Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-05-29 00:53:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
GG: 13786331
Obecne moto: fzs 600
mack0r
Brodzins
Tu prostszy sposob mniej elektryki do FZS 600 http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=30&t=6951

Proste jak budowa cepa i bez rzeżby z żarówka :P

mozliwosci

standard= jedno krotkie, jedno długie
standard + = dwa krotkie , jedno długie
Full = dwa krótkie po przełaczeniu tylko jedno jak w standardzie długie niezależne w kazdym przypadku
Dodanie przekażnika powoduje tylko wyłaczanie krótkiego w momecie zapalania długich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-29 00:53:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-12-18 23:37:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-07 11:11:23
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków
Nie ma co kombinować, w FZ6 jest banalnie prosty sposób na podłączenie tylko jednym kabelkiem !!!!!
Wystarczy wpiąć się w kostkę za akumulatorem i podciągnąć kabelek do wolnego pinu we wtyczce żarówki.
Ja śmigam z tym już 3 sezon i kumpel w S2 też ( taka sama instalacja)
A dla zainteresowanych w trybie mijania świecą się obie lampy na mijania a przełączając przycisk na długie (drogowe) żarówka w H4 zapala się drogowe a mijania gaśnie. Tak jak przyroda nakazuje. Napięcie na dodatkowym przewodzie pojawia się tylko i wyłącznie na światłach mijania, przełączając na długie napięcia nie ma ale za to żarówka zasilana jest po staremu i świeci tylko długie.

CZAS WYKONANIA INSTALACJI 40-60minut.

tutaj link do stronki wg której to robiłem. DZIAŁA I NIE MA CO KOMBINOWAĆ Z PRZEKAŹNIKAMI !!!
http://www.fz6-forum.com/forum/how-tos/1666-bd43s-07-headlight-mod-part-2-a.html

a tutaj już to kiedyś wrzucałem na forum
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=4297&p=71170#p71170


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-19 09:47:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ja Wam pokażę jeszcze inny sposób na dwa światła.

W FZS 2002 obie lampy świecą w standardzie, jednak po dodaniu ogrzewanych manetek i kilku innych drobiazgów - chciałęm zaoszczęścić kilkadziesiąc watów.

Wymyśliłem, że będę świecił w dzień zamiast 2x 55W to 2x 15W (długie połączone szeregowo).

Tak to wyszło:
http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA

Widać, że "dzienne" świecą minimalnie mocniej od krótkich, ale absolutnie nie ma mowy o oślepianiu. Co więcej - łatwo da się przełaczyc je na zwykłe krótkie, gdy nie ma potrzeby oszczędzania alternatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-19 14:01:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
GG: 7583921
Skype: karol.paw
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
ja sobie podłączyłem w FZ6 żeby świeciły dwie lampy na krótkich. Jednakże w lewej lampie (tam gdzie jest H4) nie było rozgraniczenia światło-cień. Bardzo mnie to irytowało, więc zrezygnowałem z tego rozwiązania i wróciłem do seryjnego ustawienia.
LWG!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-02 11:35:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-24 14:43:36
Posty: 112
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Mam pytanie, tutaj jest filmik w którym podłączenie odbywa się poprzez wpięcie tylko konektora oraz podpięcie kabla do jakiegoś innego idącego z przełącznika długich świateł. Niby krótkie wyłączają się w momencie włączenia długich.

https://www.youtube.com/watch?v=mbmA_qJi3zg&t

Tak samo jest to opisane w tym poradniku:
http://www.sportbikes.net/forums/fz6-fz ... -done.html

Ktoś tak robił?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-03 10:22:47 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 261
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Według mnie najgłupsze rozwiązanie, żeby ciąć wiązkę, kiedy wystarczy przygotować przewód, podnieść bak i wpiąć w fabryczną kostkę. Tak, mamy wolny pin w kostce, który może robić za zasilanie drugiego światła.
http://www.sportbikes.net/forums/fz6-fz6r-mods/297604-dual-headlight-mod-without-splicing.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-03 15:05:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
Dokładnie tak jak mówi Enjoi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-03 17:02:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-18 11:06:04
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Ma ktoś to tak podpięte? Jak wygląda sprawa z przełączaniem pomiędzy drogowymi a mijania? Gaśnie to w lewej lampie?
Widziałem że na ang forum pisali ze tak ale chciałem się upewnić.

Ps. Jak z jazda w nocy? Jest duża roznica?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-29 20:53:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-16 17:34:40
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S S2
enjoi
Dobry wieczór, mam pytanie odnośnie podłaczenia drugie go światła mijania FZ6. Dokładnie , w który pin mam sie wpiąć i gdzie można kupic wtyczki - piny ?
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-30 07:13:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 222
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Przeciągnij przewód z kostki od h7 do h4,dla bezpieczenstwa załóż bezpiecznik i przełącznik. W nastepnej kolejności opuść snop światła bo będziesz oslepiał innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-01 22:23:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-16 17:34:40
Posty: 25
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S S2
Zrobiłem tak jak było opisywane przez Alister i Enjoi , sposób najszybszy i jak najbardziej prawidłowy. Bez żadnych przekaźników, cięć przewodów czy innych patentów. Działa wyśmienicie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-14 13:33:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 291
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Kabel do wtyczki pod bakiem idzie z przelacznika swiatel dlugie/krotkie na kierownicy. Widac kiedys ten wlacznik zasilal lampe a skoro teraz jest to sterowane przekaznikiem po uruchomieniu silnika, kabel stal sie bezuzyteczny i konczy sie w kostce pod akumulatorem. Wlasnie do niego sie wpinacie. Ja wpialem sie przy wlaczniku swiatel. Zrobilem dodatkowy wlacznik schowany pod owiewka zeby w razie slabego aku ulatwic jego podladowanie przez zdjecie obciążenia. Co do regulacji snopu, jak stanalem przed moto to stwierdzilem - cholera trzeba opuscic.. A jak zaczalem badac ktora to lampa jest jasniejsza to okazalo sie ze jasniej swieci stare swiatlo mijania a nie nowe h4. Stare swiatlo mijania mam ustawione tak ze jadac po nieoswietlonej drodze widze profil swiatla ok 40-50m przede mną, na pewno nie świecę po lusterkach czy po oczach. W obu lampach siedzą żarówki osram night breaker przy czym h4 ma nowiutkie nieużywane włókno :) jak stoje przy ścianie profil siwatla jest bardzo wyrazny i nie widze rozproszenia wiekszego niz na jednej zarowce. Jak bedzie cieplej to podjade nocą na jakąś nieoswietloną drogę i porownam jak swieci samo mijania lewe i samo mijania prawe. Drugie zdjecie jest z wlaczonymi długimi, do dlugich podlaczone sa dwie lampy led po 10W ze snopem rozproszonym. Działają tylko z długimi i mają homologację wlasnie na zastosowanie jako drogowe. Docelowo maja doswietlac zakręty kiedy motocykl jest pochylony i profil mijania przechyla sie jeszcze pogarszajac sytuacje. Standardowo dlugie swiecą tak punktowo ze w zakretach są bezuzyteczne, stad te dodatkowe ledy.

Jesli ktos jezdzi dłużej na dlugich trzymając przycisk PASS zamiast przelaczac na stale wlacznikiem długich to przy dodatkowym swietle mijania z kostki pod bakiem nie gasnie dodatlowe włókno w h4 i palą się oba, trzeba pamietac żeby unikać dłuższego trzymania poganiacza, zarowka moze sie przegrzac i albo spalic albo np stopic elementy lampy i konektor.

Na schemacie zaznaczone:
73 - fabryczny przekaznik ktory z pominięciem włącznika na kierownicy steruje swiatlem mijania;
75 - żarowka h4 z widocznym brakiem okablowania, choc masa jest wspolna z wloknem dlugich czego nie narysowali;
68 - przełącznik swiatel mijania/drogowych na ktorym zaznaczylem "ginący" kabel, w rzeczywistości kabel ten schodzi z kierownicy wiązką pod akumukator i konczy sie w kostce.

Wewnątrz wlacznika widac kable niebieski (na środku) zielony i żółty. Niebieski podaje 12V na włącznik, żółty jest od drogowych a zielony od mijania. Podlaczamy sie do zielonego kabla z żółtymi czy tam złotymi kropkami, w kostce pod akumulatorem albo jak ktoś woli, przy kierownicy.


[ img ][ img ]
[ img ]
[ img ][ img ][ img ]
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org