Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-04-01 23:06:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-07-18 22:40:39
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XJ6 Diversion
Witam

Ostatnio próbowałem odpalić moją XJ6tkę, lecz akumulator był słaby. Podpiąłem klemy do samochodu i motka - odpaliłem.
Niestety zauważyłem, że zarówno obrotomierz jak i wyświetlacz nie działają. Podświetlenie wyświetlacza jest. Tak samo z kontrolką biegu jałowego - jest.
Nie ma nic na calqw wyświetlaczu i obrotomierz również nie działa. Poza tym wszystko jest OK.
Gdzie szukać problemu ? Wiązka ?

Pozdrawiam
Piotr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-01 23:06:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-04-01 23:22:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na początek doładuj akumulator tak, żeby miał te minimum 12,5V. Przy takim odpalaniu na dziko napięcie mogło tak spaść, że komputer zgłupiał. Jeśli na sprawnym akumulatorze nadal będzie problem to pisz, będziemy myśleć. Na razie zadbaj o zdrowe zasilanie. Bierz też pod uwagę, że akumulator może być kaput i nawet jeśli go podladujesz i zmierzysz mu multimetrem właściwe napięcie, to może mieć już małą pojemność i przy starcie napięcie może klękać do tych poziomów powodujących problemy. Jak stary masz ten akumulator? Wiesz może ile ma lat i czy nie miał w swojej historii zbyt głębokich rozładowań? Jakie masz napięcie na klemach po uruchomieniu silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-08 11:41:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3830
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Bez poprawnego zasilania możesz mieć na liczniku rózne cuda. w FZ6 (wiec dość podobna konstrukcja) komputer potrzebował większe napięcie niz licznik, i na rozładowanym aku robił cuda... niby w teorii jak już odpalisz to z alternatora powinieneś mieć napięcie, a w praktyce dopuki akumulator nie miał pełnego napięcia, to były dziwactwa.

a jak już naładujesz i problem wystąpi to w piereszej kolejnosci zerknął byłm w bezpieczniki, mże jakieś czujniki nie dostają zasilania. potem zerknął bym w kable - czy niemasz rozpiętych klostel lub jakis gryzoń nie pasł sie na kablach zimą. ostatecznością będzie sprawdzenie licznika. ogólnie kierunkowskazy, luz i parę innych kontrolek może byc "niezależne" od elektroniki w liczniku, mogło pójść coś niefartownie i mogłes spalić licznik, choć... to mało prawdopodobne, i bardzien obstawiałbym problemy z kablami (przetarcia/przegryzienia) albo to, że wilgoć przez zimę zrobiłą swoje i coś w konstkacj nei styka,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org