Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

FZ8 dziura w obrotach
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=23404
Strona 1 z 1

Autor:  janusz666666 [ 2019-07-10 15:15:23 ]
Tytuł:  FZ8 dziura w obrotach

Witam,
Pacjent: Yamaha FZ8N
Przebieg: ~19 tys. km
Motocykl jest u mnie od 2500 km. Wszystko było ok, aż pewnego dnia zaczął łapać dziurę na niskich obrotach. Na zimnym silniku (po wyłączeniu automatycznego ssania) motocykl z opóźnieniem wkręca się na obroty po niewielkim odkręceniu manetki, podczas jazdy zdarza się że muli się podczas przyśpieszania. Kilka razy zdarzyło się, że moto nie chciało odpalić bez gazu. Na rozgrzanym silniku po niewielkim odkręceniu manetki nie ma opóźnień, normalnie reaguje na dodanie gazu.
Przed awarią motocykl zawsze palił bez gazu i zawsze z pierwszego, obroty na biegu jałowym wynosiły ok 900. Komputer nie wypluwał żadnego błędu.
Wymienione zostały świece i filtr powietrza. Dalej jest to samo, ale obroty na jałowym wzrosły na 1000.
Ktoś coś?
Ile biorą Wasze serwisy za wymianę świec i filtra powietrza?

Autor:  sfazowany [ 2019-07-10 17:29:09 ]
Tytuł:  Re: FZ8 dziura w obrotach

Silnik może łapać lewe powietrze przez jakąś nieszczelność, może być walnięty któryś czujnik np sonda lambda albo czujnik ciśnienia powietrza na dolocie. Jak wyłączasz automatyczne ssanie? Obroty masz raczej za niskie, sprawdź w serwisowce ile powinny mieć ale pewnie będą w okolicach 1200-1300.

Autor:  janusz666666 [ 2019-07-10 17:44:46 ]
Tytuł:  Re: FZ8 dziura w obrotach

A na cieplym nie bedzie lapal? Serwisowka mowi 1150-1250, ale wczesniej chodzilo wszystko ok przy ok 950. Czy to moze tps siadac?

Autor:  sfazowany [ 2019-07-10 20:05:08 ]
Tytuł:  Re: FZ8 dziura w obrotach

Janusz.... zaskoczyles mnie tym pytaniem. Jeśli sam grzebiesz w moto to na pewno znasz podstawy działania silnika i o co chodzi z "ssaniem"... ciepły silnik potrzebuje innej proporcji powietrza do paliwa niz zimny silnik, wiec wraz ze zmiana temperatury zmienia się zachowanie silnika przy nadmiarowym lewym powietrzu. Kiedy silnik potrzebuje najwięcej powietrza? Na wysokich obrotach jak jest ciepły, dlatego mimo nieszczelności rozgrzany silnik na wyższych obrotach pracuje wzglednie normalnie, odwrotnie jest na zimnym silniku na biegu jalowym, wtedy nadmiarowe powietrze ma najbardziej negatywny efekt.

Wraz z obrotami zmienia sie cisnienie oleju w silniku, zbyt niskie obroty mogą powodowac niewystarczajace smarowanie pewnych elementow siknika, nawet jesli pozornie moto chodzi ok.

Autor:  avalar [ 2019-07-10 21:53:50 ]
Tytuł:  Re: FZ8 dziura w obrotach

No dobra, może zacznijmy od tych błędów na kompie - jak były sprawdzane? Wiesz, że możesz to sam sprawdzić?
Czy robiłeś coś z moto przed tą awarią?

Autor:  janusz666666 [ 2019-07-10 22:51:07 ]
Tytuł:  Re: FZ8 dziura w obrotach

Bledy byly sprawdzane kombinacja przyciskow select + reset.
Moto bylo myte, ale nie pamietam czy nastepnego dnia to bylo czy pare dniu pozniej..

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/