Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-09-18 14:03:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-08 20:38:36
Posty: 3
Lokalizacja: Pszczyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Witam,

Kilka dni temu wymieniałem kierownicę w swoim YZF, i trzeba było z niej pościągać wszystkie "bebechy". Podczas montażu wszystkiego, niestety rolgaz nie odbijał. Nie zastanawiając się długo, zacząłem ustawiać linki, gdy to nic nie pomogło zacząłem kręcić śrubą przy przepustnicy. Niestety rezultatów nie było widać. W pewnym momencie spostrzegłem, że rączka się zsunęła z rolgazu i hamowana była przez ciężarek (niestety wszystko już było rozregulowane). Było co regulować, raz obroty szły na maxa, raz nie chciało się odpalić, ale w końcu się udało (jako-tako) metodą prób i błędów. Niestety nadal wydaje mi się, że obroty trochę za wolno spadają, po dodaniu gazu. Mam pytanie odnośnie śruby przy przepustnicy, do czego ona służy i jak powinna być wkręcona. Załączam foto, aby było wiadomo o jaką śrubę chodzi.

Załącznik:
DSCF0090.JPG [211.49 KiB]
Pobrane 609 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-18 14:03:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-09-18 14:21:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Śruby przy linkach służą do ustawiania odpowiedniego luzu na nich.
Ta śrubka z czymś żółtym w środku służy do synchronizacji przepustnic gaźników 1 i 2 z gaźnikami 3 i 4.
Ta najbliżej pod listwa ze sprężyną służy do ustawiania wolnych obrotów - powinien być na niej wężyk wychodzący na lewy bok (siedząc na motocyklu) gaźnika służący do regulacji.

Nie wiem co ruszyłeś, ale jeżeli chodzi o prawidłowe ustawienie linek i obrotów jałowych to zajrzyj do serwisówki (jest tam kompletna procedura krok po kroku jak to ustawić),
Jak ruszyłeś śrubę od synchronizacji to musisz podpiąć wakuometry i ustawić to poprawnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-18 14:31:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-08 20:38:36
Posty: 3
Lokalizacja: Pszczyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Oj niestety ruszyłem śrubę z tym czymś żółtym.
Pytanie, jak sprawię sobie wakuometr, to laik jest to w stanie sam zrobić, czy to jakaś poważniejsza sprawa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-18 16:29:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Tylko pamiętaj, że potrzebujesz wakuometr do silnika na 4 cylindry. W zasadzie są instrukcje w necie jak to wyregulować, jak już coś potrafisz pogrzebać przy motorku to i pewnie z tym sobie poradzisz. Tylko tym razem pośpiech odradzam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-19 10:24:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
lord napisał(a):
Oj niestety ruszyłem śrubę z tym czymś żółtym.
Pytanie, jak sprawię sobie wakuometr, to laik jest to w stanie sam zrobić, czy to jakaś poważniejsza sprawa?

Tak, to prosta sprawa podłączasz wakuometr i kręcisz aż będzie identycznie.
Spraw sobie jeszcze długi śrubokręt, bo do tych śrub regulacyjnych dostęp jest słaby.
Ogólnie jak zapytasz w warsztatach to stawka za synchro jest z kosmosu, a to robota na kwadrans góra.
Przy czym podejrzewam, że to przez to, że to dodatek do czyszczenia gaźników, gdzie poświęca się trochę więcej czasu...

Nav napisał(a):
Tylko pamiętaj, że potrzebujesz wakuometr do silnika na 4 cylindry.


Nie koniecznie, wystarczy na 2 cylindry tylko, bo i tak reguluje się parami. Aczkolwiek chyba najbardziej popularny carbtune ma niedużą różnicę w cenie przy wersji 2cyl. 4cyl.
Fakt, że przy podłączeniu wszystkiego na raz wygodniej się reguluję, także mimo że nie jest to wymagane polecam wersję na 4 cylindry ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-19 11:27:14 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
sasza7 napisał(a):
Ogólnie jak zapytasz w warsztatach to stawka za synchro jest z kosmosu, a to robota na kwadrans góra.

Ok, zapraszam do mnie jak będę miał jakiś gorszy przypadek. Wezmę "kosmiczną" kasę za synchro, całe 5 dyszek, a Tobie zapłacę za 15 minut, chociaż idę o zakład że nie zdążysz... Może zdejmiesz i założysz zbiornik w tym czasie, bo inaczej tutaj się nie da.

sasza7 napisał(a):
Nie koniecznie, wystarczy na 2 cylindry tylko, bo i tak reguluje się parami.

A tu z kolei miłego przerzucania wakuometrów co chwile pomiędzy cylindrami, bo często ruszenie synchronizacji między parami gaźników rozwali Ci synchro w którejś z par.

lord
Potrzebujesz zestaw wakuometrów (4szt), jakiś dodatkowy "podajnik" paliwa bo w kocie trzeba zdjąć zbiornik (ew. długa rurka żeby go podpiąć na odległość bo fabrycznej nie starczy), no i jedziesz. Nawet średnio ogarnięta osoba znajdzie rurki do podpięcia wakuometrów, zrobi to i ustawi synchro po dłuższej albo krótszej zabawie. Btw, najpierw ustawia się wolne obroty pokrętłem i dopiero synchronizuje, nie na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-21 17:35:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-08 20:38:36
Posty: 3
Lokalizacja: Pszczyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Wielkie, wielkie dzięki za wszystkie cenne uwagi. W połowie tygodnia, mam dostać wakuometr i będę działał. Dam znać jak poszło.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org