Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-05-10 21:03:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-10 20:53:24
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 511920879
Obecne moto: FZ6n
Witam, zakupiłem motocykl Yamaha FZ6n z 2004r. Moto prowadzi się dobrze, po puszczeniu steru przy różniej prędkości i w różny sposób moto jedzie prosto, ale... Niestety kierownica przy jeździe na wprost jest delikatnie skręcona w prawo (wizualnie wydaje się że górna półka też około 0,5 cm). Ciężko znaleźć punkt odniesienia podczas jazdy. Proszę o porady jak to sprawdzić oraz o ewentualny sposób w jaki można zniwelować to skręcenie, które mnie irytuje. Powtarzam moto się prowadzi normalnie, brak śladów napraw na ramie i zawieszeniu (sprawdzane). Dzięki z góry za wszelkie sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-10 21:03:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-05-10 21:59:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Po pierwsze musisz znaleźć dobry punkt odniesienia...czyli skręcenie do oporu w lewo i pomiar oraz skręcenie do oporu w prawo i pomiar do jakiegoś punktu odniesienie - ramy, baku itp. Pomiary na postoju oczywiście.

Może tylko kierownica jest krzywa...upewnij się i daj znaka co z pólką jakie odległości, ewentualnie fotki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-11 09:04:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-10 20:53:24
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 511920879
Obecne moto: FZ6n
Na początku tygodnia będę miał trochę czasu wezmę się za to i napewno dam znać co i jak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-12 22:50:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-12 22:06:11
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Witam

Chciałbym się włączyć do tematu. Ostatnio mailem małą wywrotkę i mam podobną sytuację lukasd155. Gdy ustawię prosto koło to kierownica patrzy lekko w lewo. Czy może ktoś mi powiedzieć które dokładńie śruby trzeba odkręcić żeby ustawić kierownicę prosto. Może jakieś zdjęcia.

Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-13 09:47:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
na początek proponuję cztery śruby trzymające kierownicę od góry...są to śruby imbusowe, imbus numer 6 o ile dobrze pamiętam...mogą być zasłonięte zaślepkami jeśli nikt ich wcześniej nie pogubił :)

Jest to miejsce gdzie jest ona oparta na dwóch podporach, które są przykręcone do górnej półki.

Poluzuj i ustaw na równo...jeśli nic nie pomoże, to być może kierownica uległa skrzywieniu lub przestawieniu w innym punkcie. Jeśli jest to niewielki skrzywienie idzie naprostować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-13 14:54:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-12 22:06:11
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Sama kierownica raczej nie jest skrzywiona, przynajmniej nie widać. Bardziej myślałem o tym czy odkręcać śruby w półkach górnej i dolnej. Boję się że jak je odkręcę to lagi mogą się opuścić. Może wystarczy odkręcić główną śrubę tą od góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-13 15:19:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3828
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
w FZ6 masz lagi mocowane do półki, kierownicę też. aleto są oddzielne zaczepy - lagi po bokach półki, kiera na "dystansach" na środku, więc dopółki nie wpadniesz na pomysł kręcenia po bokach - o lagi się nie martw. z resztą, nie jestem pewien ale nawet jeśli odkręcisz wszystkie śruby górnej półki, to dopółki nie będziesz przy dolnej mieszał, szanse na obsunięcie (wg mojej nietechnicznej wiedzy) niewielkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-13 22:42:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
dodam więcej, szanse żadne :) także można odkręcać...popuszczenie głównej śruby mocującej półkę nie wiele da...musisz jeśli już popuścić ja oraz śruby boczne mocujące ją do teleskopów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 07:49:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-12 22:06:11
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Dzięki wielkie za pomoc. Jak będę miał chwilę w weekend to się za to zabiorę i dam znać jakie rezultaty.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 10:01:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Ja podam ci prosty sposób. Wsuń przednie koło między dwie płaszczyzny -jakieś pręty z płotu, albo między nogi jakiegoś "Pudziana" ;-) Ustaw koło tak aby było w linii z tylnym i walnij parę razy w prawą manetkę -oczywiście z wyczuciem! Możesz lekko poluźnić śruby przy lagach. :whistle:
...i po robocie. Kiedyś SV-ła mi się przewróciła (tzw. nóżka w scyzoryk) i to już wystarczyło że lekko półki się przesunęły względem siebie. Też się z tym motałem, myślałem co zrobić żeby mojej cudownej "Suczki" nie uszkodzić. Podszedł do mnie stary motocyklista zaśmiał się, wsadził koło między kolana, zaje..ł w kierownice dwa razy i po sprawie. Po operacji trzeba sprawdzić czy są dokręcone wszystkie śruby z odpowiednim momentem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 12:06:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-12 22:06:11
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Próbowałem już w ten sposób, tylko bez odkręcania śrub. Muszę przyznać że trochę pomogła, ale półek nie da się ustawić w ten sposób i balem się żeby czegoś nie urwać. Dlatego teraz chcę odkręcić śruby poustawiać jak trzeba i złożyć do kupy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 12:51:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Nic nie urwiesz. Większość elementów przy kierownicy jest przykręcone z takim momentem żeby przy ewentualnej glebie się poprzestawiały (półki, całe sety z lusterkami) Gdyby były skręcone na maxa to mogłyby popękać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 14:28:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-12 22:06:11
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Ale łatwiej będzie to wszystko ustawić jak się poodkręca. Mam tylko nadzieję że łatwo pójdzie. Jest tylko mały problem... nie wiem jakimi momentami dokręcać poszczególne śruby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 21:41:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
nie no aż tak dokładnie nie musisz tego dokręcać....ma być dokręcone na czuja, tak żeby się nie odkręciło...bez klucza dynamometrycznego tez dasz rade :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-16 12:42:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
podczepie sie pod temat choc mam z deka troche inny problem. skrecajac kiera w lewo prawa raczka wspiera mi sie o ychodzace z manetki linki na tej masywnej osłonce przez co nie moge maksymalnie skrecic kiery w lewo. na zlocie w fazera 99r. widziałem ze ta "osłonka" jest na podobnej wysokosci ale nie sprawdzałem czy mozna tamta kierownice maksymalnie przekrecic w lewo. jesli kojarzycie o co mi chodzi to poprosze o sugestie. z gory dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org