Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50 Posty: 37 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
|
Gaźniki to rzecz święta:) i trzeba robić je na połysk ;) Ogólnie większy serwis pozakupowy i przy okazji przebiegu ~44tys. km Mam takie objawy, których nie wyeleminowałem po zrobieniu synchro, luzów zaw., wymiany rozrządu, świec i fajek i wymianie dysz wolnych obr.! :( - zadużo falują obroty https://youtube.com/shorts/lvdEkqZcm_0? ... 4NwR1e-n1C - przy ruszaniu lekko się dławi (zmiana świec na irydowe poprawiło trochę sytuacje)
Co odkryłem po otwarciu gaźników? Że jest czysto. Lekki osad w gniazdach dysz, oringi w dobrym stanie [jakby ktoś tu robił podstawowy serwis może przy ~20k km temu, kilka łepków śrubek zajechane - dobrze że nie gwinty;) ] iglice całe elastyczne, nie pogniecione i nie starte na bokach tak samo ich gniazda. Jedynie jeszcze pływak jeden był rozjechany w gaźniku #4
Załącznik: Ale pokusiło mnie przy czyszczeniu by zaglądać w każde miejsce i okazało się, że dysze wolnych obrotów mimo tych samych oznaczeń (ori) to mają inny przeźwit jawnie widoczny gołym okiem jakby ktoś je gwoździem chyba wcześniej czyścił :D , i wymieniłem 4 dysze na nowe PROX #12,5 jak serwisówka nakazuje. Zadowolony, po czyszczeniu i ustawieniu wszystkiego a tu ciągle falują te obroty.
Załącznik:
1711712316183.jpg [48.49 KiB]
Pobrane 26 razy
Załącznik:
prox dysza (Custom).jpg [532.27 KiB]
Pobrane 26 razy
PS. poderzałem serwiówkę z 1998 i 2000 fzs just in case jakby tutaj jakiś mix gaźników był ale się okazuje, że wszystko wporządku. CIEKAWOSTKI 1. Specyfikacja dysz do FZS600: (N224.103 Mikuni Pilot Jet #12,5) 2. Pilot Jet jest ten sam ale jest kilka innych ciekawych info, komuś może się przyda chociażby "Fuel level" nie 4,5 a 3,5mm poziom paliwa w gaźnikach, poniżej screen
Załącznik:
Mikuni spec.jpg [198.78 KiB]
Pobrane 26 razy
Ale może udało się znaleźć przyczynę, może bo pompa paliwa za każdym razem pompuje paliwo i robi to głośno Porównaliśmy z Tomo80 i u Niego obroty ładnie trzyma, pompa paliwa nie hałasuje i nie pompuje za każdym odpaleniem nawet po chwili przekręcenia kluczyków (nawet bez uruchomienia silnika) Na ogół to powinna zatrzymać pompowanie po wyczuciu cisnienia wywołanego zapełnieniem komór w gaźnikach prawda? Czy rozbieraliście może już pompę w fzs600? jakieś akcje widziałem w fz6 na youtubsie. Czy to może być to? Jakieś zamienniki just in case, czy używkę sprawdzić?
|
|