Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-01-29 17:32:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-04 16:53:48
Posty: 18
Lokalizacja: Opolskie Kuniów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694581789
Obecne moto: Yamaha FZ1S
j@ck napisał(a):
Tusiek1994 napisał(a):
Ja do fzs1000 190/55 ucisłem i nizle wyglada:)

czasem się zastanawiam po co niektórzy kupują moto?? dla lansu czy spełniają marzenia i do jazdy

założyłem ja bo 180 zamykałem do konca i chciałem zobaczyc ja bedzie na 190


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-29 17:32:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-01-29 18:17:50 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
A da się zamknąć nie do końca? :mrgreen:
Skoro zamykasz oponę 180, to prawdopodobnie czas przyjrzeć się technice jazdy, zamiast zmieniać kapcia na szerszego. Zamknąć oponę to żaden problem (i trzeć podnóżkami- w innym moto, np kocie, a w FZS tym łatwiej bo niżej są), ale można też pojechać znacznie szybciej i poprawniej, zostawiając jeszcze troche rezerwy opon i mając podnóżki daleko od asfaltu... Wystarczy popracować nad techniką jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-29 18:21:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
No przytrzeć podnóżki w fzs to nawet się specjalnie starać nie trzeba ;) Ja już wymieniałem 2x na nowe ;/
Czytałem w MD że można się bardziej kierować ciałem w stronę lusterka i dzięki temu osiągamy mniejszy pochył motocykla przy tym samym promieniu pokonywania zakrętu ;) Chyba że ktoś lubi jeździć przyspawany do siedzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-30 12:44:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Tusiek1994 napisał(a):
założyłem ja bo 180 zamykałem do konca i chciałem zobaczyc ja bedzie na 190
czy ty na pewno wiesz co piszesz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-30 17:55:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-04 16:53:48
Posty: 18
Lokalizacja: Opolskie Kuniów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694581789
Obecne moto: Yamaha FZ1S
j@ck napisał(a):
Tusiek1994 napisał(a):
założyłem ja bo 180 zamykałem do konca i chciałem zobaczyc ja bedzie na 190
czy ty na pewno wiesz co piszesz

wiem kolego jeżdze na jednosladzie z silnikiem benzynowym od 5 roku życia.

powiem szczerze ze na 180 sie lepiej wchodzi w zakręty jak dla mnie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-30 20:14:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
bez obrazy ale to, że jeździsz x lat to na mnie wrażenia nie robi,
MOJE SKROMNE ZDANIE JEST TAKIE, ŻE JEDNAK JAK SIĘ KUPUJE MOTO, TO Z OKREŚLONYMI OPONAMI A NIE, ŻE JEST OPCJA "JAKIE SOBIE OPONKI PAN ŻYCZY, 120 CZY 220 Z TYŁU". Dialog na ten temat będzie tak długi jak lista użytkowników na tym forum, każdy robi jak uważa, życzę powodzenia i spotkania w trasie LWG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-30 20:56:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Każdy zakłada co lubi ;) I Jeździ potem jak umie... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 09:40:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
A ja tak latwo tematu nie poddam.
Prosze szanownego kolegi jesli to mozliwe oczywiscie o poparcie swojego zdania ze jak zalozy sie 190 na tyl to lepiej w zakrety wchodzi ?

Przypominam ze skosnookie pracowali nad moto nie jeden wieczor przy piwie i opony w tejrze ramie (120/160) nie zostaly wybrane bo tak. Prosze zwrocic uwage ze dana felga jest przystosowana do danego rozmiaru opony +- 10mm ale to i tak nad wyrost. Taka opona na danej feldze po zalozeniu tworzy okragla powierzchnie z przodu i z tylu. Co daje nam w jednej lini (osi) styl przodu i tylu z nawierzchnia.

Teraz ladujac z tylu 190 ( +30mm !!!! ) powoduje ze na feldze juz nie ma okraglej powierzchni bo z opony zrobi sie ELIPSA !!!! co to powoduje to proponuje pojezdzic w winklach na kanciatym laczku.

Po co dalej ciagne ten temat ?

Zakladam ze twoj nick Tusiek1994 zawiera (wybacz jesli nie) rocznik. Czyli masz 19 lat ? Tak czy inaczej abstrachujac od tematu rocznika chce poprostu rozwiac watpliwosci a napewno stereotyp ze jak wladuje lacza na tyl to moto sam bedzie jezdzil - BZDURA !!! wiekszosc mlodych jezdzcow pozniej robi podobnie bo lans i fajnie wyglada. Zreszta podejscie maja takie samo do stanu opon - puki drutow nie widac mozna jezdzic.

Reasumujac: prosze przekonaj mnie jakie sa zalety ???

P.S Ciekaw jestem jakim cudem tyl opony (180) zamykales a z przodu miales jeszcze zapas do zamkniecia ? To dosc ciekawy temat.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 10:48:12 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
lelek po bandzie, ale niesłusznie...
bronił jakoś szczególnie nie będe, bo po co, ale:

"Prosze szanownego kolegi jesli to mozliwe oczywiscie o poparcie swojego zdania ze jak zalozy sie 190 na tyl to lepiej w zakrety wchodzi ?"
- pare postów wyżej napisał że na 180 lepiej się wchodzi w zakręty

"Przypominam ze skosnookie pracowali nad moto nie jeden wieczor przy piwie i opony w tejrze ramie (120/160) nie zostaly wybrane bo tak"
- mówimy o FZS 1000, a nie kocie, czyli opona 120/70. Poza tym akurat przednie felgi są zwykle tej samej szerokości (3,5" bodajże) i nie ma różnych felg dla opon 120/60 i /70. (nie wiem jaka jest pod opone 110 w małej fazie)

"Teraz ladujac z tylu 190 ( +30mm !!!! ) "
- i znowu FZS1000, a nie kot albo FZS600, tylny kapeć 180/55 fabrycznie, a nie 160/60- więc +10mm, a nie +30...

"Ciekaw jestem jakim cudem tyl opony (180) zamykales a z przodu miales jeszcze zapas do zamkniecia ? To dosc ciekawy temat."
- nie mam doświadczenia z zestawem 180/55+120/70... Ale przy 160+120 w kocie, przy "na styk" zamkniętej tylnej oponie zwykle zostaje jeszcze 2-3mm "chickenów" na przedniej- oczywiście tył ma dalej wystarczającą przyczepność żeby domknąć też przód, ale to już druga część historii.

no i tyle chyba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 10:54:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
wojtek_lbn napisał(a):
lelek po bandzie, ale niesłusznie...
bronił jakoś szczególnie nie będe, bo po co, ale:

"Prosze szanownego kolegi jesli to mozliwe oczywiscie o poparcie swojego zdania ze jak zalozy sie 190 na tyl to lepiej w zakrety wchodzi ?"
- pare postów wyżej napisał że na 180 lepiej się wchodzi w zakręty

"Przypominam ze skosnookie pracowali nad moto nie jeden wieczor przy piwie i opony w tejrze ramie (120/160) nie zostaly wybrane bo tak"
- mówimy o FZS 1000, a nie kocie, czyli opona 120/70. Poza tym akurat przednie felgi są zwykle tej samej szerokości (3,5" bodajże) i nie ma różnych felg dla opon 120/60 i /70. (nie wiem jaka jest pod opone 110 w małej fazie)

"Teraz ladujac z tylu 190 ( +30mm !!!! ) "
- i znowu FZS1000, a nie kot albo FZS600, tylny kapeć 180/55 fabrycznie, a nie 160/60- więc +10mm, a nie +30...

"Ciekaw jestem jakim cudem tyl opony (180) zamykales a z przodu miales jeszcze zapas do zamkniecia ? To dosc ciekawy temat."
- nie mam doświadczenia z zestawem 180/55+120/70... Ale przy 160+120 w kocie, przy "na styk" zamkniętej tylnej oponie zwykle zostaje jeszcze 2-3mm "chickenów" na przedniej- oczywiście tył ma dalej wystarczającą przyczepność żeby domknąć też przód, ale to już druga część historii.

no i tyle chyba



Zamiary mialem iscie edukacyjne a niedoczytalem ze kolega na lytrze smiga. Moj blad - przepraszam.
Tak czy inaczej troche prawdy napisalem w odniesieniu do cata i checi poprawy oryginalow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-15 23:26:51 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
odkopie temat - ot tak mnie w nocy naszło:D
Uprzedzam nie piszę tu o konkretnym przykładzie zmiany opon ale o ogólnym poprawianiu oryginału, do czego zmierzam - lelek pisze, że inżynierowie siedzieli i wyliczyli, że taki zestaw będzie najlepszy i chwała im za to ale zaraz ich księgowość sprowadziła na ziemię - takie a takie mamy na magazynach - dobrze byloby je upłynnić...
Do czego zmierzam - jak pokazuje wiele przykładów motoryzacyjnych - wiele projektów robionych jest też pod konkretne koszta - innowacje to tylko bogate teamy w MotoGP pozwalają sobie wprowadzać.
Sam silnik z Kota - "dół" to stara i sprawdzona jednostka, tylko "góra: unowocześniona - tanie rozwiązanie jeśli chodzi o produkcję - nie trzeba wprowadzać calego nowego procesu technologicznego, zostają stare linie produkcyjne, co do samych opon to wiele się zmieniło przez zaledwie kilka lat...
Wszędzie rządzi pieniądz i musimy się z tym pogodzić...
Sam mam oryginalne rozmiary:D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org