Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-01-16 19:12:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
Witam serdecznie opisze swój problem mianowicie po zmianie silnika w moim buggy na silnik FZ 750 (1FN) problem powstał z elektryką a objawiło się to tak na początku w moim buggy przepaliła się żarówka tylnej lampy pozycyjne więc wymieniłem ale po nie długim czasie znowu strzeliła (mam w instalacji wpięty woltomierz i niby wszystkie wskazania były prawidłowe) więc znowu wymieniłem żarówkę myśląc, że przepala się ze względu na to że poruszałem się nie tylko po asfalcie a w różnym wyboistym terenie potem przez pewien czas wszystko było w porządku aż znowu spaliła się żarówka ale teraz już od światła mijania więc ją wymieniłem i jak wszystko poskładałem odpaliłem silnik zapaliłem światła wcisnąłem sprzęgło zapiąłem 1 bieg dodałem gazu i coś głośno strzeliło po stronie gdzie znajduje się akumulator bo cała reszta jest z drugiej strony i w momencie strzału woltomierz zaczął pokazywać wartości jakich nigdy nie było jak dodawałem gazy prąd wzrastał jak puszczałem gaz to prąd opadał i tak samo było ze światłami jak więcej gazu świeciły mocniej jak mniej światło świeciło słabiej
może ktoś wie co mogło ulec zniszczeniu ?? bo na pewno aku mam do wymiany tylko nie chce wymienić aku i żeby coś znowu poszło nie tak ?? co i jak sprawdzić czy raczej sam nie dam rady ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 19:12:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-01-16 19:48:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Skoro wiesz że masz aku do wymiany to zacznij od tego. Potem sprawdź regulator napięcia, czy podaje dobry prąd, a jeśli to nie przyniesie rezultatu to trzeba przejrzeć wiązki czy gdzieś nie ma przebicia ;) Prąd nie zając -> nie ucieka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 08:47:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
Postaram się w sobotę do tego przyłożyć a takie jeszcze pytanko ten regulator napięcia on jest w instalacji czy w alternatorze ?? bo ja swapa nie robiłem robił znajomy i teraz go na razie nie ma. a jak sprawdzić w razie czego ten regulator ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 18:14:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
Nie wiem czy to ma związek jakiś w tym moim przypadkiem ale ten kolega co robił mi tego swapa uruchomianie silnika podłączył mi tak jak miałem wcześniejszy silnik pod stacyjkę 2 stopniową 1 pozycja (działają światła itd.) a potem odpalanie jak w aucie i gaszenie silnika przez po prostu przekręcenie kluczyka z powrotem a moto przecież ma specjalny wyłącznik a palony na starter brak tego rozwiązania mógł może jakoś wpłynąć na to ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 21:15:02 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Gdy regulator jest uszkodzony zazwyczaj daje za wysoki prąd ładowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 23:45:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
to u mnie jest tak, że jak odpalę i chodzi na wolnych obrotach to ładowanie nie przekracza 10v bo dioda świeci na czerwono a jak dodam gazu to leci do między 14 a 15 czasem przeskoczy powyżej i zapali się na czerwono


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 23:53:37 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Raczej regulator, jak masz możliwość to pożycz od kogoś i podmień, zobaczysz czy jest poprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-19 09:20:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
wczoraj podłączyłem inny sprawny aku od auta i tak samo woltomierz faluje więc na 99.9 % regulator nie pracuje jak powinien a wiecie może czy ten regulator w moim silniku jest w alternatorze ?? bo jakoś na instalacji nigdzie go nie widziałem musze jeszcze dobrze skrzynkę z kablami otworzyc i sprwdzić ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 00:08:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Zazwyczaj jest w moto gdzies pod kanapą a nie w alternatorze, najczęściej obudowa jest również radiatorem więc łatwo rozróżnić. Wygooglaj jak wygląda Twój to łatwiej będzie Ci znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 07:56:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-08 19:31:36
Posty: 51
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
maly87 napisał(a):
wczoraj podłączyłem inny sprawny aku od auta i tak samo woltomierz faluje więc na 99.9 % regulator nie pracuje jak powinien a wiecie może czy ten regulator w moim silniku jest w alternatorze ?? bo jakoś na instalacji nigdzie go nie widziałem musze jeszcze dobrze skrzynkę z kablami otworzyc i sprwdzić ..

Regulator napięcia znajduje się w alternatorze. Aby dostać się do niego wystarczy odkręcić pokrywę alternatora (chyba 3 śrubki). Po wyjęciu regulatora sprawdź jeszcze stan szczotek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 09:56:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
Dzięki za informację dziś przysiądę do tego i postaram się to wymontować, tak właśnie myślałem, że jest w alternatorze bo nigdzie nie mogłem go odnaleźć a jak szczotki będą zużyte to może być powodem, że nie trybi jak powinien ?? czy to mam sprawdzić dodatkowo ??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 12:50:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-08 19:31:36
Posty: 51
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
Regulator napięcia jest zintegrowany ze szczotkami. Po wymontowaniu będzie wiadomo czy szczotki są dobre. Tylko ostrożnie przy zakładaniu, bo można je uszkodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-26 08:11:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
A powiedzcie czy ja mogę zamontować jakiś inny mocniejszy np. zewnętrzny czy nie ma takiej możliwości ??
W sumie to za dużo świateł mi nie doszło bo mam tak 4 kierunkowskazy (czyli normalnie) dwie lampy pozycyjne i tam jest żarówka dwuwłóknowa do stopu no i z przodu 2 lampy (żarówka pozycyjna, mijania i drogowe)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-27 14:20:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-08 19:31:36
Posty: 51
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
Najpierw proponuję dokonać dokładnego pomiaru napięcia na akumulatorze. Maksymalne napięcie powinno według instrukcji dochodzić do 15,3V. Jeśli jest więcej to regulator do wymiany. Stosując zewnętrzny regulator napięcia wiąże się z pewnymi przeróbkami i wcale nie znaczy, że będzie mocniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-22 15:31:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-06 06:38:32
Posty: 13
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 750 swap Buggy
Przy 'okazji' naprawy w/w usterki doprowadzam pojazd do stanu końcowego i w internecie natrafiłem na schemat regulatora napięcia trójfazowgo zewnętrznego i tak sobie pomyślałem, że fajnie by było taki skonstruować i zamknąć go w obudowie z wentylatorkami i od razu było by chłodzenie tylko nie mam pojęcia czy będzie to kolidowało tym, że oryginalnie regulator montowany jest w regulatorze. jak myślicie zdało by to egzamin o ile w ogóle schemat jest prawidłowy



Ponownie po naprawie regulatora znowu trafiło ładowanie i najlepsze jest to, że znalazłem swoją stara instalację od moto i w tych szczątkach kabli znalazłem coś nie wiem co to jest ale było wpięte w instalację oryginalną a w swapie już mój "elektryk" sobie to darował nie wiem czy to ma wpływ na moje problemu ale sądzę, że tak
kto powie co to jest ???


Załączniki:
Yamaha instalacja.JPG [9.23 KiB]
Pobrane 384 razy
Regulator 2.JPG [54.41 KiB]
Pobrane 398 razy
Regulator 1.JPG [102.66 KiB]
Pobrane 387 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org