Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-10-19 18:48:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Ktoś poleci pod którą kostkę w kocie najlepiej się podpiąć z tymi manetkami tak żeby bezpośrednio do aku tego nie robić??? Poczytałem troche postów i juz sam nie wiem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-19 18:48:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-10-19 19:29:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Przez przekaźnik oczywiście podpinasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-19 19:45:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Jeszcze nie podpinam bo najpierw muszę zakupić ale wcześniej chcę się zorientować:)
Najlepiej jak by ktoś prosty schemacik wrzucił to byłbym wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-10 00:15:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Trzeba znaleźć kabel na którym mamy napięcie po przekręceniu stacyjki. Do tego kabla podłączamy przekaźnik. Drugi obwód przekaźnika podłączamy do akumulatora przez bezpiecznik i do manetek. Znalazłem tu na szybkiego jakiś schemat: http://bernys.ovh.org/technikalia/manety4.jpg
Tak poza tym pełno jest poradników, wystarczy poszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-10 18:06:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
już jeden temat o manetach jest i tam jest wszystko wyjaśnione łącznie ze zdjęciami, ciężko użyć "szukaj"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-10 21:38:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
j@ck napisał(a):
już jeden temat o manetach jest i tam jest wszystko wyjaśnione łącznie ze zdjęciami, ciężko użyć "szukaj"


Znalazłem ale w temacie jest opisany przypadek FZ6 a nie kota.

Kacperek dzieki za odp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-10 21:54:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
U mnie w FZ6 układ jest następujący :

Zakładam, że oznaczenia przekaźnika odczytasz prawidlowo!

1. Kupujesz przekaźnik samochodowy 30A (takie są chyba najpopularniejsze).

2. Podpinasz go do akumulatora (normalnie + i - )

3. Do jednego z wyjść przekaźnika podpinasz plus manetek a minus do minusa.

4. Jedno z wejść przekaźnika podpinasz pod 12V które ma się pojawiać/znikać wraz z odpaleniem moto/przekręceniem stacyjki (do wyboru). U mnie pociągnąlem + 12V z zasilania przedniej lampy, która odpala po uruchomieniu moto.

W rezultacie masz układ, w ktorym manetki działają tylko po odpaleniu silnika motocykla, kiedy działają światła. Dzięki temu nie ciągniesz prądu przed rozruchem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-11 13:43:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Dzięki kolego:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-14 22:23:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-12-14 09:30:38
Posty: 4
Lokalizacja: Sadowne
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600 r
Ja mam oxforda grzeją dobrze płynna regulacja super sprawa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-26 22:45:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Ja również zainwestowałem w oxfordy ale ze sterownikiem v8. Można je śmiało podłączyć bezpośrednio pod aku ze względu na sterownik który sprawdza jakie jest napięcie i poniżej pewnej wartości wyłącza grzanie jak sprzęt jest wyłączony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-27 12:32:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Kolego Cimaj mam manetki z identycznym sterownikiem i nie prawdą jest że można je podłączać bezpośrednio do akumulatora bez obawy przed rozładowaniem. Miałem taką sytuację gdy po chwili grzania na postoju nie mogłem odpalić silnika mimo iż akumulator był w dobrej kondycji. Rozrusznik kręcił normalnie ale silnik się nie odzywał. Dopiero po podłączeniu prostownika motocykl odpalił. Nie polecam nikomu montażu bez przekaźnika bo ktoś może nie mieć tyle szczęścia co ja i znaleźć się w takiej sytuacji poza domem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-27 14:16:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Przekaźnik nie jest konieczny wystarczy plus z manetek podpiać pod kabel w którym popłynie prąd po przekręceniu kluczyka zreszta było o tym nieraz na forum. To wersja dla tych co nie ogarniają przekaźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-27 22:39:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
kacperek zobaczymy jutro jak pogoda będzie jak u mnie wygląda sprawa bo kilka dni temu po małej przejażdżce na bank sam nie wyłączyłem manetek po zgaszeniu silnika więc wyjdzie co jest warte v8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-28 17:28:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Kacperek udało się sprawdzić dzisiaj że przy sterowniku v8 po ok 7min na zostawionym 50% grzania manetki same się wyłączyły. Oczywiście następnie odpaliłem moto bez problemu najmniejszego. W instrukcje wyczytałem że tą funkcję można zdezaktywować więc pytanie czy nie musisz jej u siebie włączyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-28 23:00:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-22 00:20:57
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Tylko jest jeszcze jedna różnica. Mamy inne motocykle i to może mieć istotny wpływ na odpalanie. Najwidoczniej FZS-a da się odpalić na akumulatorze który został rozładowany do momentu kiedy spadło napięcie poniżej krytycznego na sterowniku od manetek. Jak wcześniej wspominałem rozrusznik kręcił jak szalony a silnik nie odpalał a winą tego wszystkiego z pewnością jest komputer który nie toleruje napięcia poniżej pewnej wartości. Owszem jestem świadomy tego, że tą funkcję można włączać/wyłączać i wtedy miałem ją włączoną. Do kolegi Podkopnik: oczywiście że można podłączyć do jakiegoś kabla na którym jest "+" po włączeniu zapłonu ale istnieje duże ryzyko, że możemy trafić na kabel który jest podłączony do urządzenia które zużywa mało prądu i nie jest przystosowany do obciążeń kilku amper. W ten sposób można uwalić komputer lub inny układ. Jeżeli ktoś nie ogarnia to lepiej niech powierzy montaż dla kogoś kto to rozumie bo nie ma sensu potem sobie wyrywać włosów z głowy i dziwić się czemu nie pali lub że coś nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org