Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-10-28 00:42:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
UWAGA! Przy tej metodzie do spuszczenia oleju z lag wykręca się śruby regulacyjne zawieszenia. W niesprzyjającej sytuacji może dojść do zerwania gwintu przy próbie odkręcania/dokręcania tejże śruby. Bezpieczniejsza ale bardziej czasochłonna metoda to demontaż lag i wylanie oleju górą!

Czas roboczy: 45 min
Narzędzia: płaski śrubokręt, nasadka 27 z przedłużka, lub długi klucz oczkowy 27, lejek, 1 litr oleju do zawieszenia.

1. Podstawiamy miskę, zaczynamy od lewej lagi, wykręcamy śrubę tłumika zawieszenia ( liczmy ilość kliknięć aż do poluzowania śruby ) , olej zaczyna nam zlatywać, pompujemy zawieszenie ręcznie, góra dół, tzn opieramy się, prostujemy. W ten sposób wypompujemy całą zawartość oleju z lewej lagi.
[ img ]
[ img ]
*jest metoda wyjęcia koła, ośki i spuszczenia oleju dolną śrubą, nie polecam gdyż możemy trafić na sytuację że gwint się będzie obracał co się skończy wymontowaniem lagi i złożeniem jej jedynie w imadle.
2. Sprawdzamy stan tłumika zawieszenia:
[ img ]
[ img ]
3. Odkręcamy nakrętkę na lewej ladze, znajdującą się nad półką. Solidny klucz oczkowy albo nasadka "27". Odkręcamy w lewo.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
4.Sprawdzamy stan górnej obsady lewej lagi, stan gwintu i o-ringu.
[ img ]
5. Wkręcamy dolną tłumik, na taką samą ilość kliknięć na ile wykręciliśmy ( max jest bodajże 10 min. 1 ) Przygotowujemy lejek do wlania oleju.
[ img ]
6. Wlewamy olej, gęstość do wyboru między 5W albo 10W. Najlepiej coś typowo zawieszeni owego Motula, Repsola, Castrola.
[ img ]
7. Po wlaniu dokręcamy wszystko, jak ktoś będzie miał problem ścisnąć sprężynę przy dokręcaniu to wystarczy pochylić motocykl w przeciwną stronę, czyli jak dokręcamy lewą to przechylamy na prawo odciążając lewą sprężynę.
Kolejna laga w tej samej kolejności. I tyle by było na dzisiaj.
[ img ]


Ostatnio edytowano 2009-10-28 11:58:12 przez Wojt@s, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-10-28 00:42:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-28 10:23:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
pytanie, jeśli spuści się olej przez tą boczną śrubę to laga będzie sucha czy na dnie zostanie jeszcze z 50 ml ? o ile mniej powinno się nalać nowego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-28 11:57:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak sprawdzałem poprzez włożenie ssaka to była sucha, ale i tak zanim ścieknie ze sprężyn z gładzi to zawsze te 5-10ml zostaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-28 22:55:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
Jeżeli zrobisz dokumentację tego co opisałeś było by super. Już teraz zastanawiam się czy nie zmienić oleju w lagach przez zimę:) mam pytanie: jak odkręcę śrubkę na dole i na górze to olej nie powinien zlecieć bez pompowania zawieszeniem? podciśnienie się straci? i te 434ml to tak dość ciężko precyzyjnie wlać....400ok...ale 34 to już na oko?:)


Ostatnio edytowano 2009-10-28 22:58:45 przez thundercat_98, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-28 22:58:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zleci pod wpływem grawitacji ale to dłużej trwa. A uginanie i prostowanie zawieszenie przy odkręconych kurkach spowoduje opadanie oleju w dół.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-29 10:43:46 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
thundercat_98 napisał(a):
i te 434ml to tak dość ciężko precyzyjnie wlać....400ok...ale 34 to już na oko?Smile


No właśnie czy musi to byc dokładnie tyle?(żeby tak odmierzyć to trzeba chyba strzykawi używać) i na dodatek skoro troszke może zostać starego oleju to juz nam sie nie bedzie zgadzać a skoro podane jest tak dokładnie wiec chyba to ważne. Wojt@s wiec jak z tym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-29 11:20:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja swojego czasu kupiłem w sklepie z odżywkami 0,5 dzbanek z podziałką. Wlewam dokładnie tyle ile producent przewidział, wiadomo że zawsze zostaje troszkę oleju ale oni to też przewidzieli, gdyż ta wartość podana jest przy wymianie bez zdejmowania zawieszenia. Dzbanek kosztował z 6 zł:D

Jako ciekawostkę, spuszczałem kiedyś olej z Gixxera z zawiasu, w lewej miał 350 w prawej 440ml, a właściciel nie odczuł różnicy, ja ją odczułem przy heblowaniu ale powiem szczerze że nie była aż tak odczuwalna.

Bartolomeo zapraszam do siebie, kontakt PW,GG,kom.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-17 23:09:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-10-05 23:17:31
Posty: 35
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Czy tą srube przy kierownicy (klucz 27) po wymianie oleju dokrecamy do oporu czy tez sie nia cos reguluje w zawieszeniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-17 23:36:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Do oporu, ale bez przesady bo jest tam drobny gwint i po dobroci to się samo nie wykręci. A co regulacji zawieszenie czytaj bo też jest temat. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-17 23:59:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-10-05 23:17:31
Posty: 35
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Tak wiem ze jest tez temat o regulacji zawiechy ale wolalem spytac fachowca od wymiany oleju w lagach :) a pozatym to szybciej :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2009-11-30 00:08:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-01 12:03:40
Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: zx6r
Maciek napisał(a):
thundercat_98 napisał(a):
i te 434ml to tak dość ciężko precyzyjnie wlać....400ok...ale 34 to już na oko?Smile


No właśnie czy musi to byc dokładnie tyle?(żeby tak odmierzyć to trzeba chyba strzykawi używać) i na dodatek skoro troszke może zostać starego oleju to juz nam sie nie bedzie zgadzać a skoro podane jest tak dokładnie wiec chyba to ważne. Wojt@s wiec jak z tym?



Tak musi byc bardzo dokladnie ! ja wymienialem sam olej w lagach i popelnilem blad , wlalem okolo 500 ml do lagi , konsekwencja jest taka ze laga jest bardzo twarda i wogole nie spelnia swojego zadania.

Gdy wlejesz za malo , zawieszenie bedzie bardzo miekkie.

U mnie objawia sie to nurkowaniem przodu.

Gdy bede w polsce wleje tyle ile serwisowka pisze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-30 00:18:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
wlewam dokładnie tyle ile producent przewidział, wiadomo że zawsze zostaje troszkę oleju ale oni to też przewidzieli

Powtarzam co napisałem powyżej, poza tym różnica 5ml jest nie odczuwalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-30 03:09:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
Pytanie może nie do końca na temat, ale jeśi np. : wlejmy do prawej lagi więcej oleju niż do lewej to wtedy będzie ona twardsza, będzie się to objawiać znoszeniem moto na lewą strone w trakcie np puszczenia kiery?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-30 11:54:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jeśli różnica będzie 100ml to może znosić, a szczególnie przy hamowaniu kiedy zawieszenie jest obciążone i nierówno wydziera opone bo jedna laga jest twardsza do drugiej. Przy okazji warto sprawdzić nastawienie zawieszenia :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-12 19:44:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:59:01
Posty: 52
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
A jak zlać stary olej w fazerze? Bo nie ma nigdzie takiego "spustu" jak w thundercacie.
Trzeba chyba wyciągnąć ośkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org