Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=2557
Strona 18 z 29

Autor:  stoodent1 [ 2012-01-02 10:33:13 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

JaGO ale to był jałowy bieg bez obrotów czy zgodnie z tabliczką znamionową czyli przy 50% mocy max?

Autor:  Brodzins [ 2012-01-02 14:02:27 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Tak mnie temat zaciekawił, że podjechałem na diagnostykę.
Diagnosta kazał mi kręcić moto do 75% max obrotów czyli 12,5 tyś.
I wynik bajka:116 dB.
Nie za duży ten zakres? Czy może przepisy się zmieniły? Przy 12 tyś wszystko prawie będzie powyżej 96 db...

Autor:  stoodent1 [ 2012-01-02 14:39:31 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Twój diagnosta nie za się na fachu :(
12,5tyś dla fazera to prawie max.
Każdy (a raczej większość) motocykl ma na tabliczce znamionowej nadruk z ilością obrotów i natężeniem dźwięku.
Następnym razem jak Ci tak powie poproś o podstawę prawną (spokojnie musi podać).
A prawo mówi że natężenie dźwięku mierzymy przy 50% mocy maksymalnej.
I to nie jest połowa skali obrotów czy 40% skali obrotów to jest wykazane na tabliczce znamionowej.
Nie dajcie się oszukiwać!
A ten diagnosta powinien trawę kosić...

Autor:  duddits [ 2012-01-02 14:45:11 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

O ile będzie miał homologowaną kosiarkę ... :) bo jak będzie za głośna ...

http://lex.pl/serwis/du/2009/1232.htm

I stosowny fragmencik (podkreślenia moje):

Cytuj:
Wykonanie pomiarów

§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.
3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek.


Pedał przyspieszenia mnie rozczulił :)

Autor:  taz1612 [ 2012-01-02 14:53:50 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

116db to wg mnie dużo za dużo jak na moto
albo koleś miał popsuty sprzęt mierzący albo zapomniałeś założyć tłumika :)

Autor:  JaGO [ 2012-01-02 15:08:07 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Z tego co tam oglądałem to kazali mu odkręcić do 6k obrotów i puścić. Więc wychodzi na to, że do połowy zakresu. Norma to od kwietnia zeszłego roku 100dB ale ręki sobie za tą informację nie dam uciąć ;)

28:03 - odcinek 3 sezonu 7 do obejrzenia tu: http://onlinedarmo.pl/uwaga-pirat-sezon-7-odcinek-3/

Autor:  stoodent1 [ 2012-01-02 17:09:13 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

JaGO ogólnie pomiar niezgodny z metrologią ale to już niuans :D
96dB to jest norma u nas.
No ale jak 96 na jałowym pokazuje to musiały być przeloty...

Autor:  JaGO [ 2012-01-02 17:19:35 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

stoodent1 napisał(a):
niezgodny z metrologią


Czyli, że poszukać na swojej ramie tabliczki zgodnie z tym co wcześniej pisałeś i za granicę uznać 50% wartości(zgodnie z podstawą prawną)?

stoodent1 napisał(a):
Każdy (a raczej większość) motocykl ma na tabliczce znamionowej nadruk z ilością obrotów i natężeniem dźwięku.


Ja bym oddał sprawę do sądu mimo wszystko. Taki pomiar na ulicy pt. "Pan odkręci do 6k i puści" to jest dupa a nie pomiar.

Autor:  stoodent1 [ 2012-01-02 17:36:36 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Do sądu nie podasz bo policjant nawet na słuch może zabrać dowód i skierować do stacji diagnostycznej na dodatkowe badanie techniczne.
Mi jak diagnosta sprawdzał poziom natężenia dźwięku to nawet dość cicha rozmowa zaburzała wynik.
Po za tym Dudi zacytował podstawę prawną ;)

Autor:  Brodzins [ 2012-01-02 18:15:57 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

stoodent1

Ok na tabliczce jest 91 dB dla obrotów 5750. Czyli dla równowagi prawnej, najlepiej żeby pomiar był dokonany przy ~6 tyś obrotów.
Jutro jeszcze raz podskoczę do tego szeryfa z mikrofonem (sonometrem) i pomierzę dla jałowego i 6 tyś obrotów.

taz1612

Dziwi Cię taki wynik przy 12,5 tyś obrotów?

Autor:  Edzio [ 2012-01-02 20:30:18 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Brodzins napisał(a):
Edzio
A w przypadku pojedynczego wydechu? w FZS'ie mam Scorpiona Carbon Oval.
Jest bardzo basowy, ale nie wiem ile ma dB. Czy dorobienie dBKillera - w razie W- to trudna sprawa?


Jak ma wystający ładny wylot to już wieeeele razy dorabiałem do takich tłumików Db-Killery.Jest tylko jeden problem nie dorobie go bez tłumika na stole :( .

Autor:  Miłosz [ 2012-01-03 22:27:15 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Słuchajcie po baaaardzo długich wahaniach postanowiłem w końcu oddać swój komin do Edzia. Powiem tak : jestem bardzo zadowolony z jego pracy !!!! Tłumiczek pięknie gra pomimo że zostawiony jest katalizator . Teraz już moto nie pracuje jak odkurzacz. Dźwięk jest bardziej bassowy i głośniejszy , bardzo fajnie słychać go podczas jazdy..... Na "wolnych obrotach" dla mnie jest ok . Czas wykonania, jakość i cena bardzo mi odpowiada. Oczywiście dostałem gwarancje i naklejki na wydech firmy EDHAUST . Podsumowując tą moja wyczerpującą wypowiedź chciałem wszystkim baardzo ale to bardzo polecić przeróbke tłumika u Edzia. Nie zwlekajcie, naprawdę warto. Jak ktoś chętny do posłuchania komina na żywo to zapraszam do Pabianic ( najlepiej na wiosnę bo aktualnie moja fz6 przechodzi mały remoncik )

Autor:  stoodent1 [ 2012-01-03 22:31:24 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Edzio mam pytanie czy byś dorobił dBkiller do VFR tłumik Mig??
Niby spełnia wymagania co do głośności ale obawiam się troszkę zachodnioeuropejskich restrykcyjnych norm szczególnie Austrii

Autor:  Edzio [ 2012-01-03 22:50:15 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Jak ma satndardowy wystający wylot to pewnie tak.Jakbyś się wcześniej odezwał na fona to może byśmy się spotkali dzisiaj by oblukać ten komin bo przejeżdżałem 2 razy przez Puławy.Podeślij na meila-baloszek@wp.pl jakieś foty wylotu.

Autor:  stoodent1 [ 2012-01-03 23:00:32 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka oryginalnego tłumika na bardziej bassowy ?

Oki jutro wyślę fotki z rana.
No szkoda że poniewczasie się dowiedziałem :D

Strona 18 z 29 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/