Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-08-24 22:10:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-24 21:48:48
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 531704282
Obecne moto: tdm 900
Witajcie, byłem szczęśliwym posiadaczem xj 600 przesiadłem się na tdm 900 zająłem się wymianą oleju oraz wymianą oringów na pompie wody bo się z niej sączyło, a po wymianie oleju ku mojemu zdziwieniu w granicy tygodnia zauważyłem, że kolor nowego wlanego oleju zrobił się jak kawa z mlekiem (zapewne świadczy to o dostaniu się płynu chłodniczego do oleju). Teraz przyszło mi stwierdzić jak to się stało.

I tu pojawia sie moje główne pytanie czy pompa wody jest w jakiś sposób szczególny tak połączona z blokiem silnika, że za jej pomocą cały płyn chłodniczy mógł zostać przepompowany z układu (nie było w układzie dosłownie nawet 100 ml a po naprawie osobiście wlałem 1,7l) do oleju?? czy standardowo trzeba pod głowicą szukać i wymienić uszczelkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-24 22:10:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-08-25 19:30:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Zwykle takie objawy to niestety uszczelka, nawet jeżeli kanał tylko walnął i płyn się dostaje to i tak trzeba zrzucić głowice.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-25 22:00:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-24 21:48:48
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 531704282
Obecne moto: tdm 900
bardzo dziękuje za odpowiedź.

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-26 16:40:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Najprościej, żeby rozwiać wątpliwości. Kup sobie np. na alledrogo, zestaw do badania zawartości spalin w układzie chłodzenia. Ot zwykła rurka fermentacyjna z korkiem i mała buteleczka płynu reakcyjnego, to koszt raptem 20 zł, także bez bólu, a można sobie zaoszczędzić roboty.

W zależności, co jest wyżej w układzie, odkręcasz korek chłodnicy, albo zbiornika wyrównawczego, zamiast niego montujesz korek z rurką, zalewasz płyn, odpalasz moto i czekasz, aż płyn chłodniczy osiągnie temperaturę pracy, głównie chodzi o to, żeby otworzył się termostat. Dajesz mu tak popyrkać jeszcze kilka minut, możesz go lekko przegazować kilka razy, żeby przegonić płyn przez układ. Gasisz i patrzysz, jaki kolor ma płyn w rurce, jeżeli jest niebieski to skreślasz uszkodzenie UPG, jeżeli zrobił się żółty, albo zielony, to szykujesz kilku Jagiełłów na wymianę uszczelki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-26 20:22:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
To jeżeli to nie upg to od czego zacząć? Pytam z ciekawości :) bo jeżeli nie upg to co w tym układzie może powodować mieszanie płynu z olejem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-28 08:27:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Tu jest sucha miska olejowa więc poza UPG dużych możliwości nie ma.
Ale napisałeś że wyciekło 1,5l płynu, wątpię żeby przez uszczelkę tyle mogło się przelać. Może wyciek na zewnątrz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-28 12:47:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
A skąd pompa ma napęd? Jeśli przez koło zębate w bloku silnika to na pewno smarowane jest olejem. Wtedy chyba jest możliwe przedostatnie się płynu do oleju. Ale to tylko moje gdybanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-28 14:47:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Tu widać że w obudowie pompy jest łożysko i uszczelnienie, jeśli ono puści to faktycznie płyn idzie tam gdzie tryb napędu pompy.
Z tego co widzę nie jest to element wymienialny, jedynie oring numer 7

https://partsss.com/en/yamaha/sparepart ... 14274.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-08-28 20:30:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
To by tłumaczyło dlaczego tak mało płynu zostało. Pewnie pompa jest najniżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-03 01:20:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-24 21:48:48
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 531704282
Obecne moto: tdm 900
tuzmen napisał(a):
Tu widać że w obudowie pompy jest łożysko i uszczelnienie, jeśli ono puści to faktycznie płyn idzie tam gdzie tryb napędu pompy.
Z tego co widzę nie jest to element wymienialny, jedynie oring numer 7

https://partsss.com/en/yamaha/sparepart ... 14274.html


jeżeli chodzi o pompę wody to już to przerobiłem. oring nr 7 wymieniony jak zresztą i ten przy deklu. problem w tym, że ów oring uszczelnia pompę z blokiem silnika ale od zewnętrznej strony pompy nie od środka. w środku nie ma żadnej uszczelki.

co do smarowania z pompy wody wychodzi "rotor" napędzany silnikiem. w silniku są frezy które zazębiają się frezem na rotorze. łożysko jest smarowane olejem silnikowym po zewnętrznej stronie pompy. nie mam niby możliwości połączenia się oleju i płyny poprzez pompę gdyż jak usłyszałem brak fizycznej możliwości.

natomiast co do próbnika. z tego co się orientuje to jest fajne urządzenie pod warunkiem, że kanał, na którym jest uszkodzenie to kanał spalinowo wodny. W tym przypadku jeśli poszedł kanał olejowo wodny to czy zastosowanie tego urządzonka dało by coś czy raczej nic ?

a może wiecie jak by sprawdzić samą pompę pod względem szczelności

czy ktoś posiada jakąś książkę serwisową w pdf na temat tego motocykla? na przykład siła dokręcania głowicy.
jeszcze czekam na rady ale powoli kompletuje sprzęt do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-03 01:37:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-24 21:48:48
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 531704282
Obecne moto: tdm 900
PaMan napisał(a):
To by tłumaczyło dlaczego tak mało płynu zostało. Pewnie pompa jest najniżej.


nie wiem o jaką wysokość z pomiarem czego tu idzie ale...
no nie najniżej jest filtr oleju gdyż zamontowany jest pod samym silnikiem od dołu co za tym idzie znajudje się też napewno jakiś kanał olejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-03 08:42:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
destynation87
Serwisówki poszukaj w googlach, na szczescie do yamahy bardzo włatwo jest znaleźć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-03 11:54:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 96
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
destynation87 napisał(a):
PaMan napisał(a):
To by tłumaczyło dlaczego tak mało płynu zostało. Pewnie pompa jest najniżej.


nie wiem o jaką wysokość z pomiarem czego tu idzie ale...
no nie najniżej jest filtr oleju gdyż zamontowany jest pod samym silnikiem od dołu co za tym idzie znajudje się też napewno jakiś kanał olejowy

Chodziło mi o sam układ chłodzenia. Pompa w tym układzie znajduje się najniżej.


Załączniki:
tdm-900-2007-15-fig-7-radiador-manguera_1000.png [500.7 KiB]
Pobrane 389 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-03 13:27:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-08-24 21:48:48
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 531704282
Obecne moto: tdm 900
aaa tak dokładnie tak jest. ale sprawdziłem testerem jak radził glenroy i wynik wyszedł na żółto bardziej niż zielono ale suma summarum już znana jest przyczyna. czeka mnie wymiana uszczelki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-03 15:15:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ja zakładałem jakąś Athena, metalowa cała, jeździła potem jeszcze 3 sezony zanim sprzedałem, problemów 0


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org