Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-01-24 21:03:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-26 19:49:47
Posty: 13
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć: Mężczyzna
GG: 2488835
Obecne moto: FZR 600r 4JH
Gdzie moge znaleźć zębatke mniejsza na przód do kota? Na allegro szukam i najmniejsze czyli seria o ile sie nie myle jest 15 ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-24 21:03:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-01-24 21:09:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
łatwiej ci będzie znaleźć większą na tył, a efekt ten sam
mniej niż 15 do T-cata nie spotkałem, ale może od czegoś innego by była? W końcu w paru modelach podobne silniki jeżdżą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-24 21:54:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-26 19:49:47
Posty: 13
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć: Mężczyzna
GG: 2488835
Obecne moto: FZR 600r 4JH
czy ta bedzie pasowała nie wiem jakie sa wymiary seryjnej http://www.motorus.pl/uklad-napedowy/ze ... p_190.html
Oraz jaki łancuch jest orginalnie moge to sprawdzic na motorze ? pisze to na łańcuchu gdzies?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-24 22:13:47 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 963
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K5
zajrzyj na aukcje na allegro, zwykle są wrzucone wymiary zębatek
Cały napęd musi być cały 525 albo cały 530 więc to zależy jaki jest założony, 530 jest grubszy ogólnie, masz tutaj szerokość rolki łańcucha, można zmierzyć:
525 - 7,95 mm , a 530 - 9,53 mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-02 22:54:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-12-11 19:17:02
Posty: 55
Lokalizacja: Włocławek/Poznań
Płeć: Mężczyzna
GG: 1714979
Obecne moto: Kot
Jeżeli ktoś chce to do zębatki 14z mam dostęp :) 3 sztuki na miejscu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03 12:45:41 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2642
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
GG: 10005580
Skype: Stoodent_2008
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Jaki ma sens mniejsza zębatka na przód?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03 13:04:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
dokładnie taki sam jak większa z tyłu.
czyli wzmacnia i skraca wszystkie biegi, zwiększa spalanie w trasie.
Jak policzyłem to w programie cartest wyszło, że nadaje się to tylko do "gumy" bo czasy do np 100 itp uległy w efekcie końcowym wydłużeniu... więcej biegami trzeba machać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03 13:13:05 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2642
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
GG: 10005580
Skype: Stoodent_2008
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Luterq ale mniejsza zębatka na przodzie to efekt będzie taki że moc będzie przekazywana na mniejszą ilość zębów i łańcuch będzie miał w tym miejscu większe naprężenia.
Widać to ze zdrowego rozsądku dlatego zawsze lepiej jest założyć na tył większą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03 14:40:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
stoodent1 napisał(a):
Widać to ze zdrowego rozsądku dlatego zawsze lepiej jest założyć na tył większą.


w teorii tak. w praktyce to nie ma znaczenia, bo łańcuch i tak ma kontakt z góra dwoma- trzema zębami na każdej z zębatek. W trakcie pracy łańcuch jest coraz dłuższy a odstępy między zębami pozostają takie same.

bardziej bym się bał mniejszej średnicy zębatki, efektem jest większe zaginanie łańcucha i zużywanie o-ringów, sworzni itp.

tylko, że jest to jedyny sposób aby potestować większą moc na kole bez zakładania nowego dłuższego łańcucha. skrócić jest znacznie łatwiej niż przedłużyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03 15:37:31 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2642
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
GG: 10005580
Skype: Stoodent_2008
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Luterq trzeba by było popatrzeć czy ktoś takie coś robił i na ile to się opłaca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-03 20:48:15 
Filozofię dorabiacie do prostej jak kij sprawy.
Chce gumować to jego sprawa - pomóżcie jak umiecie i tyle.. :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-02-03 21:28:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-26 19:49:47
Posty: 13
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć: Mężczyzna
GG: 2488835
Obecne moto: FZR 600r 4JH
Dzieki za wszystkie odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-05 20:16:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-31 20:53:38
Posty: 6
Lokalizacja: UK/Elbląg
Płeć: Mężczyzna
GG: 13848996
Obecne moto: FZS 600
stoodent1 napisał(a):
Jaki ma sens mniejsza zębatka na przód?

Luterq napisał(a):
dokładnie taki sam jak większa z tyłu.
czyli wzmacnia i skraca wszystkie biegi, zwiększa spalanie w trasie.
Jak policzyłem to w programie cartest wyszło, że nadaje się to tylko do "gumy" bo czasy do np 100 itp uległy w efekcie końcowym wydłużeniu... więcej biegami trzeba machać.


Dokladnie tak Luterqu powiada.
Mniej zebow z na przodzie z pewnoscia da Ci wiecej mocy na przyspieszeniu,niestety tracisz na top speed i oczywiscie wiąze sie to ze spalaniem jak i zurzyciem łancucha.
Wymieniajac zęby sugerowalbym zainwestowac wiekszy fundusz i kupic caly set-łącznie z łancuchem (najlepiej x ring)
Obecnie wstwilem komplet od Renthala do swojego kota i jestem max zadowolony.Na tyl dalem standardowe 48 a z przodu zamiast 15 mam 14+łancuch x i malinka.
Po tescie top speed zmalalo-tyle ze nie zalezy mi na tym bo moto glownie do stuntu uzywane.
Podsumowując-zalezy tylko i wylacznie w jakim celu wymieniasz zęby.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-11-24 18:56:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-24 18:40:21
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Cześć wszystkim.
Od niedawna ponownie jeżdżę na moto.
Mam pytanie odnośnie zmiany zębatki, wszyscy upieracie się przy zmianie tylko jednej z dwóch- dlaczego.

Kiedyś dosyć sporo jeździłem na gokartach z włoskim dwusuwem 125 o mocy 33 km i tam zmieniało się dwie zębatki
-przednią na mniejszą aby trzymał obroty, a tylną żeby coś jechał

z takim zestawem silnik dostawał wigoru przy 14000 obr/min a kręciłem go do 18500 na torze w Blachowni, zaś sam silnik kręcił się do szalonych 22000obr/min

Co jeśli takie modyfikacje zastosuje się w moto
np. mniejsza o 1 ząb a tył mniejszy o 3 zęby

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-11-24 20:21:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
michal.bienkowka napisał(a):
Co jeśli takie modyfikacje zastosuje się w moto
np. mniejsza o 1 ząb a tył mniejszy o 3 zęby

Hmmm. może nic się nie zmieni? :lol:
Na 1k obrotów zdawczej
dla 16 i 46: 348
dla 15 i 43: 349
czyli całe 3 promile różnicy :lol: No ale jak ktoś chce szybciej zużyć napęd...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org