Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-06-25 20:45:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
W moim kocie mam właśnie oponkę na wykończeniu i ze względu na aspekt wizualny zamierzam założyć szerszą.

Na forum część z was pisze że jeździ na 180 i nie narzeka, w błotnik się mieści więc wszystko cacy tylko nikt nie poruszył tematu profilu opony. 180/60 dość nietypowy rozmiar i trudniej dostać ale wiem że są takie dostępne za to 180/55 nie ma większego problemu żeby taką dostać i kilku z was już na takich jeździło. Z tym, że nie wiem na ile mniejszy profil przekłada się na komfort jazdy i bezpieczeństwo a znowu 180/60 mam wątpliwości czy wejdzie w błotnik.

W związku z tym chciałem się zapytać jakie są wasze doświadczenia z jazdą na 180 z tyłu, jak wam się na nich jeździ, czy ktoś już jeździł na profilu 60?? Ewentualnie jaką markę wybrać, żeby była przyczepna ale nie zużyła się za szybko??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-25 20:45:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-06-25 22:57:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
W instrukcji jest napisane że 160/60 lub 170/60 lub 180/55, ale mogę się mylić.

Każda szanująca się marka ma w ofercie opony "drogowe" "sportowe" i "mocno sportowe" o torowych i kwalifikacyjnych pisać szkoda...

Jak wybierasz najszersze gumy do lansowania to bierz koniecznie michelin pilot power 2ct, nie wykorzystasz ich możliwości przy swoich umiejętnościach jeszcze kilka lat ale czadersko wyglądają. :D

Ja np. ścigam się mocno amatorsko w nowodworze na michelin pilot road 2ct 160 i jestem zadowolony.


Ostatnio edytowano 2010-06-25 23:06:04 przez Luterq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-25 23:02:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-04-10 10:53:36
Posty: 452
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 1198
stasiol napisał(a):
Ewentualnie jaką markę wybrać, żeby była przyczepna ale nie zużyła się za szybko??

W tym aspekcie polecam Ci Michelin Pilot Road 2ct. Guma dwuskładnikowa, miększa na zewnątrz daje lepsze trzymanie w pochyleniu a twardy środek zapewnia jej dłuższe użytkowanie.
Oczywiście mowa o jeździe przeciętnej w mieście czy na trasie. Na torze bardzo szybko zdarł byś boki tej oponki :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-25 23:09:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Steinmetz napisał(a):
Oczywiście mowa o jeździe przeciętnej w mieście czy na trasie. Na torze bardzo szybko zdarł byś boki tej oponki :wink:


święta prawda... ja już mam mocno obtarte boki a środek praktycznie nowy. I już nie ma chicken strip-ów :D

Następne biorę pilot power 2ct, ta sama mieszanka po bokach a przynajmniej tańsze są..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-25 23:18:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-04-10 10:53:36
Posty: 452
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 1198
Luterq napisał(a):
I już nie ma chicken strip-ów :D

Nie bez kozery jesteś "Zamykacz opon" :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-25 23:35:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Steinmetz napisał(a):
Luterq napisał(a):
I już nie ma chicken strip-ów :D

Nie bez kozery jesteś "Zamykacz opon" :P


haha no faktycznie, ciekawe co jest potem, oby nie "szorujący plastikami"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-26 08:32:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Luterq napisał(a):
Jak wybierasz najszersze gumy do lansowania to bierz koniecznie michelin pilot power 2ct, nie wykorzystasz ich możliwości przy swoich umiejętnościach jeszcze kilka lat ale czadersko wyglądają. :D

Nie koniecznie chodzi o lans. Decyduje się na 180 ze względu na to, iż na wspólne wypady zazwyczaj ruszamy z bratem który jeździ zx9r 00r. i ma u siebie 190. Ogółem T-cat jest też masywnym motocyklem i podobnym gabarytowo do kawy, prawie ta sama bryła z tą różnicą, że ma nieco niższy tył. Motocykle wizualnie podobne do siebie tylko drażni mnie to że przy braciaka 190 zalecane przez producenta 160 w kocie wygląda trochę za wąsko :D
[ img ]
Tylko dalej zastanawiam się czy bezpieczniej byłoby założyć szerszą o takim samym profilu jak w zalecanej (160/60) czyli 180/60 zmieniając tylko szerokość opony bez ingerencji w profil czy spokojnie zakładać 180/55 i niczym się nie przejmować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-26 10:38:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
stasiol napisał(a):
czy spokojnie zakładać 180/55


Mnie nie przekonasz bo ja wiem, że nie ma uzasadnienia do wkładania szerszej gumy. I powszechnie wiadomo, że szersza guma pogarsza właściwości jezdne ale jak już musisz to producent przewidział, że powinieneś założyć 180/55.

Dlaczego ? a no dlatego, że profil 55 i 60 oznacza procentowy stosunek wysokości do szerokości opony. A to oznacza, że zakładając szerszą oponę z tym samym profilem (procentem) w wyniku krótkich obliczeń dochodzimy do wyniku, iż będziesz miał oponę wyższą niż oryginalna. Aby zachować ten sam obwód koła musisz zastosować niższy profil...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-26 14:51:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
No to teraz mnie oświeciłeś :)

Nigdy się tym nie interesowałem i do tej pory przekonany byłem, że profil opony jest to jej wysokość wyrażona wg. skali. Zakładałem zatem, że między 160/60 a 180/60 zmienia się jedynie szerokość opony a wysokość zostaje bez zmian ale jak widać byłem w błędzie :)

Doczytałem trochę o tym i faktycznie masz rację w związku z czym rozwiałeś moje wątpliwości co do doboru kapcia.

To, że szersza guma pogarsza właściwości jezdne dobrze wiem i jestem na to przygotowany. Jeżdżę czasem brata motocyklem, jest on cięższy i ma jeszcze szerszą gumę (190) i nie mam większych problemów ze składaniem się nim w zakręty więc 180-tkę w kocie ogarnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-27 20:38:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-30 16:08:02
Posty: 7
Lokalizacja: Lubaczów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
stasiol napisał(a):
jest on cięższy i ma jeszcze szerszą gumę (190) i nie mam większych problemów ze składaniem się nim w zakręty więc 180-tkę w kocie ogarnę.


no wszystko ładnie pięknie, ale chodzi o charakterystykę motocykla i 180 w kocie nie pojeździ tak samo jak 190 w ninji.. także nie ma co porównywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-27 22:06:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-10-01 17:18:25
Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
wojtrz napisał(a):
stasiol napisał(a):
jest on cięższy i ma jeszcze szerszą gumę (190) i nie mam większych problemów ze składaniem się nim w zakręty więc 180-tkę w kocie ogarnę.


no wszystko ładnie pięknie, ale chodzi o charakterystykę motocykla i 180 w kocie nie pojeździ tak samo jak 190 w ninji.. także nie ma co porównywać.



a dlaczego nie ?

czym dokładnie się objawia to pogorszenie własności jezdnych ? i czy jest ono jakoś bardzo denerwujące ?
na przyszły sezon mam zamiar zmienić właśnie na 180 .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-28 00:29:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Cytuj:
a dlaczego nie ?

Ja już rozwiałem swoje wątpliwości gdyż bardziej chciałem dowiedzieć się nie tego czy w ogóle zakładać tylko jaką założyć więc jak tylko dojadę do końca oponę zmieniam na 180. Temat 180-tek był już przerabiany i co niektórzy twierdzą, że wcale nie jeździ się na niej gorzej a co niektórym nawet lepiej.
Cytuj:
czym dokładnie się objawia to pogorszenie własności jezdnych ?

Na pewno tym, że jest niewielka różnica przy składaniu się i jeździe w zakrętach w związku z czym trudniej jest domknąć oponę. Poza tym pojawia się zjawisko pływania tyłu na koleinach ale to normalka na szerokich oponach w każdym moto.
Cytuj:
czy jest ono jakoś bardzo denerwujące ?

W przypadku pływania tyłu trzeba sobie wyrobić odruch jak na to reagować i się po prostu do tego przyzwyczaić.

Takie przynajmniej są moje doświadczenia podczas jazdy na 190 Kawą i na 160 Thundercatem.
Najlepiej byłoby gdyby wypowiedzieli się w tym temacie ci, którzy jeżdżą już na 180 w kotach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-28 07:56:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4617
Obecne moto: jamaha pw 50
180 w feldze od 160 nie będzie już miała takiego kształtu jak powinna.

stasiol napisał(a):
przy braciaka 190 zalecane przez producenta 160 w kocie wygląda trochę za wąsko :D



Ale jak tylko po to chcesz zmienić to gratuluję :lol: :lol: :lol:


A TAK W OGÓLE TO PATRZ PKT.3! JUŻ POWINIENEM TEN TEMAT WY**** W KOSMOS.
http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=7&t=1393


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-30 23:14:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
obuj 170/60 troche szersza od 180 ale leży normalnie na feldze w porównaniu do 180 którą "wybabuli na środku" widać gołym okiem ze 180 na feldze pod 160 wygląda całkiem inaczej aniżeli 180 montowana seryjnie na felę 180. jak juz to obuj 170 ja na takich latam i jest wpożo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-07-04 10:23:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-18 21:46:31
Posty: 777
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kocur
Po kiego h...a taki lans :shock: I tak jak każdy motocyklista będzie ci patrzył na papcia z tyłu to tylko na to czy masz ją pozamykaną a nie na rozmiar, no chyba że chcesz przed dupeczkami zaświecić,ale one też nie patrzą czy masz szeroką gumę tylko czy masz ładne ciuszki i piękny kolorowy kask :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org