Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-11-10 10:09:10 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1317
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Skype: toperzowy
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
Falkon48 napisał(a):
wątku o ilości oleju na lagę(434ml)

Tak tyle powinno być nalane. Jak robiłem to raczej nie powinieneś mieć problemów. Sprawa raczej prosta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-11-10 10:09:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-02-29 16:36:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam szanowne grono doradcze.
Potrzebuję pomocy.
Jestem w trakcie wymiany tarcz,klocków,łożyska główki ramy,uszczelniaczy i oleju w amortyzatorach. (FZS 1000)
i tu mam problem... wyciągnąłem lagi,odkręciłem górną śrubę i wylałem olej,wyjąłem kapturek przeciwpyłowy i próbowałem odkręcić dolną śrubę aby wyjąć sprężynę rurę i uszczelniacz,ale właśnie ta śruba kręci się i nie wiem co dalej.
Aha i jeszcze jedno... w większości lag,
pomiędzy uszczelniaczem a kapturkiem przeciwpyłowym jest "drucik-pierścień - zawleczka"
a ja czegoś takiego nie widzę... Dlaczego?


Załączniki:
20160229_131224[1].jpg [1.44 MiB]
Pobrane 273 razy
20160229_131141[1].jpg [1.38 MiB]
Pobrane 259 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 16:41:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 472
Płeć: Mężczyzna
grzesiek_73 napisał(a):
próbowałem odkręcić dolną śrubę aby wyjąć sprężynę rurę i uszczelniacz,ale właśnie ta śruba kręci się i nie wiem co dalej.

Zanim cokolwiek zacznie się robić z lagą to dobrze jest jeszcze na motocyklu poluzować tę śrubę od dołu, teraz najlepiej poskręcaj to z powrotem, ściśnij lagę i odkręcaj mocnym ruchem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 17:01:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Ło matko!!! (mam całą półkę rozebraną,bo łożysko też wymieniam)
Skręcić i wmontować w motóra??? Czy tylko poskręcać???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 17:52:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-08-18 22:55:42
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Kluczem pneumatycznym odkrecisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 18:06:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
To muszę uśmiechnąć się do jakiegoś przystojnego wulkanizatora :oops:

Ma ktoś namiar na jakąś grafikę (części składowych) przedniej lagi z FZS 1000?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-01 00:30:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-23 01:15:00
Posty: 72
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer s2
nie musisz niczego składać z powrotem. po prostu delikatnie ją ściśnij i wtedy powinna śruba puścić. Przynajmniej u mnie w s2 się to sprawdziło. Najpierw się śruba kręciłą, a po ściśnięciu (z pomocą ojca) śruba bez większych problemów dała się odkręcić.
Składając ją z powrotem to samo, ścisnąłem i dokręciłem- tylko tu ostrożnie bo gdzieś wyczytałem na forum, że bardzo łatwo jest przesadzić przy dokręcaniu i coś popsuć. Dlatego dobrze zrobić to odpowiednim momentem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-01 01:59:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 472
Płeć: Mężczyzna
grzesiek_73 napisał(a):
Skręcić i wmontować w motóra??? Czy tylko poskręcać???

Tylko poskręcać lagę, scisnąć i odkręcać.

czupa999 napisał(a):
Dlatego dobrze zrobić to odpowiednim momentem.

Do znalezienia w serwisówce, tam jest drobnozwojowy gwint bodajże, podkładka miedziana, a całość dodatkowo powinna być na klej, przynajmniej tak jest w fzs. Potem nie powinno być problemu z odkręceniem.

grzesiek_73 napisał(a):
Ma ktoś namiar na jakąś grafikę (części składowych) przedniej lagi z FZS 1000?

https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 177/500542


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-01 08:02:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
ahamay napisał(a):


O! Super!
Tego szukałem,ale bez skutku.
Dzięki :beer:
(do soboty przerwa w pracach garażowych)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-06 21:37:31 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-09 12:44:07
Posty: 149
Lokalizacja: nowogard zach-pom.
Płeć: Mężczyzna
GG: 602070
Obecne moto: fzs 600 2000r.
A z jaką siłą skręcić obejmy lag w półkach w fzs ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-10 15:46:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 723
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Tylko po co to wszystko rozkręcać do samej wymiany uszczelniaczy.
Jest sposób aby wypchnąć uszczelniacz ciśnieniem oleju.

Zalewamy olej do lagi do pełna (można użyć olej z drugiej),
zakręcamy kurek,
wyjmujemy osłonę kurzową uszczelniacza,
wyciągamy zawleczkę,
wkładamy całą lagę w wielkie imadło (ja używam podnośnika hydraulicznego i blokuję lagę pasem)
powoli ściskamy lagę, uszczelniacz sam wychodzi

Plusy: nie uszkadzamy panewek, o co przy metodzie na wyrywanie łatwo
Minusy: trzeba się zabezpieczyć na wyciek oleju po wypchnięciu uszczelniacza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-12 10:46:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
TUZMEN Fajny sposób :beer:

Ja rozbieram wszystko, bo robię duży serwis. (uszczelniacze,kapturki,olej,łożysko główki ramy,tarcze i klocki hamulcowe,panewki i doszły jeszcze lagi,bo na chromie pojawiły się w kilku miejscach odpryski :shock: )

Okazało się że dolne panewki,też właśnie się kończą (już powoli zaczyna miejscami prześwitywać miedź)
a jedna górna jest porysowana przez odprysk chromu na ladze.
W prawdzie odprysk jest wysoko,ale widocznie przy mocnym nurkowaniu dochodzi do panewki :?
Łożysko główki ramy również nadaje się już powoli do wymiany
(mam jeszcze kulkowe i po zdjęciu koła okazało się że na bokach chodzi ciężej niż na środku)
Ale raz się zrobi wszystko przy jednej robocie i na jakiś czas będzie spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-12 20:58:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 723
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Te oryginalne łożyska kulkowe w główce ramy to jakaś porażka.
Czasami trudno zrozumieć japończyków, motocykl za 50tys a łożyska jak do roweru :)
Stożkowe nigdy mi nie padły


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-12 23:41:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 472
Płeć: Mężczyzna
Niestety sposób z wlaniem więcej oleju nie działa, dzisiaj próbowałem, można trzeba mocniej ścisnąć, mi się z kumplem nie udało.

W końcu pomęczyliśmy się dłużej w odkręcanie bo jeden tłoczek się okręcał, robiona zrobiona, poczyszczone itp. i gites.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-13 22:51:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 723
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
laga musi być max wysunięta a olej do pełna.
No i jak pisałem, podnośnik hydrauliczny bo rękami nie ma szans.
Ja tak zmieniałem w mojej TDM900 na szybko, bo na następny dzień miałem wyjazd :)

Polecam tę metodę dlatego że czasami te panewki na końcu rury strasznie się rysują przy metodzie na wyszarpanie

tutaj macie fotosotry
http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=FORKSEAL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org