Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-12-09 20:49:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 23:16:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Witam. Nabyłem niedawno przepięknego KiloFazera. Miał on akku na wyczerpaniu, więc zaopatrzyłem się już w nowego Exide i oczywiście nie wytrzymałem do wiosny. Zalałem elektrolit, poczekałem godzinkę i wio do garażu. Po włączeniu zapłonu usłyszałem cykanie (tak samo robiła mi Xj600 jak było zimne - chyba podgrzewanie gaźników) no i jak przestał to guzik i motocykl odpalił od dotknięcia. Pomyślałem sobie to przy okazji sięgnę po miernik i zobaczę jak się ładuje. Trochę się zdziwiłem jak na wolnych obrotach z włączonymi światłami (bo u mnie już wyłączyć nie idzie) i chodzącym wentylatorze (bieg nie zapięty) zobaczyłem ładowanie w granicach 12,9-13.1V, przy odkręceniu do ok 4k obrotów ładowanie 13,4V. Dodam, że przełączeni świateł na długie nie zmienia napięć (no może tylko na sekundę w momencie psyknięcia). Nie ma również efektów falowania mocy świateł czy podświetlania zegarów przy przygazówce.

Pytanie - czy ktoś mierzył kiedyś napięcia u siebie? Miał podobnie? Nigdy dotąd nie mierzyłem ładowania w moto, a w aucie to raczej jest ok 1V więcej niż tutaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ładowanie w FZS 1000
PostNapisane: 2014-12-09 20:49:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-12-09 21:05:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
U mnie jest tak samo. I też się zastanawiałem czy nie za niskie to napięcie, ale skoro aku nie siada to dobrze jest :) W XJ 900 na większych obrotach oscylowało około 14 V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 21:05:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Umiera alternator prawdopodobnie.

Pomiar oporności uzwojeń, masz trzy przewody dochodzące do regulatora, tej samej barwy,
między nimi ma być 0,8-1,2 OHM na zgaszonym silniku.

Na odpalonym ma na nich być napięcie zmienne AC (VAC może być też oznaczenie na voltomierzu) dajesz plus do uzwojenia minus do masy, przy wzrośnie obrotów ma rosnąć nawet do 100V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-09 21:16:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 23:16:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s to jakie powinny być napięcia prawidłowo? I jak dostać się do regulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 12:30:54 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Mnie zastanawia dlaczego wentylator pracuje ciągle?? Czy zwyczajnie czekałeś aż moto się zagrzeje do włączenia wentylatora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 14:36:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 23:16:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Czytałem że w kilofazerze tak jest że jak jest luz to pracuje i po. zspięciu biegu się wyłącza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-10 23:48:50 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Potwierdzi to ktokolwiek inny ?? Jeśli inne też mają podobnie - dziwne, dla mnie to objaw zwarcia z linią od czujnika luzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-11 00:31:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Tak jest w FZS-ie lytrowym.
Na luzie ma chodzić, wbijasz bieg i gaśnie.
Ładowanie pod obciążeniem wszystkiego jak spada do 13,4 to jest źle.
Książkowo 14,2-14,4V, ale nawet uśredniając spadki te 13,8V pod obciążeniem na jałowych też starczy.
Ale bilans prądu przy 13,4 jest prawie na zero.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-11 02:36:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 23:16:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Alternator jest ok... Wszystko tak jak powinno jedynie regulator, ale nowy akku po zalaniu i odczekaniu godziny miał 12.69v a po zapaleniu moto chodziło z 15-20min na wolnych z światłami i dzisiaj patrzyłem że ma 12.71v. Więc ładuje na wolnych to podczas jazdy nie powinno być problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-11 09:41:23 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wojt@s napisał(a):
Ale bilans prądu przy 13,4 jest prawie na zero.


- Ale przy zapalonych światłach jest w normie :) Przy rozładowanym akumulatorze mierzone ładowanie będzie większe, nawet 14,2 V po naładowaniu sprawnego akumulatora mierzone ładowanie spada. Jak akumulator jest ''złomek'' to ładowanie będzie cały czas w granicach 14V tylko że akumulator nigdy nie będzie w pełni naładowany. A tak przy okazji - właśnie dlatego sypią się regulatory napięcia przy niesprawnych akumulatorach, bo regulator daje cały czas duży prąd ładowania i się przegrzewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-11 11:18:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
zobaczyłem ładowanie w granicach 12,9-13.1V, przy odkręceniu do ok 4k obrotów ładowanie 13,4V

Kamin przeczytaj jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-11 14:48:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 23:16:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
W tym co mówi kamin może jest prawda. Podłącze stary zużyty akku i zobaczymy jakie będzie ładowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-15 13:40:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 23:16:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Jednak sprawa wyjaśniona. Wszystko jest OK. Dzisiaj mierzyłem i na wolnych z obciążeniem (światła itp) jest 13.3V a po dodaniu gazu do 4tys. 13.6V. Teraz czytałem, że bez świateł przy 5tys. i temp. 25st. wg serisu powinno być 14V, więc taki wynik jest jak najbardziej normalny. Jak mierzyłem pierwszy raz to temp. była poniżej zera i załączył się już wentylator (moto długo chodziło na wolnych), a jak wiadomo taki wentylator to ładnie prądu źre.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org