Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-01-15 13:53:05 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Robię spory serwis moto, no i przyszedł czas na zawory. Po sprawdzeniu wstępnie luzów wychodzi że ze 2-3 zawory mam jakoś w górnej granicy luzu, a reszta już ponad - czyli tak naprawdę trzeba będzie wszystkie regulować... W związku z tym mam parę pytań (a wiem że są na forum mechanicy i mam nadzieje że pomogą ;):
1) wystarczy użyć szczelinomierza co 0.05mm czy warto bawić się dokładniejszym?
2) z tego co widzę, płytki 7,48 robi Hotcams i Prox - jest jakaś różnica których użyje? Obie firmy renomowane, cena podobna
3) tolerancja luzów to 0,11-0,20 na dolocie i 0,21-0,30 na wydechu... Jakie luzy ustawiać? Po środku czy bliżej dolnej granicy? Górna wiadomo że nie, bo z tego co widzę to się powiększają, a nie kasują.
4) przy liczeniu jakie płytki będą potrzebne, można wierzyć oznaczeniom na nim? czy potrafią się rozklepywać i lepiej każdą jeszcze zmierzyć dokładnie mikrometrem?

Mam ręke do mechaniki, ale zaworów jeszcze nie robiłem, więc wole rozwiać wszelkie wątpliwości zanim się za to zabiorę :) Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to dopisze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-15 13:53:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-01-15 16:45:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
1) od biedy może być co 0,05 jak masz rękę i czujesz czy wchodzi listek jak należy między krzywkę wałka a szklankę
2) nie ma różnicy, ja takowej nie zauważyłem
3) kasuj wszystko jak się da najniżej, problemem może być brak płytek, bo większość zestawów są co 0,05 czyli 1,90>1,95>2,00 . Nie szlifujemy płytek, na wydechu lepiej mieć luźniej niż za ciasno bo gniazda dostaną po dupie i przylgnia. Z doświadczenia czy w fazie czy w kocie jak masz wydechy powyżej 0,25 to już jest słychać.
4) Płytki są taki elementem, który nie powinien się ugniatać, choć mi się zdarzyło czasem że nagle o 0,01 jest mniej czyt luźniej.

Robota prosta i przyjemna ale trzeba uważnie posiedzieć, liczenie płytek i luzów wchodzi w krew, pisać sobie wszystko w tabelkę i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-15 17:56:39 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki :beer:

p.s
teraz zauważyłem że nie do tego działu wrzuciłem... jakby ktoś mógł to trzeba by przerzucić temat do mechaniki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-18 20:25:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-12-11 19:17:02
Posty: 55
Lokalizacja: Włocławek/Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot
Czy znajdę gdzieś jakąś dokładniejszą instrukcję całej tej procedury? Bo mam silnik "na stole" i zastanawiam się czy nie warto było by tego zrobić... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-18 20:27:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Tak, znajdziesz w serwisówce.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org