Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-04-26 18:43:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-26 18:23:25
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
Witam, mam problem ze swoim fazerem :( moto kupilem przed sezonem i zdazylem pojezdzic jakies kilka dni... Zaczne moze od poczatku bo wszystko dzialo sie "stopniowo". Na poczatku zaczela sie tylko zapalac sie kontrolka od silnika, ta pomaranczowa tzw CHECK silnika, ale nic sie nie dzialo po jakims czasie zgasla na jakis czas i znow sie zapalila. Kolejny objaw to po jakims czasie jak sie zaczela zapalac to dodatkowo moto zaczelo przerywac delikatnie, pozniej coraz bardziej tak jakby chodzilo na 2 lub 3 cylindry... W ten sam dzien zaczelo wszystko wariowac do reszty, mianowicie temperatura silnika zaczela znikac, po prostu wszystkie kreski znikaly tak jak by byl zimny silnik i wtedy moto tez przerywalo ale jeszcze udalo mi sie nim wrocic do domu. Co jakis czas temperatura pokazywala normalnie i wtedy mimo iz CHECK silnika sie palil to moto chodzilo dobrze. Jak dojechlem do domu i go zgasilem to przestalo zapalac, slychac bylo tylko takie pstykanie w prawej oslonce z tyly i uruchamial sie wiatrak chlodnicy po przekreceniu kluczyka, raz sie wlaczalraz wylaczal. Nie wiem co jest grane, ale podmienilem "pstykajacy" przekaznik i tak jakby chwile bylo dobrze i za chwile znow zaczal pstykac. Nie mam pojecia co sie stalo, na popych moto odpalilo ale musialem gazowac szybko zeby chodzilo, przejechalem sie kawalek to na wyzszych szedl ale na nizszych jakby chcial zgasnac za chwile i jak podjechalem pod dom to znow zgasl. Ma ktos jakis z gory pomysl? Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje. Moto jest z 2004r i ma przejechane 45 000km. Dodam jeszcze ze ten przekaznik ma oznaczenia 5EA-20-2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 18:43:53 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-04-26 22:18:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
posprawdzaj zasilanie czy dokręcone aku przewody,bezpieczniki nie zaszkodzi przeczyścić czerwony przycisk u mnie trochę podobnie było bo on przerywał zasilanie i moto głupiało. A resztę to niech inni coś doradzą :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 12:04:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-26 18:23:25
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
to co piszesz to sprawdzone : ( nie znam sie za bardzo ale przewody i bezpieczniki na moje oko ok. Jedynie ten jeden przekaznik co podmienilem i tak jakby chwile dzialal dobrze a po kilku sekundach tez zaczal pstykac w srodku..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 12:18:04 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Kolego rozumiem że masz problem ale regulamin należy przestrzegać!!!
Zapraszam do powitalni!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 17:47:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Te pstryki to przekaźnik rozrusznika. Masz najprawdopodobniej walnięty akumulator (a więc możliwe że także regulator napięcia) przekaźnik się załącza ->idzie duży prąd do rozrusznika->napięcie spada ->przekaźnik się wyłącza -> prąd maleje i tak w kółko. Jak cyka to znaczy że działa ;P
Sprawdziłbym też masowanie wszystkiego i dla pewności przeczyścił czymś połączenia elektryczne.
Podsumowując wyciągnij akumulator zmierz na nim napięcie i go doładuj -> jak się nie da to kup nowy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 17:41:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-26 18:23:25
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
nic nie pomoglo, rano odpalilem na zapych dzisiaj zrobilem 20km bylo wszystko dobrze i od nowa to samo. Przeczyscilem swiece jeszcze dzisiaj, tez nic nie pomoglo tylko sie pogorszylo bo ciezko sie wkreca na obroty, dopiero po chwili jak juz zlapie a jak chce gwaltownie dodac gazu to przygasa. Ma ktos moze jeszcze jakies pomysly? Da sie sprawdzic jakos numer bledu na liczniku??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 19:07:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Sprawdziłeś akumulator? Jakie jest na nim napięcie przy wyłączonym zapłonie, przy odpalaniu i podczas pracy silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 22:17:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-26 18:23:25
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
nie sprawdzalem kolego, ale wrzucilem aku od kumpla i bylo to samo...

wie ktos jak sprawdzic ten numer bledu w fazerze od 2004r. ? Jak przekrece kluczyk to na dole na liczniku wyswietla mi numer 15 to bedzie to? Nie ma zadnego napisu error ani nic tylko sama 15swieci. Czasami jeszcze jak odpalalem to wyswietlalo mi ERROR1 czy cos takiego

proszę używaj opcji edycji nie pisz posta pod postem
stoodent1


Podobno to czujnik polozenia przepustnicy z tego co mi sie udalo wyczytac, dzwonilem do yamahy zapytac o ten czujnik to pani od razu powiedziala mi ze sprawdzi czy moto podlega wymianie w ramach akcji naprawczej bo byla to usterka objeta taka akcja i da mi znac ;) mam nadzieje ze uda mi sie to w serwisie wymienic za darmo bo czytalem ze koszt takiej operacji to okolo 600zl. To tak napisalem na przyszlosc jak by mial ktos podobny problem, jezeli okaze sie ze to jest to i bedzie wszystko ok to dam znac po wymianie dla pewnosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-27 18:53:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-27 17:29:42
Posty: 21
Lokalizacja: Hereford
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 044 07717626770
Obecne moto: Fazer 2005
Miałem podobne objawy i ten sam kod błędu, nic z temperaturą mi się nie działo tylko jak się rozgrzał to przerywał i szarpał w niskim zakresie obrotów, gasł na biegu jałowym. Zadzwoniłem do serwisu sprawdzili i okazało się że już ten czujnik położenia przepustnicy(TPS) wymieniono w ramach akcji serwisowej. Czujnik łatwo zdiagnozować bez żadnego dodatkowego sprzętu i mój był wadliwy. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Diagnostyka TPS w FZ6
-wciśnij i trzymaj select+reset
-włącz zapłon i przytrzymaj aż pojawi się "diag" (ok 8sec.) na wyświetlaczu i przytrzymaj kolejne 2 sec.
-puść select+reset i użyj select do wybrania D01 (TPS)

prawidłowe odczyty:
Przepustnica zamknięta 15-17%
Przepustnica otwarta 97-100%
dodatkowo powoli otwieraj i zamykaj przepustnice - wskazania powinny być odpowiednie do ruchów manetką bez przeskoków np. z 20% na 40% przy niewielkim ruchu lub poniżej 15%

Przeprowadź diagnostykę wtedy gdy silnik nie pracuje prawidłowo, jeśli w danym momencie z silnikiem nic się nie dzieje to prawdopodobnie odczyty będą prawidłowe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org