Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-01-20 16:42:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Panowie, a jak mogę wymontować te elementy, które znajdują się wewnątrz rury za tą plastikową tuleją? można podejrzeć na zdjęciu IMAG0693.jpg wrzuconym wyżej przez kolesa. Będę wymieniał same rury, więc wolę być dobrze przygotowany na wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-20 16:42:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-01-22 18:55:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Mam pytanie bo wszyscy piszą że na lagę 475ml oleju, a Hayens podaje że do 2000 roku 475ml a po 465ml i teraz nie wiem ile wlać a właśnie jestem przy miarce i odmierzam. Mówie o FZS 600 2002 rok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 19:11:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
2002r - 465ml ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 19:13:49 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Dzięki rozwiałeś moje wątpliwości rhazz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-22 20:34:24 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
biorąc na logikę nowszy miał już wstępną regulację tłumienia więc parę pierdół więcej to i pewnie mniej oleju ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-16 22:41:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-20 11:57:10
Posty: 31
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Ok to teraz moja kolej. Niedawno zakupiłem swoją wymarzoną FZ6. Pytałem właściciela co wymieniał a czego nie. Okazuje się, że olej w lagach ma jakieś 4 lata (!) więc postanowiłem, że się za to zabiorę.
Czytam ten temat i sam już nie wiem co tu zrobić. Ani spać ani się położyć..
Z tego co do tej pory wyczytałem, to są 2 sposoby rozwiązania tego problemu: z wyjmowaniem lag oraz bez. Nie posiadam garażu, jedynie małą "kanciapkę". Nie mam również w arsenale rozmaitych narzędzi, jedynie zestaw domowego majsterkowicza, dlatego postanowiłem wybrać sposób drugi, tj. odkręcić śrubkę spustową i wlać nowy olej od góry. Czytam natomiast, że odkręcenie tej śrubki spustowej u dołu lagi jest jakimś ogromnym problemem..
O co w tym wszystkim chodzi? Że trzeba mieć jakieś klucze z kijów od szczotki i że wypadają jakieś tłumiki i trzpienie z kulkami i łomatkobosko :shock:
Nie jestem jakimś laikiem, umiem się posługiwać narzędziami a nawet wbić gwóźdź w ścianę, ale po tym co tu przeczytałem to taka robota zakrawa o wyprawę na Marsa.
Oczywiście jeśli powiecie mi że tak jest, to bez zastanowienia pojadę do serwisu. Ale jak mam wydać 200zł na robotę to wolę kupić sobie jakiś klucz dynamometryczny czy coś :P
Jednym słowem: pomocy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-16 22:54:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Nie wiem jak w fz6, ale w fzs 600 odkręcenie tej śrubki jest problemowe, ale nie niemożliwe. Mnie jak zaczęła się kręcić, to kij od szczotki nie pomógł, ale zmontowanie lagi i lekkie ściśnięcie lagi zablokowało kręcący się element i udało mi się ową śrubkę wykręcić. Drugą wykręciłem bez problemu pneumatem. Ogólnie polecam jednak zdjąć lagi, rozebrać i wyczyścić przed zalaniem nowego oleju. Ten stary będzie strasznie czarny i zużyty. Pytanie moje natomiast to czy gdziekolwiek poza ASO dostanę tuleje ślizgowe przynajmniej dolne? Jeśli tak, to gdzie, jakie są dokładne wymiary. Mój goleń na tyle ma dużo luzu, że wydaje mi się, że konieczna jest wymiana dolnych tulei.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-16 23:03:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-20 11:57:10
Posty: 31
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Może i racja, po takim czasie lepiej zawieźć sprzęt do serwisu. Niech dokładnie wyczyszczą i może przy okazji wymienią uszczelniacze (?).
Wie ktoś może w takim razie jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu w ASO?
Chyba że jest jakiś zapalony forumowicz-majster z Warszawy, który za flaszeczkę nauczyłby mnie kilku warsztatowych trików :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-16 23:06:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
W serwisie (nie w ASO) 150zł + olej w Kato, w Wawie pewnie 300 :D
Ogólnie robota łatwa, ale trzeba mieć dużo narzędzi i co najmniej 4 ręce :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-16 23:13:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Spokojnie na dwie ręce daję się radę. Niezbędny klucz dynamometryczny niestety, ale tak to jakichś specjalnych narzędzi nie potrzeba. Kilka imbusów i to wszystko. Instrukcja do fzs 600, ale możesz podpatrzeć do i jak. Ponawiam prośbę o namiary na tuleje ślizgowe.
http://fazerowners.yuku.com/topic/23188 ... txSI_utZkh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-17 00:16:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-20 11:57:10
Posty: 31
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Uuu trochę grubo.. No nic, pozostaje czekać na dobrą duszyczkę spośród warszawskich forumowiczów :D dzięki za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-17 02:03:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Właśnie przeszedłem cały etap wymiany lag. Ogólnie robota bardzo trudna nie jest ale trzeba poświecić trochę czasu na zrobienie narzędzi. Spokojnie można samemu, choć mnie przy drugiej pomagała dziewczyna i ciut szybciej poszło.
Pierwszy problem na jaki możesz trafić to korek na górze. Zależy jak wcześniej był wkręcony, jak tak jak powinien (23Nm) to idzie bez problemu go odkręcić, jak ktoś go dowalił to to jest problem bo jest aluminiowy. Tu jedyne co można zalecić to dobry klucz (19) który trzyma łeb za płaszczyznę, a nie jej kant. Dobrze jest go poluzować na motocyklu ale z nasadką jest trochę trudne dojście (chyba że się kierownice zdejmie). Przed wyciągnięciem warto jeszcze zmierzyć położenie lag w półkach, żeby tak samo je załozyć. Potem standardowo wylewamy i wyciągamy bebechy. Potem najtrudniejsza sprawa czyli rozkręcenie lagi. Tu trzeba zrobić sobie klucz z profilu stalowego 20x20. Obcinamy około 600mm, na końcu nacinamy na krzyż na długości około 60mm i zaginamy do środka, tak aby powstał na końcu ścięty ostrosłup. Na drugim końcu wiercimy otwór na jakiś pręt żeby wygodnie sobie tym kręcić.
Teraz z jednej strony imbus (8) z drugiej nasz klucz (można go delikatnie młotkiem wpasować), laga wkręcona przez jakieś drewienko w imadło żeby się nie ruszała. No i odkręcamy ;)
Potem dalej rozbieramy wszystko, wyciągamy delikatnie podważając uszczelniacz przeciwpyłowy, ściągamy zabezpieczenie i dynamicznie rozciągamy kilkukrotnie lagę żeby wypadła ze starym uszczelnieniem.
Potem wszystko czyścimy i teraz składamy. Najpierw skręcamy śrubę od dołu (30Nm i używamy kleju do gwintów), potem nabijamy uszczelnienie. Nowy uszczelniacz smarujemy olejem i delikatnie zakładamy (sprężynka do dołu, napisy do góry) na to zakładamy stary uszczelniacz, a potem przy pomocy kolejnego narzędzia - rury PCV 50mm (taka jak pod zlewem ;) ) dobijamy uszczelniacz (ja kładę lagę pionowo na desce i biję delikatnie bokiem młotka z góry).
Potem wyciągamy stary uszczelniacz, zakładamy drut zabezpieczający i uszczelnienie przeciwpyłowe. Teraz lejemy olej, pompując lagą aby dobrze się napełniła. Tu używam kolejnego narzędzia - strzykawki z wężykiem o odpowiedniej długości (dla fazera z regulacją napięcia wstępnego sprężyn 132mm). Przelewam lagę i odsysam nadmiar - dzięki temu jest niemalże idealnie napełniona i co najważniejsze równo w obu lagach.
Potem ładujemy sprężynę (ciasne zwoje ku górze), kolejne podkładki i zakręcamy (30Nm). Trzeba uważać bo korek ma delikatny gwint najlepiej kręcić w drugą stronę do momentu aż gwint wskoczy.
Jak będę wymieniał jeszcze raz to może zdjęć dla potomnych nacykam.

Zniszczyłem sobie nakrętkę (co podobno jest dość częste), da się ją spokojnie zmniejszyć przy pomocy pilnika do rozmiaru 18, a lagi bez kompletu kluczy i tak się nie wymienia ;)

Wie ktoś ile wynosi limit zużycia sprężyn dla fzs600 z regulacją napięcia. Według mojej serwisówki nowa ma mieć 315,6mm a limit wynosi 319 (czyli coś nie halo bo powinno być mniej, zostało to co było we wcześniej wersji)?

Jak masz chwilę na zrobienie 3 prostych narzędzi i kupisz klucz dynanometryczny (który Ci się zwróci po pierwszej wymianie) to według mnie warto się pobawić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-17 09:43:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Wojtas69 napisał(a):
Okazuje się, że olej w lagach ma jakieś 4 lata

Proponowal bym Ci wymiane oleju w lagach wraz z ich rozebraniem (wyjeciem itd.) po takim okresie moga byc w nim gluty i inny syf wiec i wyczyscic to trzeba porzadnie.

200zl w serwisie to nie przesadzajmy ale nie sa to jakies kosmieczne pieniadze. Chodzi mi glownie o to ze samo spuszczenie oleju i dolanie nowego jest tylko polowicznym rozwiazaniem bo bez czyszczenia syf w lagach bedzie dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-17 18:59:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Warto również sprawdzić stan tulei ślizgowych. U mnie niestety są wyrobione. Dzwoniłem do ASO i cena sztuki dolnej tulei to 94 zł, a górnej 125 zł. Wyrobienie stwierdziłem po zmontowaniu lagi i szarpaniu goleniem do przodu i do tyłu. Wyczuwalny był luz i słychać było stukanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-05 18:43:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-14 07:57:53
Posty: 34
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witam
Ja mam pytanie z innej beczki. Na alledrogo można spotkać się z 2 rodzajami zestawów naprawczych do lag czyli uszczelniacze 2szt i olej lub uszczelniacze 4 szt i olej patrząc po moich lagach Thundercat z 98r wydaje mi się, że mam tylko 2 szt uszczelniaczy czy źle patrze? Dzisiaj ściągnąłem owiewki i chce na weekend pokręcić przy lagach bo jedna mi cieknie więc jaki zestaw powinienem kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 206 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org