Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-20 19:19:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-02 19:02:53
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
ahamay napisał(a):
Jak chcesz lepiej w podobnych pieniądzach to Galfer ale bd musiał poszukać, a jak ciut lepiej ale i drożej to Vesrah.
EBC to masówka do kupienia w każdym bylejakim sklepie.


Vesrahy widziałem gdzieś ale były chyba dwa rodzaje :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Klocki hamulcowe
PostNapisane: 2019-02-20 19:19:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-02-23 16:06:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-02 19:02:53
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Może Ktoś wie coś na temat klocków z Firmy "Brenta" ? kiedyś słyszałem, że podobno nie są złe :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-25 23:04:04 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Robson191691 napisał(a):
Vesrahy widziałem gdzieś ale były chyba dwa rodzaje


Vesrahy popieram, bardzo dobre klocki :). W dobrej cenie do kupienia w motorusie. Klocków są dwa rodzaje - semi metalic, czyli popularne miękkie klocki organiczne, oraz sintermetalic (sintered), czyli twarde klocki ze spieków metali.
Teraz dobór klocków będzie zależał od Twojego stylu jazdy. Klocki organiczne będą hamować lepiej na zimno, nie trzeba ich dogrzewać, ale w wysokiej temperaturze i np. w deszczu będą tracić właściwości. Sintermetale pokazują swoje możliwości dopiero po ich rozgrzaniu, ale wtedy hamują dużo lepiej od organicznych, do tego ze wzrostem temperatury, jak i w deszczu, nie tracą swoich właściwości. Spieki dają też trochę mocniej po tyłku tarczom w stosunku do organików.

Ja bym brał Sintermetale, po prostu mając na uwadze, że przez kilka pierwszych kilometrów trzeba bardziej uważać na klamkę hamulca. Tarcze, cóż, lecą szybciej. 3 lata jeździłem na ogranikach, po tarczach za bardzo nie było nic widać, kolejne 3 lata latałem na sintermetalach i tak, widać było po tarczach, że klocki robią im troszkę kuku. Klocki Vesraha, jeździłem na Nissinach, Brembo i EBC i moim zdaniem Vesrachy spisywały się najlepiej :)
Jeżeli jeździsz głównie krótkie odcinki i dużo kręcisz po mieście, jednak nie pchał bym się w spieki, tylko brał klocki organiczne, jeżdżąc głównie odcinki po powiedzmy 10km, plus miasto, zwyczajnie spieków nie dogrzejesz i zamiast sobie poprawić, może okazać się, że pójdzie to w drugą stronę i tylko niepotrzebnie będziesz katował tarcze :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-26 09:07:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Co do vedrahow się zgadzam. Są naprawdę dobre i warte zakupu. Mają tendencję do piszczenia oraz zjadają dobrze tarcze. Moje po 20kkm na tych klockach były niezle pożłobione.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-26 17:04:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Robson191691 napisał(a):
Vesrahy widziałem gdzieś ale były chyba dwa rodzaje :D


Są dwa rodzaje: z dopiskiem JL to spieki metaliczne.

glenroy napisał(a):
W dobrej cenie do kupienia w motorusie.

Dokładnie, tam kupowałem, dobry sklep i ceny na te klocki.

Niezależnie od stylu jazdy je polecam klocki sintermetalowe.

W FZS jeździłem na organicznych EBC, Nissin, CarbonLorraine. Każde z nich to porażka. To nie hamuje, tylko pyli i syfi motocykl.
Tylna, nowa tarcza po 8 tys. na EBC miała ich dość. Teraz wpadły tam sintery Vesrahy.

Każdemu też polecam do wypróbowania klocki Galfer w mieszance 1370, są jeszcze organiczne i 1375 bardziej na tor.
Katuję z przodu takie od 25 tys. km w FZS, zdarły się o połowę, tarcze mają się bardzo dobrze, jazda mieszana turystyczna lub ostrzejsza w obu przypadkach spisują się świetnie. Nie pylą co jest na duży plus.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 16:01:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
ahamay napisał(a):

Tylna, nowa tarcza po 8 tys. na EBC miała ich dość. Teraz wpadły tam sintery Vesrahy.


Ktore klocki EBC miales na tyle? HH? Co z nimi bylo nie tak?

Ja zalozylem teraz do nowej tarczy NG na tyl EBC FA174HH, jeszcze na nich nie jezdzilem. Opisane są jako sintered.. Kupilem je na podstawie opinii na forum jako by to były znośne klocki nie niszczace tarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 16:56:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
EBC zwykłe organiczne.

Co było nie tak:
1. starczyly na 8 tys.
2. Pylily
3. Sila hamowania kiepska
4. Tarcza NG nowa podostawala rowkow

Nigdy więcej EBC i lub/organicznych klocków. Nie wiem jak wersja HH. Pozostaję już przy sprawdzonych przeze mnie klockach, które mi pasują.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 17:09:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzięki ahamay, mam nadzieję ze te sinterowe HH nie będą takie słabe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 22:56:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
sfazowany napisał(a):
Opisane są jako sintered.. Kupilem je na podstawie opinii na forum jako by to były znośne klocki nie niszczace tarczy.

Źle zrobiłeś bo sinterowe czyli klocek z dodatkiem miedzi nie sprawdza się z tyłu bo jest za mocny i bardzo łatwo zablokować sobie koło, szczególnie przy silniejszym nagłym naciśnięciu. Najlepsza kombinacja to 2x double H na przód i zwykłe na tył lub wersja V ewentualnie.

ahamay napisał(a):
Nigdy więcej EBC i lub/organicznych klocków. Nie wiem jak wersja HH. Pozostaję już przy sprawdzonych przeze mnie klockach, które mi pasują.

Klocek organiczny jest dobry albo do tyłu albo do moto 500cc max. Powyżej robią więcej problemów niż pożytku. Do 600cc zakłada się tylko klocki z mieszanką metaliczną bo żadne inne nie będą robić roboty. Zjeździłem parę kompletów EBC HH i są super. Hamują bez rozgrzewania, wytrzymują powyżej 10tys lekko i jest pełna dozowalność na klamce. Gryzą tarczę ale bez tragedii ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 23:47:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
rhazz napisał(a):
Zjeździłem parę kompletów EBC HH i są super. Hamują bez rozgrzewania, wytrzymują powyżej 10tys lekko i jest pełna dozowalność na klamce. Gryzą tarczę ale bez tragedii ;)


Hehehe wlasnie na podstawie takiej opinii kupilem te klocki :) no wlasnie nie chcialem zbyt kąśliwych na tył a te były polecane jako umiarkowane mimo bycia sinterowymi... Chcialem skuteczne hamowanie bez koniecznosci rozgrzewania hebli, w spokojnej trasie bywa ze hamulce uzywa sie bardzo rzadko wiec są przeważnie wychlodzone. No trudno, wcześniej też swietnie brały a zdejmując stare klocki widać było w okładzinach drobiny miedzi to przynajmniej różnica nie powinna byc zaskakująca w zachowaniu moto :) nie odszyfrowalem jakie klocki byly wczesniej. Poprzedni użytkownik lubował się w hamowaniu tyłem bo tarcza była zjechana prawie milimetr ponizej minimalnej grubosci, chyba miała 3,6mm.. A mimo to moglem zablokowac tył przy kazdej predkosci. Przod za to ma 4.9mm i wygląda jak nowy, opony wytarte troche na kwadrat - paski strachu po 5cm i abs był zastany od nie używania... Generalnie ktos się bał tej fazy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 09:18:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-02 19:02:53
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
rhazz napisał(a):
sfazowany napisał(a):
Opisane są jako sintered.. Kupilem je na podstawie opinii na forum jako by to były znośne klocki nie niszczace tarczy.

Źle zrobiłeś bo sinterowe czyli klocek z dodatkiem miedzi nie sprawdza się z tyłu bo jest za mocny i bardzo łatwo zablokować sobie koło, szczególnie przy silniejszym nagłym naciśnięciu. Najlepsza kombinacja to 2x double H na przód i zwykłe na tył lub wersja V ewentualnie.

ahamay napisał(a):
Nigdy więcej EBC i lub/organicznych klocków. Nie wiem jak wersja HH. Pozostaję już przy sprawdzonych przeze mnie klockach, które mi pasują.

Klocek organiczny jest dobry albo do tyłu albo do moto 500cc max. Powyżej robią więcej problemów niż pożytku. Do 600cc zakłada się tylko klocki z mieszanką metaliczną bo żadne inne nie będą robić roboty. Zjeździłem parę kompletów EBC HH i są super. Hamują bez rozgrzewania, wytrzymują powyżej 10tys lekko i jest pełna dozowalność na klamce. Gryzą tarczę ale bez tragedii ;)

Bartek, czyli mówisz że organicznych nie tykać :) okej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 11:00:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Subiektywnie wolę SBS niż EBC w wersji HH.
Ta sama półka cenowa ale jak ktoś wspomniał EBC mocno pylą i ten pył robi różnice. Po umyciu tarcz zmywaczem jest poprawa na kilkadziesiąt km.
Teraz testuje brembo i mam pozytywne odczucia, choć cenowo już tak dobrze nie wypadają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-10 23:09:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
rhazz napisał(a):
Klocek organiczny jest dobry albo do tyłu albo do moto 500cc max. Powyżej robią więcej problemów niż pożytku. Do 600cc zakłada się tylko klocki z mieszanką metaliczną bo żadne inne nie będą robić roboty. Zjeździłem parę kompletów EBC HH i są super. Hamują bez rozgrzewania, wytrzymują powyżej 10tys lekko i jest pełna dozowalność na klamce. Gryzą tarczę ale bez tragedii

Zgadzam się w zupełności i chciałbym też przestrzec przed zakładaniem super-ekstra sportowych karbonowych klocków do drogowego motocykla. Szczególnie do nie-nowych tarcz mija się to z celem.
Przetestowałem na mojej sportowej 250tce z jedną, już dosyć mocno zjechaną tarczą. Konieczność rozgrzania, bardzo słaba dozowalność i nawet na torze ta zmiana była na minus względem wcześniejszych metalizowanych (ale musiałem wymienić a sinterów nie było pod ręką). Poza tym twarde klocki, prędzej dobiją używaną tarczę niż się do niej "dotrą" i docisk klocka do tarczy jest punktowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-11 07:20:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zimą założyłem z tyłu nową tarczę NG i klocki EBC HH. Zestaw pracuje znakomicie, powiedział bym ze chyba aż za dobrze bo bardzo łatwo zablokować tylne koło, długo uczyłem się lżejszego naciskania żeby nie blokować koła. Po ok. 6000 km po tarczy nie widzę żeby cierpiała, klocków trochę ubyło ale wciąż jest ich sporo. Hamulców przód/tył używam 50/50. Nie widzę też na feldze czy zacisku żeby były zapylone startymi klockami, jest czysto i wszystko pracuje jak powinno.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Riccardoa


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org