Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
[FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=3378 |
Strona 12 z 14 |
Autor: | Dawid125 [ 2015-03-11 11:33:52 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Wojt@s napisał(a): Olej AGIP syntetyk 10W Dzięki Wojt@s :) A słyszał ktoś jakieś szczegóły na temat tego oleju ze skrzyni automatycznej. Powiedział mi to dobry mechanik i jestem ciekaw opinii innych. |
Autor: | zzz [ 2015-05-16 21:59:18 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Panowie jak się nazywa ten element na dnie lagi( nie goleni), po rozebraniu zawieszenia i odwróceniu (lagi o 180 st.) na dnie jest taki biały teflonowy uszczelniacz ze sprężyna, czy ktoś go demontował lub zna nr części? |
Autor: | zzz [ 2015-05-17 11:23:32 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Czy to będzie element 3 na poniższym rysunku: https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 950/490897 |
Autor: | Nav [ 2015-05-18 00:10:42 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Chodzi o to co zaznaczyłem?: [ img ] To jest chyba panewka. I tak, to jest ten element nr 3 za 64,44 zł :p |
Autor: | zzz [ 2015-05-18 08:44:18 ] | |||
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU | |||
Dzięki za odpowiedź! Niestety to nie to element o który mi chodzi, mój jest wewnątrz goleni - patrząc do środka, była tam jeszcze taka małą sprężynka ale odpadła.
|
Autor: | zzz [ 2015-05-18 17:41:24 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Z tego co się dowiedziałem element jest niestety nie wymienialny i trzeba całą lagę zastąpić nową :( |
Autor: | wezyk [ 2015-05-18 23:27:05 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Nie będę Cie pouczał o używaniu opcji "edytuj" czy jakoś tak ;)) Co do Twojego problemu, to wrzuć fotkę tego elementu z boku. A jak widać na rysunku w linku do sklepu Yamahy, do lagi można dokupić praktycznie każdą część. Ja bym nie panikował, wrzuć fotki to pomyślimy. |
Autor: | zzz [ 2015-05-19 00:36:31 ] | |||
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU | |||
Dołączam kolejne zdjęcia, na 1 zdjęciu widać ten element wewnątrz lagi (biały) sprężyna obok była w środku tyle że odpadła a olej przypominał gnojówkę, mimo że był wymieniany 4 tyś temu.
|
Autor: | zzz [ 2015-05-19 22:43:21 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Mam pytanie odnośnie sprężyn, a mianowicie czy uważacie że przy przelocie 40tyś km dobrze było by je zmienić na nowe? Cena 1 sztuki 109zł, dolne 30zł? pozdr. |
Autor: | wezyk [ 2015-05-19 23:34:16 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Jeśli chodzi o sprężyny, to serwisówka podaje "Spring free length 354 mm (13.94 in), <Limit> : 347 mm (13.66 in)", znaczy po wyjęciu z lagi, kładziesz sprężynę na stole i mierzysz sobie ile ma długości. Nie uklepana, nowa sprężyna będzie miała 354 mm, jeśli ma mniej niż 347 mm, trzeba ją wymienić i po mojemu ewentualnej wymiany należy dokonywać parami, w obu lagach. Odnośnie fotek Patrzę i kilku rzeczy nie kumam, może się mylę, ale to co zostało w środku wygląda mi jak część oznaczona jako 4,24 (tłoczysko) https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 950/490897 ono własnie ma takie teflonowe, białe uszczelnienie, tylko to wygląda jak urwane. Powiedz jak rozbierałeś lagę i jak możesz to wrzuć fotki wszystkiego co z niej wyjąłeś. Dziwnie też wygląda ta sprężyna, w S1 w ladze jest na dole sprężyna odbicia (6, 26) na rysunku, ale ta którą widzę na Twoich fotkach, wygląda jak od latarki, strasznie to cienkie. Mam też pytanko do innych. Którą stroną montowaliście u siebie sprężyny. Serwisówka zaleca ich montaż gęstszymi zwojami do góry " Install the spring with the smaller pitch a facing up", z tego co pamiętam u mnie wcześniej były do dołu? ZZZ pamiętasz jak były u Ciebie ? |
Autor: | zzz [ 2015-05-20 09:15:41 ] | ||||
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU | ||||
Dzięki za odp. ,więc tak: -moja sprężyna ma długość 354 [mm] -to białe teflonowe uszczelnienie o którym piszesz jest na tłoczysku i ten element jest nie naruszony dołączam fotki. -u mnie sprężyny zamontowane były w obu lagach gęstszymi zwojami w dół. -Sprężynka ( od latarki jak ją nazwałeś) znajdowała się wewnątrz lagi i była przymocowana do tego białego elementu widocznego wewnątrz, analizując jak miało to działać rozumie że przy maksymalnym ugięciu zawieszenia (dobiciu do końca) element 7,27 zatrzymuję się wewnątrz lagi na wspomnianym teflonie i sprężynce. - rozbierałem w tradycyjny sposób tzn. poluzowanie górnej i dolnej śruby, wyjęcie lagi z półek, następnie odkręcenie górnego korka( śruby) zlanie oleju wyjęcie wnętrza, demontaż uszczelniecza pyłowego, potem segera i na końcu simeringa. Następnie wykręcenie dolnej śruby i wyjęcie tłoczyska. Rozdzielenie golenia i lagi ( w miejsce szpilki z koła wsadzam pręt staje nogami na nim i energicznym ruchem pociągam za goleń). Pytanie co do zdjęcia 2 z poprzedniego postu widać że otwory w ladze są przysłonięte, wewnętrzna aluminiowa tuleja lagi przekręciła się i przysłania otwory - tak chyba nie może być? Dostałem po południu w końcu odpowiedź z firmy TECROL że jest to zawór olejowy i wymieniają/ naprawiają takie rzeczy więc goleń zostanie do nich wysłana.
|
Autor: | wezyk [ 2015-05-21 23:54:05 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
zzz napisał(a): Dostałem po południu w końcu odpowiedź z firmy TECROL że jest to zawór olejowy A to ciekawe, fajnie chociaż, że idzie to naprawić. Powiedzieli Ci od czego jest ta cienka sprężynka ? Bo na pewno nie jest to sprężyna odbicia (6, 26), bo ją masz wyjętą i jest na tłoczysku Załącznik: zzz napisał(a): analizując jak miało to działać rozumie że przy maksymalnym ugięciu zawieszenia (dobiciu do końca) element 7,27 zatrzymuję się wewnątrz lagi na wspomnianym teflonie i sprężynce. Element 7,27 jest skręcony na sztywno z tłoczyskiem 4, 24 poprzez śrubę 17, 37, te elementy nie poruszają się względem siebie. Co do kierunku montażu sprężyn. Zmieniając u siebie uszczelniacze, miałem dylemat, bo jak pisałem wcześniej były one zamontowane gęstszymi zwojami do dołu. Gdy tymczasem w serwisówce: Załącznik: Dla pewności zadzwoniłem do znajomego z salonu Yamahy i to potwierdził. Czyli gęstszymi zwojami do góry. Ja podczas składania lag, użyłem też nowych miedzianych podkładek 16, 36 oraz gwint stopa LOCTITE i Tobie też radzę, koszt niewielki a pozwoli uniknąć wycieków i przypadkowego poluzowania się śrub. Żeby nie było, że się mądrzę. Wszystko co pisze wynika z faktu, że stosunkowo niedawno rozbierałem lagi u siebie, a ponieważ z natury lubię wiedzieć jak działają różne rzeczy otworzyłem sobie browarek i przeanalizowałem co i jak. Oczywiście gdzieś mogę nie mieć racji, ale mam nadzieję, że coś pomogłem :D |
Autor: | zzz [ 2015-06-04 22:40:53 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Witam! Laga przyszła w środę, element został wymieniony koszt 100zł + 20 transport, narazie nie miałem czasu tego poskładać ale na dniach powinno się udać. Sprężynka o którą pytałeś znajduje się za tym białym oringiem, czyli zaworem olejowym, (by to wymienić trzeba komuś zlecić posiadającemu odpowiedni sprzęt). Sprężyny w lagach odwrócę na próbę i zobaczę jak się będzie zachowywał. Dzięki za wskazówki i pomoc kolego Wezyk |
Autor: | wezyk [ 2015-06-04 23:16:22 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Luzik, co mogłem, to pomogłem ;). Przy okazji też się czegoś dowiedziałem, a tego nigdy za dużo |
Autor: | Falkon48 [ 2015-11-10 10:06:07 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Właśnie przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w FZ1 i nie wiem czy dobrze doczytałem w wątku o ilości oleju na lagę(434ml) . Robiłem już taką czynność ale nie w upside-down, czy jest to duża różnica i na co szczególnie zwrócić uwagę. Dzięki |
Strona 12 z 14 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |