Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-10-31 20:16:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-10-31 19:48:34
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Chłopaki ręce mi opadają.

Motocykl miał robione gaźnik tj.: czyszczenie, ustawienie synchro + wymiana świec na Denso.

Motocykl pracował bardzo fajnie, miał moc.

Po tym zabiegu właściciel wykręcił napinacz rozrządu, bo chciał poprawić obejmę od podgrzewania gaźników..
Niestety nie zna się na budowie silnika i wkręcił napinacz na "chama" nie cofając go.

Motocykl chodzi od tego momentu jest słaby. Nie ma właściwej mocy. Po pełnym odkręceniu z 5 tyś. obrotów dławi go pomiędzy 6-7 tyś. obrotów i potem w okolicach 9 tyś., a przy tym pali bardzo dużo. Na wolnych obrotach wkręca się ok. Przy 140 km/h na 6 biegu po odkręceniu manetki stoi w miejscu.

Jak do mnie trafił to sprawdziłem prawidłowość działania napinacza, sprawdziłem ustawienie rozrządu. Wszystko jest ok.

Następnie wyciągnąłem gaźniki. Znalazłem trochę lewego powietrza i ledwo wiszący na pływaku zaworek iglicowy w jednej z komór pływakowych. Ustawiłem na nowo mieszanki wg serwisówki. Odpaliłem, chodzi równiej, lepiej odpala. Jednak zadyszka w podanym wyżej zakresie obrotów została...

Jakieś pomysły co z FZSem poszło nie tak? Czujnik położenia przepustnic raczej takie bałaganu by nie robił. Myślę nad pompą paliwa, ale ją sprawdzę po 1. listopada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-10-31 20:16:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-10-31 22:19:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 778
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
jesteś pewny co do rozrządu? Podobnie to wygląda na przestawiony o jeden ząb.
Problem pojawił się po regulacjach gaźnika czy po zabiegach przy napinaczu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-01 09:17:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-10-31 19:48:34
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Po napinaczu. Sprawdzilem górę jak i dół i się znaki zgrywają.

Są dla tego silnika jakieś specyficzne zagwozdki, o których warto wiedzieć? Studiując serwisówkę nic nie widzę..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-01 13:23:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
Ja miałem podobnie w fzs jak był zatkany wlot do filtra powietrza pod siedzeniem lub sam filtry był fest zasyfiony. No ale to pewnie sprawdzileś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-02 10:04:57 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
Ja też bym obstawiał przesunięcie rozrządu, wciskanie go na siłę musiał spowodować przesunięcie któregoś z wałków lub uszkodził coś w rozrządzie. Napinacz po wykręceniu na maksa się wysunął w kręcenie go takiego... sam rozumiesz.
Silnik jak silnik, nie ma tu nic unikatowego.
Możesz sprawdzić sprężanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 09:04:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-10-31 19:48:34
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Po tym jak został wkręcony na siłę to silnik się zablokował. Skakał przekaźnik. Potem właściciel go cofnął i odpalił, ale już się nie wkręcał jak wcześniej.

Motocykl trafił do mnie, skontrolowałem rozrząd i jest ustawiony jak trzeba. GMP się zgadza, krzywki na pierwszym cylindrze dobrze ustawione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 10:47:03 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 778
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
matix33 napisał(a):
Po tym jak został wkręcony na siłę to silnik się zablokował. Skakał przekaźnik. Potem właściciel go cofnął i odpalił, ale już się nie wkręcał jak wcześniej.

Motocykl trafił do mnie, skontrolowałem rozrząd i jest ustawiony jak trzeba. GMP się zgadza, krzywki na pierwszym cylindrze dobrze ustawione.


Podejrzana sprawa bo jasno sugeruje rozrząd ale skoro jesteś pewien że jest ok to w takim razie szukałbym tam gdzie było ostatnio ruszane. Bo skoro z właściciela taki mechanik że na chama wkręca napinacz to też nie do końca dobrze zdaje relację.
Skoro były robione gaźniki to musi być tam coś powalone, ew. coś po drodze (jakieś przewody powietrzne). Może ujawniło się to dopiero po napinaczu.

Ale tak jak pisałem wcześniej miałem identyczny przypadek w vfr gdzie źle skręciłem rozrząd, jeden ząb i silnik prychał przy 5tys. Jak skręcałem to też mi się wydawało że jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-03 20:28:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-10-31 19:48:34
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Gaźniki wyciągałem drugi raz i znalazłem zaworem iglicowy, wiszący w połowie na pływaku. Mieszanki znów ustawiłem wg serwisówki i po 10 km jeździe wyglądają tak.

Wcześniej FZS miał wkręcone na gaźniki na 4 obroty, a jeden był na 4,5.
Po czyszczeniu i synchronizacji były ustawione na 3,5 i chodził ładnie.

Świece 2 i 3 wyglądają tak samo:
http://i66.tinypic.com/eftpt.jpg

1 i 4
http://i68.tinypic.com/a0cvip.jpg

Wkręciłem stare NGK, jutro go rozgrzeje, przejade się, wyciągne je i dostroję. Zobaczymy..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-06 10:40:29 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
matix33 napisał(a):
znalazłem zaworem iglicowy, wiszący w połowie na pływaku


Ciekawe jak do tego doszło...
Świece wyglądają jeszcze całkiem w miarę, jak go dobrze przepalisz będą ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org