Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 538 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-22 23:24:28 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
troche go poleci tzn ok lyzeczki ale pozniej nie leci.
Powiem tak chetnie bym to zrobił w wielu kopiach ale problem polega na jednym...... czas. Jak wiekoszosc dorosłych ludzi już od daaawna wiem co to znaczy jego brak.Z tymi zabawami z kotem podjalem sie dlatego zeby miec troche innej radosci niz tylko praca i wieczna pogon za niczym.Dlatego nie wiem czy dałbym radę cos takiego zmajstrować z załozenim komuś w moto.Bardzo chetnie pmoge w czym tylko będę mogł ale po przeanalizowaniu wszystkoiego chyba nie dam rady czasowo. Ja teraz nawet siedze w pracy i dlubie w tych telefonach zeby cos podgonic. zobaczymy co bedzie za jakis miesiac dwa na razie nei hcce nikomu nic obiecac tylko dlatego ze nie che zawalic. Zapewniam jednak ze 90% ludzi z forum jest w stanie sammeu to zrobic. Czujnik juz wiece jak przerobic .Wskaznik wchodzi praiwe idealnei w miejsce kontrolki luzu wiec tez nie powinno byc filozofii wielkiej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2008-12-22 23:24:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-23 17:31:49 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
a gdzie schowałeś układ z diodami?
I po co te diody? przecież tam jest chyba prąd stały?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-23 23:40:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Diody są konieczne. :) Najprościej mówiąc, żeby prąd nie płynął przez wykonane połączenia "we wszystkie strony" i nie świeciły Ci wszystkie segmenty zawsze, a jedynie te, które powinny.. ;)
Jak ktoś ze Śląska miałby problemy z montażem elektroniki, to nie widzę problemu by pomóc. Choć mechaniczną częścią się się raczej nie zajmę - nie chcę popsuć... :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-23 23:52:02 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
dzieki tom za wyjasnienie :D
od technikum miałem nic wspólnego z elektroniką :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-24 12:16:54 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
no jak miałeś technikum elektroniczne ukończone i nie wiesz jak działa zwykła dioda to dla mnie masakra.Nie chcąc ci zupełnie ubliżać ale masakra naszej edukacji.

Dioda (każda led tez) działa tak ze przewodzi w jednym kierunku tylko. wiec ta matryca jak napisał kolega Tom służy temu żeby świeciły tylko konkretne wybrane segmenty a nie wszystkie na raz.
led przy okazji przewodzenia świecą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-24 15:38:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-01-02 12:51:15
Posty: 89
Lokalizacja: k-koźle
Hej Robgie naprawdę dobra robota,zawsze myślałem że czujnik luzu jest gdzieś w skrzyni biegów wewnątrz silnika i przez to wyświetlacz jest trudny do zrealizowania.
Skorzystam z twoich porad i zrobię kontrolkę ale tylko szóstego biegu bo wiem ze swojego doświadczenia i innych ,że często próbuje się wbić wyższy bieg chociaż moto jest na ostatnim.
Kombinuję żeby kontrolkę szóstego biegu i luzu umieścic gdzieś wyżej ,może na krawędzi szyby,żeby ciągle nie odrywać wzroku od drogi(że też jeszcze żaden japoniec tego nie wymyślił)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-29 23:37:11 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
to jak działa dioda juz sobie przypomniałem,
nie pracuję w zawodzie więc trochę się zapomniało po paru latach :)
a może chwila nieuwagi podczas oglądania schematu :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-30 00:34:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-18 21:46:31
Posty: 777
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kocur
Cytuj:
Jak ktoś ze Śląska miałby problemy z montażem elektroniki, to nie widzę problemu by pomóc. Choć mechaniczną częścią się się raczej nie zajmę - nie chcę popsuć... Twisted Evil

No kurde ja jestem ze śląska i częścią mechaniczną mogę sie bez problemu zająć tak więc może ty porobisz te płytki a ja powierce te plastiki i zmontujemy wszytko u mnie na firmie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-30 06:55:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Jojo spoko luzik, płytkę Ci mogę zrobić i polutować to bez problemu, tylko muszę zdemontować sobie zegary, żeby oblookać ile miejsca jest w środku itp. Na razie czekam na olej (idzie paczka), a poza tym moto i tak unieruchomione z uwagi na śnieg.. No i jakiś sylwek na głowie - po nowym roku więc dam Ci znać na PW jak dojdę do tego.. :)
Zastanawiam się przy okazji co zrobić z kropką na wyświetlaczu? Ma się świecić zawsze? Nigdy? Coś wskazywać (najlepiej, dla logiki, związanego z biegami)? W sumie to niewielki element świecący jest, nie będzie się rzucał w oczy, więc ma niewielką wartość jako wskaźnik. Ale za to ma tę zaletę że już jest. No nie wiem - skłaniam sie chyba do niepodłączenia. Ale może kloś rzuci pomysłem? Robgie? ;)
I drugi ew. pomysł w temacie to regulacja jasności świecenia cyfry - żeby w słoneczny dzień było cokolwiek widać, a nocą nie waliło po oczach. Tradycyjna metoda, czyli skorzystanie z przełącznika świateł jest bez sensu, bo i tak jeździ się zawsze na światłach. Aż kusi jakiś fotoelement... I potem 7 tranzystorów.. Heh.. delematy... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-12-30 11:15:41 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Jasnością ja bym się ewentualnie przejmował w druga stronę tzn w nocy ze będzie po gałach dawać za mocno.Mozna to najprościej rozwiązać montując dodatkowy PR na anodzie i wyprowadzić go gdzieś na kabelku. A co do kropki to myślę ze ciężko ją jakoś sensownie wykorzystać z uwagi na jej wielkość.Ogólnie myślę czy nie zastosować tzw flasha czyli będzie mi migać cyfra jesli przekroczę jakieś ustalone obroty informując mnie o zmianie biegu (niektóre moto tak maja) ale to wymaga większego skomplikowania elektroniki no i nie jest to konieczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-01-02 02:24:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
PRek w anodzie to trochę kicha wyjdzie, bo powodowany nim spadek napięcia będzie proporcjonalny do ilości włączonych segmentów, a zatem każda cyfra będzie świecić z inną jasnością: 1 najmocniej, a 0 i 6 najsłabiej -- to dość niefajny efekt. Myślę że chyba najlepiej tu dać jakiś regulator napięcia, np. LM317 w anodę i sterować go "czymś". Przy czym to "coś", jak dla mnie, wcale nie musi być płynne (z wyprowadzeniem pokrętła zawsze jest niejaki kłopot), bo i w samochodzie używam regulacji podświetlenia w dwóch pozycjach zasadniczo. Pokombinuję, zobaczę co wyjdzie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-01-02 15:43:30 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
bedzie kicha jesli by nie bylo tych rezystorow na katodach a takj esli bedzie to efekt nie powinien byc widoczny.A jesli chcesz to można ina LM i tez bedzie dzialać.Ja na razie zostawiam stały pzioiom w tesatch na drodze wyjdzie czy beda potrzebne zmiany czy nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-01-02 21:24:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-18 21:46:31
Posty: 777
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kocur
A istnieje taka możliwość by biegi świeciły w kolorze np.czerwonym a zero czyli neutral na zielono?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-01-03 01:55:26 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
tak pomysle i zrobie jakas prosta modyfikacje ale aktualnie mam inwenture na glowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-01-18 20:04:39 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Prace nad "komputerem pokładowym" posuwaja się do przodu al przy okazji kilka osob pytało o awaryjne. Znalazłem taki schemacik i troche go zmodyfikowałem.układ 1 jest zrobiony tak że awaryjne działają nawet jak jest wyłączony zapłon.Ma to jednak tę wadę że na parkingu jakiś gówniarz nacisnie coś i rozładuje aku bo bedzie moto fajnie migało. Uklad drugi można uruchomić tylko po włączeniu zapłonu.W obu przypadkach konieczne jest zastosowanie dodatkowego włącznika, w pierwszym 2 sekcyjny w drugim pojedyńczy.
[ img ][ img ]

z uwagi na to iz zostaeni wykorzystany oryginalny przerywacz to awaryjne (o ile nie ma ktoś elektronicznego przerywacza) będą migać wolniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 538 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 36  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org