Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-07-10 15:15:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-17 11:31:10
Posty: 6
Obecne moto: FZ8N
Witam,
Pacjent: Yamaha FZ8N
Przebieg: ~19 tys. km
Motocykl jest u mnie od 2500 km. Wszystko było ok, aż pewnego dnia zaczął łapać dziurę na niskich obrotach. Na zimnym silniku (po wyłączeniu automatycznego ssania) motocykl z opóźnieniem wkręca się na obroty po niewielkim odkręceniu manetki, podczas jazdy zdarza się że muli się podczas przyśpieszania. Kilka razy zdarzyło się, że moto nie chciało odpalić bez gazu. Na rozgrzanym silniku po niewielkim odkręceniu manetki nie ma opóźnień, normalnie reaguje na dodanie gazu.
Przed awarią motocykl zawsze palił bez gazu i zawsze z pierwszego, obroty na biegu jałowym wynosiły ok 900. Komputer nie wypluwał żadnego błędu.
Wymienione zostały świece i filtr powietrza. Dalej jest to samo, ale obroty na jałowym wzrosły na 1000.
Ktoś coś?
Ile biorą Wasze serwisy za wymianę świec i filtra powietrza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ8 dziura w obrotach
PostNapisane: 2019-07-10 15:15:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-07-10 17:29:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Silnik może łapać lewe powietrze przez jakąś nieszczelność, może być walnięty któryś czujnik np sonda lambda albo czujnik ciśnienia powietrza na dolocie. Jak wyłączasz automatyczne ssanie? Obroty masz raczej za niskie, sprawdź w serwisowce ile powinny mieć ale pewnie będą w okolicach 1200-1300.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-10 17:44:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-17 11:31:10
Posty: 6
Obecne moto: FZ8N
A na cieplym nie bedzie lapal? Serwisowka mowi 1150-1250, ale wczesniej chodzilo wszystko ok przy ok 950. Czy to moze tps siadac?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-10 20:05:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Janusz.... zaskoczyles mnie tym pytaniem. Jeśli sam grzebiesz w moto to na pewno znasz podstawy działania silnika i o co chodzi z "ssaniem"... ciepły silnik potrzebuje innej proporcji powietrza do paliwa niz zimny silnik, wiec wraz ze zmiana temperatury zmienia się zachowanie silnika przy nadmiarowym lewym powietrzu. Kiedy silnik potrzebuje najwięcej powietrza? Na wysokich obrotach jak jest ciepły, dlatego mimo nieszczelności rozgrzany silnik na wyższych obrotach pracuje wzglednie normalnie, odwrotnie jest na zimnym silniku na biegu jalowym, wtedy nadmiarowe powietrze ma najbardziej negatywny efekt.

Wraz z obrotami zmienia sie cisnienie oleju w silniku, zbyt niskie obroty mogą powodowac niewystarczajace smarowanie pewnych elementow siknika, nawet jesli pozornie moto chodzi ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-10 21:53:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
No dobra, może zacznijmy od tych błędów na kompie - jak były sprawdzane? Wiesz, że możesz to sam sprawdzić?
Czy robiłeś coś z moto przed tą awarią?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-10 22:51:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-17 11:31:10
Posty: 6
Obecne moto: FZ8N
Bledy byly sprawdzane kombinacja przyciskow select + reset.
Moto bylo myte, ale nie pamietam czy nastepnego dnia to bylo czy pare dniu pozniej..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org