Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Mniejsza zębatka przód
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=6122
Strona 1 z 2

Autor:  misiek347 [ 2011-01-24 21:03:00 ]
Tytuł:  Mniejsza zębatka przód

Gdzie moge znaleźć zębatke mniejsza na przód do kota? Na allegro szukam i najmniejsze czyli seria o ile sie nie myle jest 15 ;/

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-01-24 21:09:06 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

łatwiej ci będzie znaleźć większą na tył, a efekt ten sam
mniej niż 15 do T-cata nie spotkałem, ale może od czegoś innego by była? W końcu w paru modelach podobne silniki jeżdżą

Autor:  misiek347 [ 2011-01-24 21:54:35 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

czy ta bedzie pasowała nie wiem jakie sa wymiary seryjnej http://www.motorus.pl/uklad-napedowy/ze ... p_190.html
Oraz jaki łancuch jest orginalnie moge to sprawdzic na motorze ? pisze to na łańcuchu gdzies?

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-01-24 22:13:47 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

zajrzyj na aukcje na allegro, zwykle są wrzucone wymiary zębatek
Cały napęd musi być cały 525 albo cały 530 więc to zależy jaki jest założony, 530 jest grubszy ogólnie, masz tutaj szerokość rolki łańcucha, można zmierzyć:
525 - 7,95 mm , a 530 - 9,53 mm

Autor:  Bartolomeo171 [ 2011-02-02 22:54:19 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Jeżeli ktoś chce to do zębatki 14z mam dostęp :) 3 sztuki na miejscu :)

Autor:  stoodent1 [ 2011-02-03 12:45:41 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Jaki ma sens mniejsza zębatka na przód?

Autor:  Luterq [ 2011-02-03 13:04:43 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

dokładnie taki sam jak większa z tyłu.
czyli wzmacnia i skraca wszystkie biegi, zwiększa spalanie w trasie.
Jak policzyłem to w programie cartest wyszło, że nadaje się to tylko do "gumy" bo czasy do np 100 itp uległy w efekcie końcowym wydłużeniu... więcej biegami trzeba machać.

Autor:  stoodent1 [ 2011-02-03 13:13:05 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Luterq ale mniejsza zębatka na przodzie to efekt będzie taki że moc będzie przekazywana na mniejszą ilość zębów i łańcuch będzie miał w tym miejscu większe naprężenia.
Widać to ze zdrowego rozsądku dlatego zawsze lepiej jest założyć na tył większą.

Autor:  Luterq [ 2011-02-03 14:40:50 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

stoodent1 napisał(a):
Widać to ze zdrowego rozsądku dlatego zawsze lepiej jest założyć na tył większą.


w teorii tak. w praktyce to nie ma znaczenia, bo łańcuch i tak ma kontakt z góra dwoma- trzema zębami na każdej z zębatek. W trakcie pracy łańcuch jest coraz dłuższy a odstępy między zębami pozostają takie same.

bardziej bym się bał mniejszej średnicy zębatki, efektem jest większe zaginanie łańcucha i zużywanie o-ringów, sworzni itp.

tylko, że jest to jedyny sposób aby potestować większą moc na kole bez zakładania nowego dłuższego łańcucha. skrócić jest znacznie łatwiej niż przedłużyć.

Autor:  stoodent1 [ 2011-02-03 15:37:31 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Luterq trzeba by było popatrzeć czy ktoś takie coś robił i na ile to się opłaca.

Autor:  miąchal [ 2011-02-03 20:48:15 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Filozofię dorabiacie do prostej jak kij sprawy.
Chce gumować to jego sprawa - pomóżcie jak umiecie i tyle.. :wink:

Autor:  misiek347 [ 2011-02-03 21:28:03 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Dzieki za wszystkie odpowiedzi :)

Autor:  adis [ 2011-02-05 20:16:44 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

stoodent1 napisał(a):
Jaki ma sens mniejsza zębatka na przód?

Luterq napisał(a):
dokładnie taki sam jak większa z tyłu.
czyli wzmacnia i skraca wszystkie biegi, zwiększa spalanie w trasie.
Jak policzyłem to w programie cartest wyszło, że nadaje się to tylko do "gumy" bo czasy do np 100 itp uległy w efekcie końcowym wydłużeniu... więcej biegami trzeba machać.


Dokladnie tak Luterqu powiada.
Mniej zebow z na przodzie z pewnoscia da Ci wiecej mocy na przyspieszeniu,niestety tracisz na top speed i oczywiscie wiąze sie to ze spalaniem jak i zurzyciem łancucha.
Wymieniajac zęby sugerowalbym zainwestowac wiekszy fundusz i kupic caly set-łącznie z łancuchem (najlepiej x ring)
Obecnie wstwilem komplet od Renthala do swojego kota i jestem max zadowolony.Na tyl dalem standardowe 48 a z przodu zamiast 15 mam 14+łancuch x i malinka.
Po tescie top speed zmalalo-tyle ze nie zalezy mi na tym bo moto glownie do stuntu uzywane.
Podsumowując-zalezy tylko i wylacznie w jakim celu wymieniasz zęby.
Pozdro

Autor:  michal.bienkowka [ 2015-11-24 18:56:15 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

Cześć wszystkim.
Od niedawna ponownie jeżdżę na moto.
Mam pytanie odnośnie zmiany zębatki, wszyscy upieracie się przy zmianie tylko jednej z dwóch- dlaczego.

Kiedyś dosyć sporo jeździłem na gokartach z włoskim dwusuwem 125 o mocy 33 km i tam zmieniało się dwie zębatki
-przednią na mniejszą aby trzymał obroty, a tylną żeby coś jechał

z takim zestawem silnik dostawał wigoru przy 14000 obr/min a kręciłem go do 18500 na torze w Blachowni, zaś sam silnik kręcił się do szalonych 22000obr/min

Co jeśli takie modyfikacje zastosuje się w moto
np. mniejsza o 1 ząb a tył mniejszy o 3 zęby

pozdrawiam

Autor:  tomko222 [ 2015-11-24 20:21:37 ]
Tytuł:  Re: Mniejsza zębatka przód

michal.bienkowka napisał(a):
Co jeśli takie modyfikacje zastosuje się w moto
np. mniejsza o 1 ząb a tył mniejszy o 3 zęby

Hmmm. może nic się nie zmieni? :lol:
Na 1k obrotów zdawczej
dla 16 i 46: 348
dla 15 i 43: 349
czyli całe 3 promile różnicy :lol: No ale jak ktoś chce szybciej zużyć napęd...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/