Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-11-27 22:57:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-26 10:32:12
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa SpokoMoko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Witam,
Pod koniec sezonu zaczęło mnie korcić aby potunigować nieco moją eFZetę.
Na warsztat poszły dwa elementy z wyposażenia fabrycznego, które wybitnie mi nie leżały wizualnie. Mianowicie są to kierunkowskazy oraz mocowanie tablicy rejestracyjnej.
Ponieważ byłem świeżo po wypłacie wybór padł na dość drogie zabawki - Rizoma.
Kierunki kupiłem najatrakcyjniejsze cenowo od tego producenta - model Zero11. Dodatkowo obowiązkowo dokupiłem adaptery, gdyż standardowe kierunki mają inne mocowanie niż rizomy.
Mocowanie tablicy mają tylko jeden model więc nie musiałem długo przebierać.
Koszt całości około 950pln.

Piszę ten post gdyż montaż „uniwersalnych” gadżetów do konkretnego motocykla może być nieco kłopotliwy.


Montaż.
Zaczniemy od przodu. Super instrukcję jak wymontować lampę znajdziesz w innym wątku niniejszego forum. viewtopic.php?f=30&t=7533. Po rozmontowaniu reflektora i wyjęciu starych kierunków należy koniecznie należy sprawdzić moc dotychczasowych żarówek. Następnie dopasować ilość oporników dołączonych do zestawu rizoma. Brzmi może strasznie ale znajdziesz wszystko w instrukcji rizomy.

Kolejnym problemem jest fakt, iż uniwersalne wtyczki rizomy nie są takie uniwersalne i w FZ znajdziecie zupełnie inne. W tym momencie możemy: wziąć z ruch obcinacz do drutu i lutownicę lub przestraszyć się instrukcji rizomy, mówiącej aby nic nie przecinać i oddać kierunki do warsztatu na montaż. Wybrałem opcję 1 – tniemy 

Co tniemy? Otóż, chcemy wykorzystać wtyczki Yamahy i pozbyć się rizomowych.
1. Odcinamy zatem wtyczki od starych kierunków, tak aby zostało przy nich 3-4 cm kabla.
2. Odcinamy wtyczki rizomy, bezpośrednio za wyczką.
Następnie dolutowujemy do kabli rizomy wtyczkę od yamahy. ZASADA! Czarny kabelek do czarnego, a czerwony (który jest w rizomie) do tego drugiego. Po zlutowaniu należy założyć izolację na nasz „spaw” i „włala”.

Po zrobieniu powyższego pozostaje montaż samych kierunków. Wyciągamy z pudełka adaptery. Są cztery w pudełku, po 2 na jeden kierunek. Jeden adapter „idzie” na zewn. reflektora, a drugi do wewn. I oto cała filozofia. Całość skręcamy, podłączamy wtyczki, namiar kabla zwijamy i spinamy opaską. Reflektor skręcamy ponownie z motocyklem. Warto w tym momencie sprawdzić czy światła mijania dalej świecą pod odpowiednim kątem. Jeśli się przestawiły – podregulować.


Montaż tył.
Demontujemy lewy zadupek aby dobrać się do mocowań wtyczek od kierunków i podświetlenia tablicy. W tym celu zdejmujemy siedzisko i na wysokości lewego zadupka znajduje się jedna śruba, którą odkręcamy. Będzie się on jeszcze trzymał gdyż oprócz śruby montowany jest też wcisk. Z lekką siłą zdejmujemy zadupek.
Znajdujemy odpowiednie kable, wymontowujemy stare mocowanie tablicy rejestracyjnej i odkręcamy od niego kierunki.
Powtarzamy procedurę z lutowaniem wtyczek.


Następnie przykręcamy nowe mocowanie tablicy. Rizoma robi mocowania dedykowane do FZ6 więc wszystko pasuje i każdy kto wie jak działa śrubokręt sobie poradzi.
Jedyny problem jaki tu się pojawi to wtyczka od podświetlenia tablicy, znowu nie pasuje do tej od yamahy. W yamasze jest wtyczka żeńska i rizomie też. Jednak po przyjrzeniu się problemowi okazuje się, że poradzimy sobie w kilka sekund za pomocą kombinerek. Delikatnie przygniatamy wtyczkę rizoma, zmiejszając jej średnicę do wymiaru pasującego do yamahy. Jeśli się udało bez problemu łączymy wtyczki.

Pozostaje tylko skręcić i cieszyć się nowymi gadżetami.



WAŻNE:
1. Zanim wszystko skręcisz na tip top upewnij się, że wszystko działa.
2. Jeśli kierunki działają ok. ale nie działają światła awaryjne znaczy, że podłączyłeś za mało lub za dużo oporników. Aby temu zaradzić sprawdź moc żarówek w starych kierunkach i instrukcję rizomy.

POSUMOWANIE.
Kierunki wyglądają obłędnie i jestem super zadowolony. POLECAM!
Mocowanie tablicy. Jest ok., ale za wydane pieniądze powinno być bardziej spektakularne.

Fotki:
https://www.dropbox.com/s/b32h43v4adcsb ... .52.34.jpg
https://www.dropbox.com/s/x9mh0t7zgxfen ... .52.42.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-27 22:57:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-11-27 23:08:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Wrzuć fotki po zmianach - jak masz "przed" też poproszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-28 22:10:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Sorry, że się czepiam ale nie łatwiej kupić adapter do kabli i przerywacz do ledów zamiast oporników ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-28 23:00:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Szopix napisał(a):
Sorry, że się czepiam ale nie łatwiej kupić adapter do kabli i przerywacz do ledów zamiast oporników ?


jeśli twoim celem nie jest obniżenie poboru prądu, to opornik jest łatwiejszy. troszkę napięcia stracisz na oporniku który się nieco podgrzeje i po kłopocie. mniej elektroniki którą musisz gdzieś upchać i w miarę ogarnąć, czyli prostsze łączenie praktycznie sprowadzające się do wpięcia w wtyczki. z tym że nigdy nie zastanawiałem się ile ciepła wydziela się na takim oporniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-28 23:18:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-26 10:32:12
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa SpokoMoko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Szczerze... Nie jestem jakiś super biegły w elektryce więc robiłem wg instrukcji. Oporniki były w zestawie z migaczami więc naturalnym było je wykorzystać.

Zdjęcia jak wyszło zamieściłem w linkach.
https://www.dropbox.com/s/b32h43v4adcsb ... .52.34.jpg
https://www.dropbox.com/s/x9mh0t7zgxfen ... .52.42.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-28 23:29:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
misiakw napisał(a):
to opornik jest łatwiejszy.

misiakw napisał(a):
mniej elektroniki którą musisz gdzieś upchać i w miarę ogarnąć, czyli prostsze łączenie praktycznie sprowadzające się do wpięcia w wtyczki.


nie wiem jakie przerywacze widziałeś ale nowy wsadza się na miejsce starego ... więc to chyba prostsze niż lutowanie. ja posiadam taki link

Sandman napisał(a):
Problemem okazały się "uniwersalne" wtyczki


http://owiewki24.pl/pl/p/ADAPTER-KIERUN ... YAMAHA/914 problem z głowy dla przyszłych monterów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-29 10:17:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Sandman napisał(a):
Kierunki wyglądają obłędnie i jestem super zadowolony. POLECAM!

I to najważniejsze :)

Ale jakbyś mi w cztery oczy powiedział, że to 1000pln kosztowało to bym z siodła spadł.
Tu ucinam od razu dyskusję na temat: co dla kogo drogie/tanie, warto nie warto. Mam $ kupuję.

Kierunki spoko, ale faktycznie to mocowanie blachy szału nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-29 10:20:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Szopix napisał(a):
nie wiem jakie przerywacze widziałeś ale nowy wsadza się na miejsce starego ...


w takim razie jak najbardziej masz rację. przyznam się że nie wymieniałem w żadnym moto, więc nie miałem pojęcia że tylko tak się to robi. wiem że kumpel wymieniał kiedyś w samochodzie kierunki na led i tam trzeba było całą instalację od nowego przerywacza prowadzić, więc skończyło się na oporniku przy każdej z "diodek", ale jeśli w wypadku moto ktoś pomyślał i sprowadził to do tak prostego rozwiązania, to może sam pomyślę nad ledzikami...

ps: wiesz może gdzie w fz6 poszukać tego przerywacza, to bym polookał za tym, bo po skończonych studiach inf. zebrało mi się na zabawę elektroniką i przypominam sobie te śladowe ilości wiedzy którą nam przekazywali...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-29 10:50:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-26 10:32:12
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa SpokoMoko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Szopix, dzieki za link.

Zatem update'ując mój opis czynności, lutowanie można pominąć stosując adapter z postu Szopixa :)

Co do ceny. Ok, nie było tanio. Z drugiej strony kocham swoją maszynę, a kochanki kosztują...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-06 13:38:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
Sandman masz jeszcze tą tabelkę rizomy o której pisałeś? bo zakupiłem moto z kierunkami rizomy i mam objaw dokładnie taki o jakim piszesz. kierunki działają idealnie a awaryjne raz migną i blokują potem i siebie i kierunki. trzeba moto zgasić i znów można używacv kierunkowskazów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 16:57:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-26 10:32:12
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa SpokoMoko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
No "pacz"... Przypadkiem sobie zajrzałem co w moim najdłuższym w życiu poscie słychać, a tu pytanko. Skorzystaj z tego linka http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... agram.jpg/

Jeszcze taki link powinien pomoc. http://www.600rr.net/vb/showthread.php?t=203146


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-08 14:47:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-26 10:32:12
Posty: 12
Lokalizacja: W-wa SpokoMoko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Pomogło? Jak nie to poszukam tabelki dołączonej fizycznie do kierunków, obfocę i wrzucę na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-08 15:10:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
a jeszcze nie zaglądałem :) może w weekend się uda. na pewno dam znać o efektach pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-31 16:14:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-28 20:36:17
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506442485
Obecne moto: FZ6 S 2004
Odgrzewam kotleta.

Też kocham swoją maszynę ale tausena za kierunki nie zapłacę :P
Widzi mi się takie coś - 90zeta za 4 kierunki z adapterami, przerywaczem elektronicznym i wysyłką w cenie:
[ img ]

Pytania mam dwa:
- jak w FZ6 S wymontować oryginalne kierunki zarówno z owiewki jak i tylne (widzę że nie są przykręcane, szarpałem trochę ale nie udało się wyciągnąć, a urwać ich nie chcę :-) )
- gdzie znajduje się przerywacz kierunkowskazów który będę musiał podmienić na ten sterujący LEDami?
PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-31 16:49:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-10-06 21:03:43
Posty: 59
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6 FAZER
Kolego jeśli chodzi o przerywacz to niektórzy piszą że jest pod lewą osłoną pod tyłkiem, u mnie przerywacz (Fazer) jest z lewej strony ale z przodu pod plastikami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org