Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-07 14:32:14 
Czolem.

Chcialem koledze pomoc przy moto, bo ma objawy wskazujace na mozliwie zle dzialanie TPSa. Tj. jedzie w trasie, wszystko cacy i nagle moto traci moc i wylacza sie.
Sprawdzilismy w trybie diagnostycznym, ze jest blad "d01 - 16" co wg serwisowki wskazuje na TPS. Byly jeszcze 3 inne bledy ale nie pamietam jakie. Tak, czy owak skasowalismy bledy i teraz w pon. jak bedzie pogoda znow pojezdzimy i jesli zmow sie problem powtorzy to po zatrzymaniu od razu kod bledu sprawdzimy by ewentualnie potw. wine w TPSie.

Nie mniej jednak chcialem sprawdzic miernikiem czujnik tylko kurcze jest straszny dostep do niego ... nawet zeby go wypiac i wpiac ponownie by sprawdzic wartosc obrotow jaka pojawi sie po wypieciu/wpieciu kostki ma wlaczonym zaplonie. Jedyne co zrobilem to pod bakiem rozpialem jedna kostke, ktora wg kolorow wskazuje, ze czarno-niebieski i zolt przewod jest z TPSa - nie znalazlem tylko wyprowadzenia niebieskiego przewodu z czujnika. Rezystancja na tych dwoch przewodach w kostce byla 750ohm, a przy max odwinietej manetce 3.1kohm. O ile dobrze spojrzalem w serwisowce to przy max odwinietej powinno byc 5kohm, dobrze mowie?

Licze na to, ze bledy sie wziely od wywrotki moto i tak naprawde skasowanie zalatwi problem - wiem ludze sie ale ponoc kompy tak maja, ze jak zalapia blad to pozniej nie steruja paliwem i silnikiem jak w normalnych warunkach.

Wszelkie wskazowki mile widziane.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-06-07 14:32:14 

PostNapisane: 2013-06-07 17:03:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
Pieraś a jak się sprawdza błędy w Fz6? i jak kasuje? jaka kombinacja przycisków? z góry dzięki za odp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-07 17:38:09 
Wejscie w tryb serwisowy:
1. Nacisnij i trzymaj: select + reset
2. Teraz przekrec kluczyk na ON
3. Trzymaj klawisze z pkt. (1) przez jakies 8 sekund

Wejscie w tryb diagnostyczny:
1. Wykonac powyzsze
2. Wcisnac ponownie na chwile select + reset
Pojawi sie napis "diag" lub "CO" klawiszem - reset przechodzimy miedzy "co", a "diag".

Kasowanie bledow:
1. Wejsc w tryb diagnostyczny - ma byc napis "diag"
2. Klawiszem select kolejno naciskasz az bedzie na wyswietlaczu nr 62.
3. Klawiszem na manetce robisz ON->OFF->ON, jesli juz na poczatku bylo ON to dajesz tylko OFF->ON. Powtarzajac calosc zobaczysz, ze w historii pozniej bedzie 0 bledow.

Wyjscie z calosci to wylaczenie zaplonu.


Ostatnio edytowano 2013-06-10 22:10:28 przez Pieraś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: 2013-06-09 00:35:57 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Zawsze jest wartość:

"d01 - 16"


to ta miła wskazówka :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-09 20:12:35 
Mam nadzieje, bedziemy musieli jeszcze sprawdzic, bo wydaje mi sie, ze po skasowaniu bledow chyba byly same 00 ale nie mam az tak dobrej pamieci :)

-- 2013-07-04 22:50:02 --

No nie ukrywam, że po skasowaniu błędów póki co cisza. Moto kumpla śmiga. Zobaczymy co będzie jak znów będziemy latali.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-07-24 23:19:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-27 17:29:42
Posty: 21
Lokalizacja: Hereford
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 044 07717626770
Obecne moto: Fazer 2005
O ile dobrze pamiętam to kod błędu wyświetlał mi się po włączeniu zapłonu a w czasie pracy silnika świeciła się czerwona kontrolka z symbolem silnika. W trybie diagnostycznym D1 sprawdza się poprawne ustawienie i działanie TPS, z odpuszczoną manetką gazu powinna być wartość 15-17 a na pełnym gazie 97-100 dodatkowo dodając i ujmując powoli gaz sprawdzamy na wyświetlaczu czy odczyt w trybie D1 jest taki sam jak ruch manetką. Diagnoza TPS w trybie D1 na wyświetlaczu jest bardziej precyzyjna niż multimetr i nie trzeba żadnych kostek wypinać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-24 20:45:14 
Z kumplem zobaczyliśmy, że u niego moto przerywa tak jak się jedzie te 90km/h, jak jeździmy szybciej to nie ma tych objawów .. dziwne.


Góra
  
 
PostNapisane: 2021-05-18 13:02:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-01-13 15:03:10
Posty: 37
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 2006r
Dajmler napisał(a):
pełnym gazie 97-100


U mnie podaje wartość 102. Czy wymaga to już regulacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-18 16:10:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-01-13 15:03:10
Posty: 37
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 2006r
Ktoś coś? Mam teraz sporo czasu żeby coś ewentualnie podregulować...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-18 18:53:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie wiem czy to powód do regulacji jeśli masz 102. Ja bym tego nie tykał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-19 10:02:19 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Też bym nie ruszał, to żaden uchyb, jak ruszysz czujnik na fasolkach, to się może okazać, że pół dnia zmarnujesz i wrócisz do poprzedniego wyniku. U mnie chyba też było coś ponad 100 przy pełnym odwinięciu manetki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-19 14:35:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-01-13 15:03:10
Posty: 37
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 2006r
Tez tak sobie myślę ze nie ma może co ruszać na obecna chwilę aczkolwiek kilka razy mi sie zdarzyło, iz przy odkręconej manetce na max silnik sie dławił, przerywał, chwilowo brakowało mocy..... Na przejechane 5 tyś km, może trzy razy taki objaw wystąpił


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org