Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-02-11 02:11:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-02-05 00:56:56
Posty: 30
Lokalizacja: Dobre Miasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 04
Witam, jako że sam z ciekawości szukałem wątku na ten temat i nie znalazłem go, postanowiłem sam napisać fotorelację.
Modelem był mój FZ6 naked który cierpliwie pozował do sesji :)

Na początku potrzebujemy płynu, producent zaleca DOT 4-Ja wybrałem Motul DOT 5.1 z racji jego poprawionych właściwości (oczywiście są lepsze jak np. rbf660).
[ img ]

Zaopatrujemy się także w dużą strzykawkę (wystarczy 50ml), w aptece 100ml strzykawka kosztuje ok 4-8zł.
[ img ]

oraz przewód uniwersalny przezroczysty (6-8mm) przeważnie sprzedawane na pełne metry, więc wystarczy nam jeden metr.
[ img ]

Potrzebny będzie odpowiedni śrubokręt (lub klucz amulowy w zależności od pokrywy) i klucz (najlepiej płasko-oczkowy) 8mm.
[ img ]

Gdy już wszystko mamy, zabieramy się do roboty:

PRZÓD:
zdejmujemy koreczek z odpowietrznika przy zaciskach:
[ img ]

Zakładamy klucz oraż wężyk na odpowietrznik:
[ img ]

Drugą końcówkę wężyka umieszamy w pojemniku (max 300ml wystarczy). Ja wykorzystałem słoik:
[ img ]

Odkręcamy pokrywę zbiorniczka płynu hamulcowego na kierownicy:
[ img ]

Zdejmujemy białą zatyczkę:
[ img ]

Oraz wyjmujemy uszczelkę:
[ img ]

Wyciągamy strzykawką płyn ze zbiorniczka (najlepiej zostawić ok 1/3 tak, aby ujście i odpowietrzenie pozostało zakryte płynem unikając zapowietrzenia układu):
[ img ]

Następnie dolewamy w miejsce wyssanego starego płynu nowy.
Odkręcamy kluczykiem śrubkę odpowietrznika przy zacisku dalszym od zbiorniczka (lewym siedząc na moto):
[ img ]

Pompujemy klamką hamulca delikatnie (inaczej będzie "pluł" ze zbiorniczka przy szybszym wciskaniu klamki), tak aby wypompować stary płyn hamulcowy, ubywający płyn w zbiorniczku uzupełniamy na bieżąco nowym, pamiętając aby zawsze zostawało minimum 1/3 w zbiorniczku! Kontynuujemy czynność do momentu, gdy z odpowietrzenia zacznie lecieć nowy "czysty" płyn.
Stary płyn:
[ img ]
Nowy płyn:
[ img ]

Zakręcamy odpowietrznik, zdejmujemy wężyk i przenosimy się na drugą stronę koła, powtarzamy czynności od początku. Gdy skończymy dolewamy płynu według zaleceń (Ja dolałem tyle aby całe okienko było zakryte). Skręcamy wszystko do kupy.

TYŁ:
odkręcamy pokrywę zbiorniczka który znajduje się pod miejsce styku kanapy i zbiornica po prawej stronie (Ja potrzebowałem do tego cienkiego skórzanego paska):
[ img ]

Ukazuje nam się płyn:
[ img ]

Tutaj również postępujemy tak samo jak z przodu:

Strzykawka->odsysamy część płynu ->dolewamy nowego->pompujemy->dolewamy->pompujemy

uzupełniamy:
[ img ]

i zakręcamy.

Następnie można odpowietrzyć układ (jeśli wszystko zrobiliście poprawnie będzie to zbędne), zaczynając od zacisku dalszego od zbiorniczka (lewego):
-Pompujemy klamką kilka razy (jeśli robi się "twarda" to znaczy że układ nie jest zapowietrzony),
-luzujemy śrubkę odpowietrznika i popuszczamy odrobinę płynu,
-powtarzamy tę czynność 2-3 razy, następnie przenosimy się na drugą stronę koła i powtarzamy.
-Analogicznie odpowietrzamy tylny hamulec.

Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-11 02:11:18 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-03-21 20:21:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-08 11:20:36
Posty: 15
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
W ten sposób stary płyn nie wymiesza się z nowym ? Sorry za pytanie, ale nigdy nie wymieniałem płynu hamulcowego w moto, a przydałoby się to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-24 08:45:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-02-05 00:56:56
Posty: 30
Lokalizacja: Dobre Miasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 04
Jeśli będziesz wlewał ostrożnie, to nowy płyn zostanie na górze a stary wypompujesz, odrobinę się zmiesza ale wypompowujesz do momentu aż będzie leciał z wężyka czysty płyn.
Jak widać na foto zbiorniczka na kierownicy-w środku został tylko czysty płyn-tak samo w przewodach hamulcowych.
Powodzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-28 19:14:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-12 21:57:36
Posty: 18
Lokalizacja: okolice Wadowic
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N 2005
Mikuś - fajna pomoc, zrobiłem sam wszystko poszło dobrze. LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-28 20:30:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
postępowałem dokładnie jak Ty ale niestety nie robiłem fotorelacji, płyn się nie wymiesza, a na nowym wg mnie "hamulcuje" się dużo lepiej. Brawo za "wysiłek" mi się nie chciało, trochę leń ze mnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-28 22:18:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
A nie jest tak że nie można wlewać do układu płynów o numerze DOT wyższym niż producent przewidział?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-29 10:29:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-05 11:26:18
Posty: 112
Lokalizacja: Żary
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
naprawdę spoko relacja, dzięks :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-13 19:50:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Cimaj napisał(a):
A nie jest tak że nie można wlewać do układu płynów o numerze DOT wyższym niż producent przewidział?

prędzej niższych numerów nie wyższych. Nie słyszałem żeby było przeciwwskazanie do stosowania lepszych/z wyższym numerem płynów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-13 20:37:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Co do płynu to tylko w zasadzie 5.0 nie można używać. Reszta się miesza, a różnica to temperatura wrzenia. Ja bym proponował tą strzykawkę inaczej wykorzystać. Mianowicie łączymy ją wężykiem z odpowietrznikiem, a płyn zbiera się w strzykawce, co zapobiega zaciąganiu powietrza i cofaniu płynu. Robi się automatem przyrząd do odpowietrzania. Poza tym myślę że dość istotną rzeczą pominiętą tutaj jest trzymanie klamki wciśniętej podczas zakręcania odpowietrznika. Poza tym relacja przydatna dla kogoś kto tego nie robił jeszcze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-13 20:48:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Lukasso napisał(a):
Ja bym proponował tą strzykawkę inaczej wykorzystać. Mianowicie łączymy ją wężykiem z odpowietrznikiem, a płyn zbiera się w strzykawce, co zapobiega zaciąganiu powietrza i cofaniu płynu. Robi się automatem przyrząd do odpowietrzania.


weź mnie to rozrysuj bo mój ciemny umysł tego nie rozumie heh;/ i się nie zbijam ino poważnie piszę:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-13 20:59:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
A mogę napisać? :P Wężyk z jednej mańki do odpowietrznika podłączasz a drugi koniec do "czubka" strzykawki w miejsce igły. Jak pompujesz płyn klamką to wpływając do strzykawki przesuwa tłoczek strzykawki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-13 21:19:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
ma to sens co piszesz;)
widzę dwa problemy.
raz wydaje mi się że ciężko będzie znaleźć strzykawkę której dziubek jest podobnej średnicy co odpowietrznik. Tak żeby nasadzić ciasno wężyk z obu stron. Choć ten problem można wyeliminować ściskając jakimś drutem czy cuś.
a dwa co z powietrzem z wężyka? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-13 21:28:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
jarzombek napisał(a):
widzę dwa problemy.
raz wydaje mi się że ciężko będzie znaleźć strzykawkę której dziubek jest podobnej średnicy co odpowietrznik. Tak żeby nasadzić ciasno wężyk z obu stron.

Ja używam strzykawki "setki" i wężyka z akwarystycznego sklepu, chyba 5mm. Na odpowietrznik jest idealny i elastyczny, a na strzykawkę trzeba trochę rozszerzyć. Doskonale sprawdzi się trochę ciepła - zapalniczka i śrubokręt. Co do powietrza, machniesz klamka ze 3 razy i bąbel jest w strzykawce. Poza tym problem jest tylko przy pierwszym zacisku, później już płyn jest w rurce. A jeśli chcesz uniknąć tego od razu, możesz zaciągnąć trochę świeżego płynu z butelki. Wiadomo że tyci bąbelek zawsze się znajdzie bo ciut wypłynie, ale dla mnie to najlepszy sposób na hamulce za 3zł ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-14 10:07:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
a nie prościej puścić samociekiem...?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org