmo [ 2009-10-15 22:20:30 ]
Tytuł: 

Wojt@s napisał(a):
Nemm a dasz sobie głowę uciąć że pompy miały te same?:> Mr. Green

Nie dam, dlatego napisalem tylko o zaciskach :P (Ale jestem przekonany, ze caly komplet raczej byl ten sam :mrgreen: )

PS Wicie co mnie wkurza? Jak matoły, którzy sprzedaja lub opisuje TCata wspominaja o hamulcach i pisza "heble jak w/od R1/R6". A prawda jest taka, ze hamulce od TCata byly zaadoptowane do R6 i R1 ! :P I powinno sie pisac przy heblach z pierwszych rocznikow szlifierek z yamahy, ze heble od TCata ;P :twisted: :lol:

Autor:  thundercat_98 [ 2009-10-16 09:01:19 ]
Tytuł: 

ja miałęm gumiaki na początki i zmieniałemna stalowe. różnica kolosalna ale przedewszystkim w wyczuciu hamowania. Hamuje się lekko jednym paluszkiem. Na początku trzeba się przyzwyczaic do nowego dozowania siły hamowania ale po ogarnięciu jest wporządku:)

Autor:  Bzinek [ 2009-11-06 23:58:02 ]
Tytuł: 

jak układ przewodów jest to t-cata ?
http://www.przewodywoplocie.pl/index.ph ... wodow.html

Autor:  maniu008 [ 2009-11-07 00:08:47 ]
Tytuł: 

pewnie układ S, ale rozdzielacz można ominąć stosując układ F z dwoma przewodami wtedy zaoszczędzisz 130zł za jeden przewód. Chyba że chcesz zostawić rozdzielacz to wtedy musisz kupić trzy przewody na przód.

Autor:  Wojt@s [ 2009-11-07 01:06:54 ]
Tytuł: 

Dwa przewody najlepiej, jeden za drugi wychodzący od pompy. Rozwiązanie najprostsze . Swojego czasu gadałem z chłopakami co robią sprzęty pod siebie na tor do poznania i o dziwo nie odczuli różnic w hamowaniu w układzie z dzielnkiem lewo/prawo a nawet bez. Więc co i jak komu leży.

Zakładając te przewody pamiętaj o kolejności podkładek miedzianych, dają instrukcję do montażu ale to przypatrz bo może nigdy układ nie być szczelny przez to w 100%.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/