Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
[Gaźniki] - falowanie wolnych, przyduszanie a pompa paliwa? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=24815 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szymoon87 [ 2024-05-08 17:40:51 ] |
Tytuł: | [Gaźniki] - falowanie wolnych, przyduszanie a pompa paliwa? |
Gaźniki to rzecz święta:) i trzeba robić je na połysk ;) Ogólnie większy serwis pozakupowy i przy okazji przebiegu ~44tys. km Mam takie objawy, których nie wyeleminowałem po zrobieniu synchro, luzów zaw., wymiany rozrządu, świec i fajek i wymianie dysz wolnych obr.! :( - zadużo falują obroty https://youtube.com/shorts/lvdEkqZcm_0? ... 4NwR1e-n1C - przy ruszaniu lekko się dławi (zmiana świec na irydowe poprawiło trochę sytuacje) Co odkryłem po otwarciu gaźników? Że jest czysto. Lekki osad w gniazdach dysz, oringi w dobrym stanie [jakby ktoś tu robił podstawowy serwis może przy ~20k km temu, kilka łepków śrubek zajechane - dobrze że nie gwinty;) ] iglice całe elastyczne, nie pogniecione i nie starte na bokach tak samo ich gniazda. Jedynie jeszcze pływak jeden był rozjechany w gaźniku #4 Załącznik: Ale pokusiło mnie przy czyszczeniu by zaglądać w każde miejsce i okazało się, że dysze wolnych obrotów mimo tych samych oznaczeń (ori) to mają inny przeźwit jawnie widoczny gołym okiem jakby ktoś je gwoździem chyba wcześniej czyścił :D , i wymieniłem 4 dysze na nowe PROX #12,5 jak serwisówka nakazuje. Zadowolony, po czyszczeniu i ustawieniu wszystkiego a tu ciągle falują te obroty. Załącznik: Załącznik: PS. poderzałem serwiówkę z 1998 i 2000 fzs just in case jakby tutaj jakiś mix gaźników był ale się okazuje, że wszystko wporządku. CIEKAWOSTKI 1. Specyfikacja dysz do FZS600: (N224.103 Mikuni Pilot Jet #12,5) 2. Pilot Jet jest ten sam ale jest kilka innych ciekawych info, komuś może się przyda chociażby "Fuel level" nie 4,5 a 3,5mm poziom paliwa w gaźnikach, poniżej screen Załącznik: Ale może udało się znaleźć przyczynę, może bo pompa paliwa za każdym razem pompuje paliwo i robi to głośno Porównaliśmy z Tomo80 i u Niego obroty ładnie trzyma, pompa paliwa nie hałasuje i nie pompuje za każdym odpaleniem nawet po chwili przekręcenia kluczyków (nawet bez uruchomienia silnika) Na ogół to powinna zatrzymać pompowanie po wyczuciu cisnienia wywołanego zapełnieniem komór w gaźnikach prawda? Czy rozbieraliście może już pompę w fzs600? jakieś akcje widziałem w fz6 na youtubsie. Czy to może być to? Jakieś zamienniki just in case, czy używkę sprawdzić? |
Autor: | sfazowany [ 2024-05-08 21:47:23 ] |
Tytuł: | Re: [Gaźniki] - falowanie wolnych, przyduszanie a pompa pali |
Widziałem gdzieś - chyba na kanale The Bearded Mechanic - jak wspominał mechanior że środkowe cylindry są bardziej zabudowane i gorzej odprowadzają ciepło więc mają wiekszą dawkę żeby bogata mieszanka działała chłodząco na komorę spalania. Jeszcze nie spotkałem fazera który by nie falował... |
Autor: | szymoon87 [ 2024-05-08 22:20:52 ] |
Tytuł: | Re: [Gaźniki] - falowanie wolnych, przyduszanie a pompa pali |
Dzisiaj miałem na popych odpalanie:( jak ruszałem z domu po dobie niejeżdzenia to odpalił ładnie ale jak już po 20minutach jazdy miałem postój na zakupy to musiałem na popych bo od kręcenia już Aku prawie padł. I to nie była jazda 40km/h lecz troszku szybsza trasa. Fuel pump resistance: 1.8 2.6 Ω at 20C Obroty falują ale nie w normie, miałem obok moto Tomo80 i falowały ale normalnie wręcz minimalnie. U mnie rezystancja 2,8ohm ale w serwisowce napisane tylko kabel odpiąć a ja już mam wyjętą i odlaną. Ciekawostka #2739274 styki pod kopułką pompy. Oczyściłem I zobaczę jutro. #2739275 te pompy robi Mitsubishi. Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | kunca [ 2024-05-10 10:13:07 ] |
Tytuł: | Re: [Gaźniki] - falowanie wolnych, przyduszanie a pompa pali |
mnie się wydaje ze falują przez akcesoryjny wydech, wróć do serii to problem zniknie :] |
Autor: | szymoon87 [ 2024-05-10 18:59:01 ] |
Tytuł: | Re: [Gaźniki] - falowanie wolnych, przyduszanie a pompa pali |
kunca napisał(a): mnie się wydaje ze falują przez akcesoryjny wydech, wróć do serii to problem zniknie :] Wymiana wydechu ani nie poorszyła ani nie polepszyła tutaj nic. Wymieniam pompę i dam znać czy pomogło jak nie to co mi wpadło do głowy: szczelność króćców i połączeń, jeszcze raz do sprawdzenia poziomy paliwa w gaźnikach a następny rozkręcić na części pierwsze gaźniki. Jak się bawić to się bawić :D |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |