Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-10-18 17:38:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam.
Mam pytanie, a nawet kilka.
Coś szeleści (grzechocze czy jak zwał tak zwał) jedni stawiali na rozrząd a inni słuchając raczej go wykluczają.
Dzieje się to gdy zwalniam,dojeżdżam do świateł i redukuje bieg po biegu z 2000 do 1500obr/min.
Kiedyś podobny dźwięk miałem w innej yamaszce z chłodzeniem powietrzno-ojejowym też obstawiany był rozrząd,zatarta panewka itp a okazało się (po rozebraniu silnika) że to łańcuch napędu alternatora który miał manualny napinacz :?
Wiem już że i tu w fzs1000 jest jeszcze jeden łańcuch "napędu pompy oleju i wody" który niema napinacza tylko wisi pomiędzy dwoma zębatkami.
Czy ktoś już go wymieniał i ile z tym roboty? ASO liczy na tę czynność 4 roboczo-godziny x 200zł=800 (łańcuch 29zł)
Jaki jest napinacz rozrządu? mechaniczny czy hydrauliczny? (podobno też się psują)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-18 17:38:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-10-20 15:12:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
napinacz jest mechaniczny....

skąd dobiega ten dźwięk, jesteś w stanie to określić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-20 17:05:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
z przodu silnika (tzn. gdzieś około chłodnicy a może trochę niżej) takie mam wrażenie.
Bardzo mocno to słychać przy długich zjazdach serpentynach.
Wydaje mi się że jak go pokręcę na wyższe obroty, to później jest trochę lepiej.
A napinacz mechaniczny... taki jak w xj / fj jedna sprężynka i listewka z zapadką?


Załączniki:
Komentarz: Może taki?
napinacz.jpg [144.51 KiB]
Pobrane 474 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-21 15:56:46 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
nie koniecznie taki...w naszym na górze jest śrubka, ja trzeba odkręcić co daje dostęp do regulacji napinacza np. śrubokrętem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-22 19:14:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Hmm...
To jak mogę sprawdzić czy jest sprawny???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-23 15:58:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
odkręcić tą górna śrubkę, włożyć śrubokręt przez otwór powstały w wyniku wykręcenia tej śrubki :)
Wtedy dokręcasz śrubkę - jeśli zachodzi taka potrzeba, która znajduje się w środku, tą która reguluje napinacz. Śrubokręt zostaw.
Po dokręceniu możesz odpalić motocykl, dodać delikatnie gazu...jeśli zauważysz, że śrubokręt "się odkręca" tzn, że napinacz jest do wymiany :)

jeśli "trzyma" ustawienie - śrubokręt się nie rusza - to jest oki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-23 21:14:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Taki napinacz - ze skrętną sprężyną miał GPZ 500 z 93r.:) Ciągle były z nim kłopoty, w późniejszych rocznikach zakładano zapadkowy - taki jak kolega na zdjęciu pokazał - to bezproblemowe napinacze są :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-24 18:13:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
No ale zawsze trzeba coś wymyślić "nowego LEPSZEGO" żeby nie było tak prosto.
Ten napinacz do fzs-a to tylko oryginał i koszt ok 700 złociszy :x
Będę sprawdzał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-25 20:40:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
grzesiek_73
pisali tu gdzieś kiedyś o regeneracji, ale jak to jest po regeneracji, gdzie to robią, za ile...trza szukać, może warto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-10-25 20:54:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Do tego typu napinacza można dokupić samą sprężynę. Tam właściwie nic innego nie powinno się popsuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-23 23:06:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
U mnie były to luźne śruby i nakrętki na listwie ssania przykręcanej z przodu do gaźników. Jak na postoju dawałem delikatnie gazu to widziałem jak wibrują jednocześnie wydając z siebie ten charakterystyczny dźwięk. Wyjąłem gaźniki i okazało się, że listwa była krzywa, przez co były luzy na tych nakrętkach. Bez zdjęcia gaźników nic z tym nie zrobisz bo nie da się ich nawet dokręcić żadnym śrubokrętem. Kąt jest zbyt duży by czymkolwiek to dokręcić. Sprawdź i napisz jak się sprawy mają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org