Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-05-03 18:01:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-03 07:48:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lędziny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
Zabieram się własnoręcznie za naprawę kilku elementów w moim moto. Przy okazji narodziło się kilka pytań które chce tutaj zadać.

1. Przedstawiam zdjęcia napędu. Czy jest on do wymiany, czy można nim pojeździć jeszcze sezon lub ewentualnie sprzedać moto, bo planuję przeskok na fz6?

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

2. Chcę wyczyścić łańcuch, czy jest jakaś możliwość jego zdjęcia bez rozkuwania?
3. Chcę wymienić olej w lagach i uszczelniacze. Odkręciłem górę, wylałem olej, zdjąłem zabezpieczenie i uszczelkę, ale jak wybić i czy wogóle wybijać rurę z golenia.

Mogę coś pomieszać lub pomylić, bo pierwszy raz się za to zabieram po szkoleniu YOUTUBE i instrukcji serwisowej po ang.

Narazie tyle i więcej grzechów nie pamiętam. Co mi dalej dojdzie z pewnością będę pisał i pytał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-03 18:01:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-05-03 20:12:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
napęd wygląda moim zdaniem dobrze, a z przesiadka na fz6 to się poważnie zastanów bo może się okazać, że to nie była najlepsza decyzja, jeśli masz swoje sprawne i dobre moto to nie kombinuj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-03 21:17:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-04-28 08:51:59
Posty: 92
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Zgadzam się z J@ck. Napęd wygląda jeszcze ok. Jeśli łańcuch nie jest za bardzo wyciągnięty nie ma sensu wymieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-04 08:01:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Zgadzam się z panami powyżej, jak sprawny to nie opyla się zmieniać na fz6.
AD2) tak można zdjąć cały wahacz i wtedy wyciągnąć łańcuch
AD3) Musisz zablokować wewnętrzną lagę w środku i odkręcić imbusa na dole, był gdzieś temat cały z procedurą wymiany poszukaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-04 15:21:51 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Z tym łańcuchem to nie przeginajmy w ocenie, bo może kolega mieć taką sytuację, jaką ja mam teraz. Co to znaczy? A no, zębatki w super stanie, łańcuch czyściutki, nasmarowany, została jeszcze połowa zakresu regulacji, tylko jest jeden problem, mierzymy luz, 35 mm, super, kręcimy kołem o 180* i z 35 mm robi się 55 mm dyskwalifikując kompletnie łańcuch z użycia, a co za tym idzie zębaki też :). Ale za tydzień będzie robiony serwis, m.in koszyk sprzęgłowy zostanie ogarnięty, to i napęd nowy wpadnie, tym bardziej, że czeka już w domu :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-21 00:30:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-03 07:48:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lędziny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
Kolejne pytanie z kategorii "moj pierwszy raz"

Moto po stuknieciu czolowym. Lagi założone, weszły w połki prawie idealnie "Różnica na mili mili metry"
Czy pomimo to jest szansa aby półki były przestawione i oś z kołem była krzywa? Mam takie dziwne wrażenie że jest lekko slrzywiona.
Drugie pytanie:
Jeśli rzeczywiście półki sie przestawiły to czy można je ustawić z powrotem? Jakaś śróbka etc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-21 08:50:06 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Jeżeli lagi się złożyły, to działała na nie dość duża siła. Półki trzymając lagę też tą siłę przenosiły - mogły się odkształcić. Tak samo zresztą jak łożyska i główka ramy. Nikt nie zagwarantuje, że po dzwonie półki są proste.
Półka to kawałek odlewu z wprasowanym stalowym wałkiem - średnio widzę naprawę.
Oś koła łatwo sprawdzić - wykręcasz kładziesz na płaskiej powierzchni i sprawdzasz czy równo dolega podczas przetaczania.
Biorąc pod uwagę koszt tego elementu używanego, nie ma co kombinować, tak samo zresztą jak łożysko główki ramy. Kupujesz wymieniasz i masz spokój :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-21 10:18:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-03 07:48:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lędziny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
sasza7 napisał(a):
Tak samo zresztą jak łożyska i główka ramy. Nikt nie zagwarantuje, że po dzwonie półki są proste.



Rozumiem że mogły się odkształcić, ale jeżeli nowe lagi weszły idealnie w otwory to tzn. że w pionie są proste?
Mnie bardziej chodziło o fakt skręcenia półek w prawo lub lewo względem osi motocykla. Tak jak kierownica w rowerze skrzywiła się, bierzemy koło między nogi i prostujemy, to czy jest taka możliwość w moto, czy tez trzeba wymieniać półki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-22 07:36:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Nie ma żadnej regulacji, jedynie można lagi mocniej z półki wyciągnąć co pozwala na delikatną zmianę wyprzedzenia.
Ubierz się jak na wyścig, znajdź kawałek pustej i prostej drogi rozpędź się do jakiś 40km/h wrzuć luz i podnieś ręce z kierownicy (tak żeby móc ją za chwilę szybko złapać).
Jak moto będzie jechać prosto, to znaczy, że jest ok. Jak nie to masz albo założone źle tylne koło, albo coś krzywe.

U mnie pod koniec sezonu motocykl skręcał sam delikatnie w prawo, okazało się, że rura lagi jest delikatnie skrzywiona na końcu. Po przyłożeniu linijki do rury miałem albo 1mm odstępu od końca, albo przerwę w środku, też wszystko idealnie pasowało :)
Musisz kolejno posprawdzać wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-22 08:57:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-03-03 07:48:15
Posty: 73
Lokalizacja: Lędziny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2001
szasza7 - serdeczne dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org