Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-12-22 23:14:28 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
Siema. Czy ktoś z Was kupował śruby do tarcz hamulcowych i mógłby się podzielić wiedzą nt. tego ile kosztowały i gdzie kupił?
U mnie odkręcanie przednich tarcz skończyło się zniszczeniem 3 śrub (w tym 2 nadal nie odkręcone...), z tyłu coś czuje że wszystkie będą do wyrzucenia (póki co 2- więcej nie próbowałem)...
I przy okazji - na co je wkręcać? Jakiś klej do gwintów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-12-22 23:14:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-12-22 23:33:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
GG: 5706174
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
miałem to samo w fazerze. Sruby można dostać w sklepach żelaznych i podobnnych tego typu, Zalezy jaki sklep im większy wybór śrób wszelkiej maści tym predzej tam dostaniesz. jak już kupywać to z chromoniklu tzn. że ładnie wyglądają i rdza się ich nigdy nie czepi :D Gwint jest standardowy, śruby z takim łepkiem jak oryginał są tez jedynie co może się różnić tak jak w moim przypadku to otwór na imbusa jest mniejszy ale dobry klucz i po sprawie, długość też powinna być ja mam akurat kilka mm krótsze bo akurat wtedy nie mieli na sklepie, ale przeszły na wylot wiec zadanie spełniają dodatkowo zabezpieczyłem klejem do gwintów co by sie nie obluzowało.

Tak to wygląda u mnie. powiększ sobie do pełnego rozmiaru to lepiej widac.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e70 ... cd663.html

PS Odnośnie odkecania starcych może być problem bo klucz może obrobić gniazdo, nawet najlepszy klucz nie pomoże i czasem go obróci i lipton, wtedy ja poszukałem starych nakretek np 19 tak aby była nieco większa od czopu oryginalnej śruby polożyłem na nią i od środka zaspawałem nakrętke na śrube i szybko za duży klucz 19 i poszło wszystko, najlepiej odkcać zaraz po przyspawaniu puki śruba jest gorąca to szybciej puści. To jeśli nie bedzie innego sposobu to moim zdaniem najlepsze, bo te śruby naprawde potrafia dobrze siedzieć że oczkowa lamana 19 się im opierała. Wtedy oczywiste jasne jest że stare śruby w kosz na przód tył nowych chromoniklowych ok 20-30 groszy sztuka tyle ja płaciłem, niech byś nawet dał 10 zł za wszystkie ale lepiej wziąść nierdzewki .

pozdro :D :D :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-09 21:18:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-04-28 22:55:45
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
GG: 6266299
Obecne moto: Firestorm
panowie.śrubami za 30 groszy ze sklepu z śrubami na rogu to się meble skreca a nie tarcze w moto.ludzie to niebezpieczne jest!!! :shock: typowa śruba "do mebli" powiedzmy M10 ma indeks wytrzymałosci na rozciaganie 8.8 to znaczy ze jakby sie dobrze postarac to mozna ja zerwać.do tarcz TYLKO śruby z indeksem min 10.9 lub 12.9 sa to sruby termicznie utwardzane na pewno nie zerwa sie i z pewnością nie zaszkodzi im wielokrotne odkręcanie i przykrecanie.mi kiedyś robił takie sruby na zamówienie na wymiar znajomy tokarz i po znajomosci zapłaciłem 7 zł za sztuke.niestety ale za komplet śrub na przód i tył tak min 120 trzeba wydać.miałem kiedys okazje odręcać tarcze przykreconą takimi właśnie "śrubami do mebli" i śruby były normalnie skrzywione!!co do kleju do gwintów to radze używać niebieskiego bo czerwony jest bardzo mocny i moze taka małą śrubke zakleić na amen.do odkręcania najlepiej uzyć klucza udarowego(w przypadku stosowania kleju do gwintów) udar czyli uderzenie ma na celu "zerwanie"klejowego połączenia gwintów potem odkrecanie pójdzie juz gładko.i nie zapomnieć o prawidłowym momencie obrotowym dokręcania śrub!!!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-09 21:34:26 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
puzon napisał(a):
do tarcz TYLKO śruby z indeksem min 10.9 lub 12.9

tyle to ja wiem ;) ale to że muszą być twarde, to nie znaczy że nie da się ich dostać w jakimś sklepie- poszukam w każdym razie. A z tym 7zł/szt to przesadziłeś sporo, ktoś na forum pisał że 3zł/szt dał za specjalne do tarcz, tylko nie mogłem tego postu znaleźć

edit: w ostateczności znalazłem firmę robiącą śruby na zamówienie, tylko że koszt pewnie będzie konkretny...


Ostatnio edytowano 2011-01-09 22:23:02 przez wojtek_lbn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-09 22:21:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
GG: 1065435
Obecne moto: brak
puzon przesadzasz ....
Pójdz do sklepu typu asmet i znajdziesz na pewno takie śruby. + do tego klej loctite i git :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-09 22:47:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-04-28 22:55:45
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
GG: 6266299
Obecne moto: Firestorm
ee tam od razu przesadzam.łeb sruby do tarczy w kocie jest troche nietypowy.pamiętam ze jak szukałem po sklepach to było kilka podobnych śrub ale łeb śruby zawsze był troche za duży a zobacz ze przynajmniej w kocie odległośc miedzy łbem śruby a laga wynosi 1-2mm jest niemalże na styk mała róznica i sruba bedzie tarła o lage.moja rada jest taka ze lepiej darowac sobie kombinowanie.uzytkujesz moto to licz sie z wydatkami.chcesz oszczedzac to lepiej daruj sobie bo mozesz sobie zrobic kuku albo komus innemu tu jest link z jebaja :arrow: http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-YZF600-R1-YZFR6-FRONT-BRAKE-DISC-MOUNT-BOLT-R6-/310240152323?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item483bc10b03
jedna oryginalna sruba z 7zł komplet na wszystkie tarcze ok 120zł niestety ale tyle to kosztuje

pamiętam ze na allegro tez były takie oryginalne sruby w podobnej ceni może troche wiekszej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-09 23:11:10 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
szukałem, nigdzie mi się nie udało znaleźć żadnych śrub do tarcz :/ tzn tylko takie od lucasa, ale to są inne niestety... a te z linku są inne, o ile zdjęcie przedstawia te które są przedmiotem aukcji
coś wymyśle, spoko ;P w razie czego ta firma która dorabia na zamówienie, robi takie łby (płaskie) właśnie, albo będe ściągał oryginały sobie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-09 23:55:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
GG: 5706174
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
puzon - powodzonka i szerokości przy użyciu udaru do odkręcania śrub od tarcz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

imbus na udarze zadziała jak wiertło i przepieknie obrobi śrubę a wtedy bez spawania czy tego typu metod masz pozamiatane, Przerabiałem to i wiem coś o tym :D Tyle że udaru ja sie nie czepiałem bo to oczywistość co się stanie z tymi śrubami chyba ze masz tak luźne to może i akurat udar sie spisze.

Panowie niech każdy robi jak chce ale nie od dziś wiadomo że chromonikiel jest twardy jak szlak, i za komplet srób wychodzi 10 zł :D i łepek jak oryginał bez kombinowania, fakt jak ktoś założy byle co to może powyginać ale 120 zł za komplet :idea: :idea: :shock: to z tytanu tyle by nie kosztowały :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 00:30:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-04-28 22:55:45
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
GG: 6266299
Obecne moto: Firestorm
napisałem że udar w przypadku zastosowania kleju do gwintów.ja odkrecałem takim srubokretem udarowym z końcówka na imbus i nic sie nie obrobiło.mozliwe ze sruby na linku ktory podałem to jakies pogladowe zdjecie i na tych własnie śrubach na gwincie jest takie zabezbieczenie w niebieskim kolorze.zapobiega odkrecaniu sie a nie jest to klej.jesli śruba się obrobi to trudno.przecinakiem pójdzie.śruba bedzie do wywalenia ale odkręci sie.
a chromo-nikiel to tylko powłoka a materiał środku sruby to zwykła stal
jeśli śruby są utwardzane i masz porządny klucz imbusowy(nie z reala na wage) to nic sie nie ma prawa obrobić.
wojtek zadzwoń do szpili w Katowicach i się dowiedz o cene oryginalnych śrub.to salon yamahy tel.32 353 31 13


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 11:05:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Szopix napisał(a):
puzon przesadzasz ....
Pójdz do sklepu typu asmet i znajdziesz na pewno takie śruby. + do tego klej loctite i git :)


a teraz wyobraź sobie, że oglądasz motocykl który chcesz kupić i sprzedawca ci tłumaczy, że te śruby kosztowały tylko 10 zł zamiast 120 zł. :lol: ja bym sobie darował dalsze oglądanie... bo wiadomo czego się można spodziewać, lotos to też olej, a silikon lepszy od uszczelek...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 14:25:16 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
no tak, tylko zakładając że uda mi się znaleźć tanie śruby o wymaganej twardości i kształcie (bo innych nie biorę pod uwagę w ogóle, szukam tylko takich samych), to po co mam za nie płacić 10x więcej? nie rozumiem takiego podejścia... :roll: [a nawiasem mówiąc kojarzy mi się ono z płaceniem 3x więcej za np. ubrania, bo mają znaczek albo metkę znanej firmy... tylko że śruby nawet tego nie będą miały :mrgreen:]

skończmy panowie tą dyskusję bo do niczego nie prowadzi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 16:27:34 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
GG: 1065435
Obecne moto: brak
Luterq napisał(a):
Szopix napisał(a):
puzon przesadzasz ....
Pójdz do sklepu typu asmet i znajdziesz na pewno takie śruby. + do tego klej loctite i git :)


a teraz wyobraź sobie, że oglądasz motocykl który chcesz kupić i sprzedawca ci tłumaczy, że te śruby kosztowały tylko 10 zł zamiast 120 zł. :lol: ja bym sobie darował dalsze oglądanie... bo wiadomo czego się można spodziewać, lotos to też olej, a silikon lepszy od uszczelek...


Aha, czyli rozumiem, że byłeś w takim sklepie/pracujesz/produkujesz takie śrubki i są one tylko do skręcania mebli ? Nie ma wyboru twardości/wytrzymałości ?
:lol: :lol: :lol:

Jeżeli znalazły by się takie same śruby, to po co przepłacać ? :roll:

Ja rozumiem, że są niektóre śruby/nakrętki które kupuje się tylko w ASO (np wałka zdawczego) .. ale bez przesady. Śruby do owiewek też kupujesz w aso ? :lol:

kończę OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 18:30:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2007-02-05 13:46:45
Posty: 63
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
GG: 4741326
Obecne moto: YZF600R
Jeśli chodzi o hamulce - to takie śruby kupuje się tylko w ASO oryginały!

Dlaczego!? Bo HAMULCE to BEZPIECZEŃTWO a za bezpieczeństwem może stać wasze lub innych użytkowników drogi ŻYCIE.

Śruby mocujące tarczę hamulcową to nie to samo co śrubki do owiewki!

PS. Kpl 12 szt śrub na przód w ASO kosztuje ok 40 zł brutto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 19:04:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-10-31 11:13:39
Posty: 165
Lokalizacja: szczytno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA YZF 600 R
:wink: kolego jeśli chcesz mieć idealne śrubu na twardość i z jakiego są materiału łatwo to sprawdzić bierzesz starą śrube i idziesz do zakładu który zajmuje się obróbką metalu itp i on ma taki przyżąd który mieży twardość materiału w HRC tak zwany (MŁOTEK POLDIEGO) i wtedy będziesz wiedział dokładnie jakie mają być ja tak sprawdzam różne materiały ostatnio dorabiałrm wałek z wielowpustem do hińskiego quada bo nigdzie niemożna bylo takiego dostać więc polecam sposób bo sprawdzony pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-10 19:09:31 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
leszek_o
skoro już piszesz DUŻYMI CZERWONYMI LITERAMI, to może łaskawie wytłumaczysz nam wszystkim czym niby będą różnić się śruby o takich samych wymiarach i indeksie, jedna kupiona w ASO a inna w jakimś innym sklepie? Naprawdę myślisz że śruby sprzedawane w ASO są z innego źródła? Gó*wno prawda, tyle powiem, fabryczne i sklepowe śruby (inne części zresztą też) robią zwykle te same firmy. Głównym wyznacznikiem wytrzymałości jest INDEKS a nie miejsce zakupu.

Drobna prośba do modów- założyłem temat, dowiedziałem się co chciałem zakończcie go i będzie po problemie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org