Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-06-02 09:18:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Witam
Problem polega na tym ze bez powodu w trakcie jazdy gaśnie moto jakby odcinało napięcie. Później nie chce kręcić, po odczekaniu kilku minut porafi odpalić od strzała. Znowu jedzie i znowu gaśnie. Nowe świece nowy akumulator, nowe króćce ssące po regulacji gaźników, gdzie szukać przyczyny, zbiornik się nie zapowietrza. Przewody wszystkie wyglądają na dobre. Stopka boczna nie opada czyli nie rozłącza. Pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 09:18:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-06-02 09:48:15 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1318
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Skype: toperzowy
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
Zobacz może w wyłączniku awaryjnym na kierownicy czy tam sie coś nie zwiera przypadkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 11:53:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Sprawdzę ten wyłącznik. Myślałem też że może regulator napięcia jak się nagrzeje to coś nie styka i moto leci na aku a jak się wyczerpie to gaśnie, po chwili się zregeneruje aku znowu odpali i jedzie dalej ale tylko kawałek i nie ładuje go. Wydaję mi się że to może być przyczyną muszę jakoś sprawdzić ten regulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 12:01:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2054
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
juniorqaz, regirl najlepiej sprawdzić podmieniając od jakiegoś fazerka w okolicy, ale nie zawsze łatwo znaleźć kogoś...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 12:49:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 228
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
misiakw napisał(a):
podmieniając od jakiegoś fazerka w okolicy

Tylko nie wiadomo gdzie kolega mieszka/przebywa, nie ma w opisie :whistle:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 13:35:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Podmienić to będzie ciężko bo nie ma skąd, trza samemu zbadać jakoś ten regulator jak nie on to całkowicie nie mam pomysłu w co uderzać jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 14:26:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Że tak głupio zapytam... Klemy dokręcone ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 18:10:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
No pewnie że dokręcone pisałem że pali od strzała nowe aku specjalnie kupiłem, jedzie ogień wszystko git i nagle traci moc i gaśnie jakby prąd odcieło. Nie chce kręcić następnie, a po kilku minutach znowu łapie i jedzie ale z 3 kilometry max i gaśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-02 21:57:57 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 375
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Może być problem z ładowaniem (wiem, że ja nawet w sflaczałych oponach widzę problem z ładowaniem). Sprawdź jak świecą światła po zgaśnięciu motocykla, a jak po kilkunastu minutach przerwy. Prostsze od jeżdżenia z mirnikiem stale sprawdzającym ładowanie, ale i to bym zrobił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-03 21:09:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Wg mojej oceny padł regulator napięcia gdyż napięcie na zaciskach na biegu jałowym na regulatorze i na akumulatorze wynosi ok +-14V.
Natomiast po włączeniu świateł krótkich z długimi napięcie na zaciskach aku i regulatora spada do ok +-12V
Czyli zbyt niskie napięcie ładowania pada aku i stąd spadek mocy i gaśnie jak sie aku wyczerpie.
W taki razie poszukuje używanego regulatora napięcia Yamaha Fazer 600 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-03 22:43:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 690
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Skype: g_ciesla
Obecne moto: Sprint ST 1050
Spokojnie z tym regulatorem, napięcie mierzysz przy tych 5000 obrotów i tam ma być książkowe 14.4V, przy prędkości jałowej ładowanie zawsze lekko kuleje. A że napięcie spada...kurde no po włączeniu świateł instalacja dostaje dobre 15A obciążenia od samego tylko oświetlenia, a gdzie jeszcze zapłon? Przy obrotach jałowych alternator nie jest jeszcze w stanie dokarmić reglera.
W FZS-ie to norma, że np. przy obrotach jałowych lekko przygasają światła. Zmierz ładowanie jeszcze raz, zakładam, że wystarczy jak tylko lekko ruszysz manetką pod te 2-3 tys obrotów i ładowanie moment wskoczy na 13.8-14V, przy 5 tysiącach powinieneś mieć już stabilne 14.2-14.4V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-04 16:42:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Przy 5000-5200obr i włączonych światłach napięcie 13,7V-13,8V.
Nie wiem czy ma to związek ale na ciepłym silniku mierzyłem. A na jałowym 12,6V bez świateł

-- 2017-06-04 16:44:22 --

A przy obrotach ok 2000-3000 naprawdę niewiele skoczyło napięcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-04 17:53:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 690
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Skype: g_ciesla
Obecne moto: Sprint ST 1050
Mało, ale jeszcze wcześniej do sprawdzenia jeszcze sam alternator, żeby się nie okazało, że wymienisz regler i dalej będzie to samo ;). Przy regulatorze masz wtyczkę z trzema białymi przewodami, odpinasz ją, ustawiasz multimetr na pomiar rezystancji, albo tzw. piszczyk, mierzysz każdy pin z wtyczki do masy i sprawdzasz, czy któraś cewka nie ma przebicia, jeżeli wszystko bedzie ok, to ustawiasz multimetr na pomiar napięcia przemiennego, odpalasz moto i mierzysz każdą parę pinów we wtyczce, tj. 1-2, 2-3, 1-3, przy 3-5 tys obrotów, napięcie ma być w przedziale 60-90V i ma być takie samo pomiędzy każdą zmierzoną parą. Jeżeli będzie ok, to kupuj regulator, jeżeli nie, to masz kulejący altek.

A tak w ogóle, jeszcze wcześniej możesz wziąć drobny papier ścierny i wyczyścić porządnie styk od aku do masy przy silniku, przy okazji możesz też przejrzeć w jakim stanie są złącza, bo może się okazać, że masz tam kupę syfu i wystarczy je tylko dobrze wyczyścić, żeby nadrobić nawet ten 1V na ładowaniu ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-04 20:09:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-02 08:52:05
Posty: 11
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Skype: juniorqaz
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Cewki badałem mają równo 0,9ohm
Regulator raczej odpada bo ostatnio mi zgasł kilka razy że ledwo dojechałem a dziś czyli po tygodniu odpalił bez większych problemów czyli coś tam musi ładować.
Złącza tez patrzyłem i styki różne, delikatnie przeczyściłem jeden czy dwa ale generalnie w b. dobrym stanie są nawet do przekaźników zajrzałem dziś wg mnie też są dobre słychać i czuć że załączają styki.
Ale będę szukał dalej sprawdzę to napięcie jeszcze o którym mówisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-04 20:49:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 690
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Skype: g_ciesla
Obecne moto: Sprint ST 1050
Mi nie chodzi o rezystancję cewek, ale o fakt, czy nie mają przebicia do masy i w ogóle napięcie międzyfazowe, jakie z alternatora dostaje regulator. To, że po zgaśnięciu, po jakimś czasie moto odpala, to nic nadzwyczajnego, bo akumulator ma pewną zdolność regeneracji, i jak chwilę postoi, to mu się delikatnie poprawia.

Możesz sprawdzić w jakim stanie są styki killswitcha. Ale z tego co piszesz, to na jałowych nawet bez świateł ładowania praktycznie nie masz, wyżej też dupy nie urywa, te 13.7V to niewiele więcej, niż mają niektóre sprawne, w pełni naładowane akumulatory w stanie jałowym ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org