Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-07-08 21:01:39 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Witam Kolegów, mam problem z regulatorem napięcia (prawdopodobnie). Trochę poszperałem na forum, ale podobnej awarii nie natrafiłem.

Sprawa wygląda tak: Problem z ładowaniem pojawia się dopiero po przejechaniu ~150km bez przerwy. W upalne dni zdaje się nawet szybciej. Po tak długiej jeździe moto trudno odpala, a po przejechaniu jeszcze kilkudziesięciu km przygasają światła, motocykl w ogóle nie odpala, tylko na pych. Po kolejnych kilometrach gaśnie w czasie jazdy (nie ma już iskry, tak myślę).

1. Czy to jest typowy objaw kończącego się regulatora napięcia?
2. Czy kupić nowy regulator, czy może ten co mam zamontować w innym miejscu, aby miał lepsze chłodzenie?
3. Kupić regulator za 80 zł z Allegro czy za 200 zł? (oba to zamienniki)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-08 21:01:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-07-08 21:05:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja bardziej obstawiam padające uzwojenia alternatora, zacząć trza od:
- pomiar oporności miedzy fazami na zimnym silniku
- pomiar VAC każdej fazy w czasie pracy z odłączonym regulatorem ( pomiar na obr jałowych i gdzieś przy 5-6 tyś obr )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-08 21:39:17 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Dlaczego wykluczasz regulator? Regulator ma już 17 lat na karku.. Naprawa alternatora to pewnie nieporównywalnie koszmarny koszt :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-06 21:43:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Słusznie wykluczasz regulator.

Wyprowadziłem przewody z alternatora i regulatora na zewnątrz by mierzyć prąd na normalnym i na gorącym silniku.

Tak to wygląda:
[ img ]

Oraz na bieżąco sprawdzam stan ładowania akumulatora:
[ img ]


Pomiar wykazał:
Na zimnym silniku: 1.cewka alternatora: ~8V, 2.cewka alternatora: ~12V, 3.cewka alternatora: ~12V, akumulator: 13,5V-14V

Na gorącym silniku: 1.cewka alternatora: ~2V, 2.cewka alternatora: ~2,5V, 3.cewka alternatora:~2,5V, akumulator: 11V-11,5V

W sumie piszę to tylko by pomóc innym z takim problemem, już wiem, że to alternator. Przy najbliższej okazji wymienię całe uzwojenie.

@ EDIT: Odkręciłem pokrywę alternatora, wewnątrz nie było oleju. Teraz mnie to zaczęło zastanawiać, bo śruba na śubokręt płaski sugeruje mi, że wlewa się przez nią olej. Do tego resztki silikonu na krawędziach pokrywy... Jak to jest? Tam ma być sucho???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-13 00:01:59 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-29 22:16:57 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Po wymianie statora alternatora problem nie zniknął. Mamy teraz zimniejsze dni więc jakby problem się zmniejszył, jednak podczas parady znów przestał mi ładować akumulator.
Wracam więc do regulatora napięcia i mam pytanie.
Kupić nowy zamiennik (np. http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-yzf-600-thundercat-96-02-i5675728520.html) czy używany regulator z innego kota - i zaoszczędzić 100 zł...?

Teoretycznie lepiej nowy nioryginalny, ale nie wiem jak to jest z ich jakością.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-27 23:18:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-24 22:09:27
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
Witam. Mam pytanie czy udało się usnąc usterkę? Bo mam podobny problem. Z góry dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-28 12:14:32 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Tak. Wymieniłem stator alternatora i regulator, ale to wymiana regulatora dopiero pomogła.

Wymieniłem go na jeden z tańszych zamienników z Allegro tej zimy. Po przejechaniu 2 tys. km padł mi akumulator (i teraz zastanawiam się czy to przypadek czy nie). Teraz wrzuciłem nowy aku i zobaczymy co będzie za kolejne 2k.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org