Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Opona tył 180/55 cz na 60?? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=5009 |
Strona 6 z 6 |
Autor: | Tusiek1994 [ 2013-01-29 17:32:39 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
j@ck napisał(a): Tusiek1994 napisał(a): Ja do fzs1000 190/55 ucisłem i nizle wyglada:) czasem się zastanawiam po co niektórzy kupują moto?? dla lansu czy spełniają marzenia i do jazdy założyłem ja bo 180 zamykałem do konca i chciałem zobaczyc ja bedzie na 190 |
Autor: | wojtek_lbn [ 2013-01-29 18:17:50 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
A da się zamknąć nie do końca? :mrgreen: Skoro zamykasz oponę 180, to prawdopodobnie czas przyjrzeć się technice jazdy, zamiast zmieniać kapcia na szerszego. Zamknąć oponę to żaden problem (i trzeć podnóżkami- w innym moto, np kocie, a w FZS tym łatwiej bo niżej są), ale można też pojechać znacznie szybciej i poprawniej, zostawiając jeszcze troche rezerwy opon i mając podnóżki daleko od asfaltu... Wystarczy popracować nad techniką jazdy. |
Autor: | rhazz [ 2013-01-29 18:21:13 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
No przytrzeć podnóżki w fzs to nawet się specjalnie starać nie trzeba ;) Ja już wymieniałem 2x na nowe ;/ Czytałem w MD że można się bardziej kierować ciałem w stronę lusterka i dzięki temu osiągamy mniejszy pochył motocykla przy tym samym promieniu pokonywania zakrętu ;) Chyba że ktoś lubi jeździć przyspawany do siedzenia |
Autor: | J@ck [ 2013-01-30 12:44:15 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
Tusiek1994 napisał(a): założyłem ja bo 180 zamykałem do konca i chciałem zobaczyc ja bedzie na 190 czy ty na pewno wiesz co piszesz
|
Autor: | Tusiek1994 [ 2013-01-30 17:55:49 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
j@ck napisał(a): Tusiek1994 napisał(a): założyłem ja bo 180 zamykałem do konca i chciałem zobaczyc ja bedzie na 190 czy ty na pewno wiesz co piszeszwiem kolego jeżdze na jednosladzie z silnikiem benzynowym od 5 roku życia. powiem szczerze ze na 180 sie lepiej wchodzi w zakręty jak dla mnie:) |
Autor: | J@ck [ 2013-01-30 20:14:48 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
bez obrazy ale to, że jeździsz x lat to na mnie wrażenia nie robi, MOJE SKROMNE ZDANIE JEST TAKIE, ŻE JEDNAK JAK SIĘ KUPUJE MOTO, TO Z OKREŚLONYMI OPONAMI A NIE, ŻE JEST OPCJA "JAKIE SOBIE OPONKI PAN ŻYCZY, 120 CZY 220 Z TYŁU". Dialog na ten temat będzie tak długi jak lista użytkowników na tym forum, każdy robi jak uważa, życzę powodzenia i spotkania w trasie LWG |
Autor: | rhazz [ 2013-01-30 20:56:35 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
Każdy zakłada co lubi ;) I Jeździ potem jak umie... ;) |
Autor: | lelek [ 2013-01-31 09:40:06 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
A ja tak latwo tematu nie poddam. Prosze szanownego kolegi jesli to mozliwe oczywiscie o poparcie swojego zdania ze jak zalozy sie 190 na tyl to lepiej w zakrety wchodzi ? Przypominam ze skosnookie pracowali nad moto nie jeden wieczor przy piwie i opony w tejrze ramie (120/160) nie zostaly wybrane bo tak. Prosze zwrocic uwage ze dana felga jest przystosowana do danego rozmiaru opony +- 10mm ale to i tak nad wyrost. Taka opona na danej feldze po zalozeniu tworzy okragla powierzchnie z przodu i z tylu. Co daje nam w jednej lini (osi) styl przodu i tylu z nawierzchnia. Teraz ladujac z tylu 190 ( +30mm !!!! ) powoduje ze na feldze juz nie ma okraglej powierzchni bo z opony zrobi sie ELIPSA !!!! co to powoduje to proponuje pojezdzic w winklach na kanciatym laczku. Po co dalej ciagne ten temat ? Zakladam ze twoj nick Tusiek1994 zawiera (wybacz jesli nie) rocznik. Czyli masz 19 lat ? Tak czy inaczej abstrachujac od tematu rocznika chce poprostu rozwiac watpliwosci a napewno stereotyp ze jak wladuje lacza na tyl to moto sam bedzie jezdzil - BZDURA !!! wiekszosc mlodych jezdzcow pozniej robi podobnie bo lans i fajnie wyglada. Zreszta podejscie maja takie samo do stanu opon - puki drutow nie widac mozna jezdzic. Reasumujac: prosze przekonaj mnie jakie sa zalety ??? P.S Ciekaw jestem jakim cudem tyl opony (180) zamykales a z przodu miales jeszcze zapas do zamkniecia ? To dosc ciekawy temat. Pozdro |
Autor: | wojtek_lbn [ 2013-01-31 10:48:12 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
lelek po bandzie, ale niesłusznie... bronił jakoś szczególnie nie będe, bo po co, ale: "Prosze szanownego kolegi jesli to mozliwe oczywiscie o poparcie swojego zdania ze jak zalozy sie 190 na tyl to lepiej w zakrety wchodzi ?" - pare postów wyżej napisał że na 180 lepiej się wchodzi w zakręty "Przypominam ze skosnookie pracowali nad moto nie jeden wieczor przy piwie i opony w tejrze ramie (120/160) nie zostaly wybrane bo tak" - mówimy o FZS 1000, a nie kocie, czyli opona 120/70. Poza tym akurat przednie felgi są zwykle tej samej szerokości (3,5" bodajże) i nie ma różnych felg dla opon 120/60 i /70. (nie wiem jaka jest pod opone 110 w małej fazie) "Teraz ladujac z tylu 190 ( +30mm !!!! ) " - i znowu FZS1000, a nie kot albo FZS600, tylny kapeć 180/55 fabrycznie, a nie 160/60- więc +10mm, a nie +30... "Ciekaw jestem jakim cudem tyl opony (180) zamykales a z przodu miales jeszcze zapas do zamkniecia ? To dosc ciekawy temat." - nie mam doświadczenia z zestawem 180/55+120/70... Ale przy 160+120 w kocie, przy "na styk" zamkniętej tylnej oponie zwykle zostaje jeszcze 2-3mm "chickenów" na przedniej- oczywiście tył ma dalej wystarczającą przyczepność żeby domknąć też przód, ale to już druga część historii. no i tyle chyba |
Autor: | lelek [ 2013-01-31 10:54:51 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
wojtek_lbn napisał(a): lelek po bandzie, ale niesłusznie... bronił jakoś szczególnie nie będe, bo po co, ale: "Prosze szanownego kolegi jesli to mozliwe oczywiscie o poparcie swojego zdania ze jak zalozy sie 190 na tyl to lepiej w zakrety wchodzi ?" - pare postów wyżej napisał że na 180 lepiej się wchodzi w zakręty "Przypominam ze skosnookie pracowali nad moto nie jeden wieczor przy piwie i opony w tejrze ramie (120/160) nie zostaly wybrane bo tak" - mówimy o FZS 1000, a nie kocie, czyli opona 120/70. Poza tym akurat przednie felgi są zwykle tej samej szerokości (3,5" bodajże) i nie ma różnych felg dla opon 120/60 i /70. (nie wiem jaka jest pod opone 110 w małej fazie) "Teraz ladujac z tylu 190 ( +30mm !!!! ) " - i znowu FZS1000, a nie kot albo FZS600, tylny kapeć 180/55 fabrycznie, a nie 160/60- więc +10mm, a nie +30... "Ciekaw jestem jakim cudem tyl opony (180) zamykales a z przodu miales jeszcze zapas do zamkniecia ? To dosc ciekawy temat." - nie mam doświadczenia z zestawem 180/55+120/70... Ale przy 160+120 w kocie, przy "na styk" zamkniętej tylnej oponie zwykle zostaje jeszcze 2-3mm "chickenów" na przedniej- oczywiście tył ma dalej wystarczającą przyczepność żeby domknąć też przód, ale to już druga część historii. no i tyle chyba Zamiary mialem iscie edukacyjne a niedoczytalem ze kolega na lytrze smiga. Moj blad - przepraszam. Tak czy inaczej troche prawdy napisalem w odniesieniu do cata i checi poprawy oryginalow. |
Autor: | cezary1808 [ 2013-08-15 23:26:51 ] |
Tytuł: | Re: Opona tył 180/55 cz na 60?? |
odkopie temat - ot tak mnie w nocy naszło:D Uprzedzam nie piszę tu o konkretnym przykładzie zmiany opon ale o ogólnym poprawianiu oryginału, do czego zmierzam - lelek pisze, że inżynierowie siedzieli i wyliczyli, że taki zestaw będzie najlepszy i chwała im za to ale zaraz ich księgowość sprowadziła na ziemię - takie a takie mamy na magazynach - dobrze byloby je upłynnić... Do czego zmierzam - jak pokazuje wiele przykładów motoryzacyjnych - wiele projektów robionych jest też pod konkretne koszta - innowacje to tylko bogate teamy w MotoGP pozwalają sobie wprowadzać. Sam silnik z Kota - "dół" to stara i sprawdzona jednostka, tylko "góra: unowocześniona - tanie rozwiązanie jeśli chodzi o produkcję - nie trzeba wprowadzać calego nowego procesu technologicznego, zostają stare linie produkcyjne, co do samych opon to wiele się zmieniło przez zaledwie kilka lat... Wszędzie rządzi pieniądz i musimy się z tym pogodzić... Sam mam oryginalne rozmiary:D |
Strona 6 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |