Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-27 13:24:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Tak mając dylemat dziś pomiędzy dwoma modelami oponek zastanawiałem się nad tym jak trzymają i jak zużywają się poszczególne modele. Wiadomo, jeździmy różnie więc i różne życie mają opony, ale pomyślałem że warto by napisać coś o nich. Nie chciałbym żeby tutaj powstał wątek która opona lepsza, wolałbym żeby trafiały tu wpisy w stylu:

przykładowy wpis napisał(a):
"tak wygląda moja opona XYZ po przejechaniu #### km. trzyma dobrze, ale na mokrym czasem dupa ucieka
[foto]


zaznaczam, nie chodzi o to która opona jest najlepsza tylko o to w jakim jest stanie po jakimś czasie i jakie jest odczucie użytkownika. Ja sam zamierzam tutaj wrzucać systematycznie stan mojej nowej oponki jak już przyjdzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 13:24:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-06-27 15:32:51 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Pomysł niezły, mam nadzieję że któryś z modów podłapie pomysł i będzie czyścił temat z niepotrzebnych postów. Ewentualnie są jeszcze moto-opinie.info - tam też można znaleźć troche opinii.

Z mojej strony:
Bridgestone BT020R (tył)- gó*no! Plus: można palić, katować, a zużycia i tak po niej za bardzo nie widać. No i odprowadzanie wody nie najgorsze przy przepisowych prędkościach. Minusy- mieszanka jest tak twarda że poniżej ~20'C nie idzie jej w ogóle zagrzać, dopiero przy 30'C w powietrzu, na torze opona łapała przyczepność i faktycznie trzymała wtedy. W czasie normalnej jazdy ciągłe blokowanie tyłu, powerslide'y i inne atrakcje. Na deszczu mimo odprowadzania wody na znośnym poziomie- ślizgawka z powodu zbyt twardej mieszanki. Do tego bardzo płaski profil więc moto prowadziło się na niej raczej topornie.

Pirelli Diablo Strada (u mnie sam przód) - za cenę poniżej 300zł za nową oponę- bardzo fajna opcja. Turystyczny profil, ale pozwalała jako tako polatać. Grzała się tak sobie, ale trzymała nieźle- mieszanka dosyć twarda, bardzo trwała- zrobiłem na niej chyba z 7-8tys km i nie była szczególnie zużyta.

Michelin Pilot Power 2CT (komplet) - na suchym świetne! Kot prowadzi się na nich genialnie, w porównaniu z poprzednimi kapciami, teraz wystarczy pomyśleć i już wpada w zakręt :D trzymanie w pełnym złożeniu wzorowe, przedniej opony starcza z zapasem bo przed jej zamknięciem podnóżki trą o asfalt. Zużycie- po 900+km jakieś tam jest na tylnej oponie, ale wcale jej nie oszczędzam. Przód praktycznie jak nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 16:09:50 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
To i ja wtrącę 3 grosze odnośnie:


Sportmaxów D221
http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlop_u ... x_D221.jsp

18000 km a bieżnik prawie jak nowy, twarda opona, zagrzać ciężko ale się dało - jak było ciepło przyzwoite trzymanie w zakrętach na suchym i tylko na suchym...
na mokrym było gorzej- przy lekkim naciśnięciu hamulca koło się blokowało, w zakrętach tył uciekał i trzeba było podróżować na kwadratowo

ja na tej oponie w zeszłym sezonie zrobiłem 5 tys km (13k-18k) dot z 2008, nie wiem jak działają jak są nowe i świeże...


Diablo Rosso II:

Póki co prawie 8000 km i ponad pół bieżnika z tyłu jeszcze jest, przód jak nowy
straszyli mnie ze po 10k się skończy a tu miła niespodzianka- może dlatego że 70% przebiegu kręcę po mieście
Opona fajnie się klei i szybko nagrzewa- na mokrym to samo- skończyło się branie zakrętów na kwadratowo w deszcz

a i jeszcze 1- nie ślizgają się na tych cholernych białych liniach

za to na szutry są do kitu, może następne wsadzę coś bardziej ęduro np. scorpion trail


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 19:27:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
przod - brigdestone battlax bt020 - pamieta jeszcze czasy dinozaurów. bardzo wytrzymała ale słabo trzyma
tył micheline pilot power jakas pierwsza seria - takze wytrzymała na suchym trzyma ale mokra jezdnia to porazka. teraz celuje w komplet pirelek diablo strada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 22:07:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-29 13:17:54
Posty: 101
Lokalizacja: Grójec/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: obecnie brak
To ja może wrzucę fotki swoim Michelin Pilot Road 2. Przebieg 12000km, założone w marcu 2012r, zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie nie zawiodły mnie. Komplet 970 zł ale było warto :)


Załączniki:
_s0.zmniejszacz.pl_20130629_142956_zmniejszacz-pl_251455.jpg [85.42 KiB]
Pobrane 725 razy
_s0.zmniejszacz.pl_20130629_142906_zmniejszacz-pl_925446.jpg [61.61 KiB]
Pobrane 707 razy
_s0.zmniejszacz.pl_20130629_143005_zmniejszacz-pl_660336.jpg [79.92 KiB]
Pobrane 684 razy
_s0.zmniejszacz.pl_20130629_142919_zmniejszacz-pl_170371.jpg [55.25 KiB]
Pobrane 695 razy
_s0.zmniejszacz.pl_20130629_142938_zmniejszacz-pl_50081.jpg [52.35 KiB]
Pobrane 716 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-02 06:35:43 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
U mnie Pirelli Diablo Strada nie zawodzą 12k przejechane i myślę że do 15-16k dobiję a nie oszczędzam jakoś specjalnie trzyma dobrze na mokrym nie miałem niespodzianek a raz nawet mnie na mokrym z odrobiną żwiru przez tiry naniesionego wyprowadziły bez uślizgu , następna też Diablo Strada na tył bo przód jak nowy ale jak się skończy to chcę spróbować kompletu (bo tylko komplet daje pełne możliwości) Pirelli Pilot Road 2CT braciak miał w GSXF-ie 750 i super się jeździło jak wojtek pisał wystarczyło pomyśleć a moto w zakręcie, trochę szybciej od diabełków schodziły no ale moto parę kilo cięższe było.
LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-13 15:11:06 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Continental Road Attack - miałem komplet w kocie - dobre rozgrzewanie i klejenie, nawet w deszczu nie odczułem uślizgów. Poniżej 10stopni na plusie - nie było już różowo, łapała powerslidy i czasem blokowało przód. Polecam ponieważ 20-30 tyś km można było zrobić z zapasem przyczepności.
Michelin Pilot Power 2ct - nie ma co opisywać, pewna i miękka, trzyma pewnie, nawet w deszcz, schodzi w oczach - ale myślę ze przód jakieś 10-12tyś wytrzyma, tyłu nie opisuję bo każdy jeździ jak umie :mrgreen:
Michelin Pilot Road 2 - obecnie na tyle, żadnych niespodzianek, no i myślę ze przebieg trochę podgoni niż power.


Z akcji stuntowych najbardziej przewidywalną gumą jak dla mnie jest michelin pilot road, najlepsza do tej zabawy. Moim asem jest za to batlax - pięknie piszczący i dający niesamowity pokaz, świetna do driftu - byle nowa, na zimno i w wodzie tragedia :wink:
Opinie subiektywne ze względu na różny stan gum, lecz po przerzuceniu ponad 50 kapci - mam podobne odczucia przy kolejnych modelach powtórnie na moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-13 16:51:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
No to trochę ja :)
Kupiłem moto z 50% Duro z przodu, z tyłu Michelin x89.
Przednia opona - na suchym bez zarzutu, na winklach bardzo fajne trzymanie, na mokrym - zero przyczepności. Ogólnie nie polecam! Michelin z tyłu był na wykończeniu - 10tys - bardzo dobre trzymanie i na suchym i na mokrym. Ostatnie 2tys km zrobił z dwoma kołkami bez problemu.

Dalej założyłem komplet Dunlop Sportmaxx D220. Trzymanie super w każdym warunkach, przednia skończyła się dość szybko na winklach. Boki starte do ogranicznika, środek był dobry.
Wymieniłem na obecną - Dunlopa Roadsmarta. Zrobiłem na nim jakieś 6tys km już i nic złego nie powiem. Mam ją w rozmiarze 120 czyli o 10 za dużo. Jedyny minus to hałas jaki wydaje przy prędkością 50-70 ;)

No i teraz król całego posta czyli tylny Sportmaxx
Opona w rozmiarze 170 dot 2008 kupiona w 2011.
Zrobiłem na niej sporo ponad 30tys km. Pozamykana na wszystkie sposoby, jeżdżona na suchym mokrym, ziemi, asfalcie, trawie itp. Zużycie boki praktycznie jak nowa - środek zostało 3-4mm
Co do opony nie mam najmniejszych zastrzeżeń i polecam każdemu ;) Chwilę się grzeje, ale potem trzyma pięknie ;) (guma ma 6lat i trzyma nadal bez zarzutu)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-17 00:16:34 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
zielony napisał(a):
a i jeszcze 1- nie ślizgają się na tych cholernych białych liniach


Też mam diabo rosso II i z tym zgodzić się nie mogę, ślizga się jak diabli, nawet gdy jest sucho, zresztą nie wiem czy jest opona, która się nie ślizga. Na autostradzie można jeździć po pasach, ale na zwykłych dobrze radzę, unikaj białego co do reszty w pełni się zgadzam.

Na czystym asflacie nie złapałem jeszcze uslizgu ani z porzodu, ani z tyłu, a miałem już kilka awaryjnych hamowań. Pod koniec awaryjnego hamowania, zdarzył mi się taki "kangurek" zblokowane koło opona skacze, ale jeszcze nigdy poślizg mimo, że z tyłu i z przdu mam oplot. Gumy są do tego stopnia dobre, że nawet sprawdzałem czy tylnie klocki, aby napewno łapią, bo cicnę i nic.

Na poprzednich battalax musiałem zawsze uważać podczas odkręcania czy hamowania zwłaszcza na zimnych, na tych się nie ograniczam, ruszam i od razu ogień. Diablo założone w tym sezonie, nalatane 4,5 tys. i nie widać zużycia. Ewidtenie jednak nie jest to sportowa opona, nagrzewa się umiarkowanie, kolega miał kiedyś typowe sportowe - takie gumy po prostu rozpływają się na asflacie, to jednak nie ta liga.

Nie jestem żadnym pro, uczę się i popełniam masę błędów, ale myślę, że te opony są naprawdę dobre dla początkujących, wybaczają błędy. Opony pozamykane i nic, żadnej gleby, a myślałem, że bez tego się nie obejdzie... tfu tfu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-25 14:40:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-04-10 18:37:43
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Pirelli Diablo Rosso 2. Na oponkach przejechałem dopiero 1000 km ale zgadzam się z poprzednimi opiniami, są bardzo przyczepne na suchym i mozna sobie na wiele pozwolić. W deszczu jeśli jedziemy w/g przepisów ruchu drogowego także bez niespodzianek. Co do zużycia wypowiem się po zakończeniu sezonu. :moto:

-- 2014-05-25 14:41:29 --

Pirelli Diablo Rosso 2. Na oponkach przejechałem dopiero 1000 km ale zgadzam się z poprzednimi opiniami, są bardzo przyczepne na suchym i mozna sobie na wiele pozwolić. W deszczu jeśli jedziemy w/g przepisów ruchu drogowego także bez niespodzianek. Co do zużycia wypowiem się po zakończeniu sezonu. :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-22 13:37:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-08 23:18:02
Posty: 3
Lokalizacja: Olsztyn-Pisz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witam
Ja polecam oponki Dunlop D211 , jest to torowa mieszanka z homologacją drogową , szybko się nagrzewają i pięknie trzymają. Niestety dość szybko znikają

Teraz testuje Conti Race Atack II w wersji medium. Też bardzo fajna oponka tylko też ich żywotność nie jest jakaś mega wielka. No cóż coś za coś. Z racji małego bieżnika tzn niewielkiej ilości nacięć myślałem że będzie lipa w deszczu ale ostatnio jechałem w burzę i było ok.

Pirelli Diablo Strada. Jak ktoś chce dożywotnią oponę to polecam, jak ktoś chce polatać szybciej po winklach to może być różniej szczególnie w temperaturze poniżej 20 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org