Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
[FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=3378 |
Strona 13 z 14 |
Autor: | Toperz [ 2015-11-10 10:09:10 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Falkon48 napisał(a): wątku o ilości oleju na lagę(434ml) Tak tyle powinno być nalane. Jak robiłem to raczej nie powinieneś mieć problemów. Sprawa raczej prosta. |
Autor: | grzesiek_73 [ 2016-02-29 16:36:27 ] | |||
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU | |||
Witam szanowne grono doradcze. Potrzebuję pomocy. Jestem w trakcie wymiany tarcz,klocków,łożyska główki ramy,uszczelniaczy i oleju w amortyzatorach. (FZS 1000) i tu mam problem... wyciągnąłem lagi,odkręciłem górną śrubę i wylałem olej,wyjąłem kapturek przeciwpyłowy i próbowałem odkręcić dolną śrubę aby wyjąć sprężynę rurę i uszczelniacz,ale właśnie ta śruba kręci się i nie wiem co dalej. Aha i jeszcze jedno... w większości lag, pomiędzy uszczelniaczem a kapturkiem przeciwpyłowym jest "drucik-pierścień - zawleczka" a ja czegoś takiego nie widzę... Dlaczego?
|
Autor: | ahamay [ 2016-02-29 16:41:18 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
grzesiek_73 napisał(a): próbowałem odkręcić dolną śrubę aby wyjąć sprężynę rurę i uszczelniacz,ale właśnie ta śruba kręci się i nie wiem co dalej. Zanim cokolwiek zacznie się robić z lagą to dobrze jest jeszcze na motocyklu poluzować tę śrubę od dołu, teraz najlepiej poskręcaj to z powrotem, ściśnij lagę i odkręcaj mocnym ruchem. |
Autor: | grzesiek_73 [ 2016-02-29 17:01:03 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Ło matko!!! (mam całą półkę rozebraną,bo łożysko też wymieniam) Skręcić i wmontować w motóra??? Czy tylko poskręcać??? |
Autor: | Kamilek [ 2016-02-29 17:52:07 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Kluczem pneumatycznym odkrecisz. |
Autor: | grzesiek_73 [ 2016-02-29 18:06:32 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
To muszę uśmiechnąć się do jakiegoś przystojnego wulkanizatora :oops: Ma ktoś namiar na jakąś grafikę (części składowych) przedniej lagi z FZS 1000? |
Autor: | czupa999 [ 2016-03-01 00:30:25 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
nie musisz niczego składać z powrotem. po prostu delikatnie ją ściśnij i wtedy powinna śruba puścić. Przynajmniej u mnie w s2 się to sprawdziło. Najpierw się śruba kręciłą, a po ściśnięciu (z pomocą ojca) śruba bez większych problemów dała się odkręcić. Składając ją z powrotem to samo, ścisnąłem i dokręciłem- tylko tu ostrożnie bo gdzieś wyczytałem na forum, że bardzo łatwo jest przesadzić przy dokręcaniu i coś popsuć. Dlatego dobrze zrobić to odpowiednim momentem. |
Autor: | ahamay [ 2016-03-01 01:59:51 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
grzesiek_73 napisał(a): Skręcić i wmontować w motóra??? Czy tylko poskręcać??? Tylko poskręcać lagę, scisnąć i odkręcać. czupa999 napisał(a): Dlatego dobrze zrobić to odpowiednim momentem. Do znalezienia w serwisówce, tam jest drobnozwojowy gwint bodajże, podkładka miedziana, a całość dodatkowo powinna być na klej, przynajmniej tak jest w fzs. Potem nie powinno być problemu z odkręceniem. grzesiek_73 napisał(a): Ma ktoś namiar na jakąś grafikę (części składowych) przedniej lagi z FZS 1000? https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 177/500542 |
Autor: | grzesiek_73 [ 2016-03-01 08:02:56 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
ahamay napisał(a): https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 177/500542 O! Super! Tego szukałem,ale bez skutku. Dzięki :beer: (do soboty przerwa w pracach garażowych) |
Autor: | schak [ 2016-03-06 21:37:31 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
A z jaką siłą skręcić obejmy lag w półkach w fzs ?? |
Autor: | tuzmen [ 2016-03-10 15:46:06 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Tylko po co to wszystko rozkręcać do samej wymiany uszczelniaczy. Jest sposób aby wypchnąć uszczelniacz ciśnieniem oleju. Zalewamy olej do lagi do pełna (można użyć olej z drugiej), zakręcamy kurek, wyjmujemy osłonę kurzową uszczelniacza, wyciągamy zawleczkę, wkładamy całą lagę w wielkie imadło (ja używam podnośnika hydraulicznego i blokuję lagę pasem) powoli ściskamy lagę, uszczelniacz sam wychodzi Plusy: nie uszkadzamy panewek, o co przy metodzie na wyrywanie łatwo Minusy: trzeba się zabezpieczyć na wyciek oleju po wypchnięciu uszczelniacza |
Autor: | grzesiek_73 [ 2016-03-12 10:46:10 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
TUZMEN Fajny sposób :beer: Ja rozbieram wszystko, bo robię duży serwis. (uszczelniacze,kapturki,olej,łożysko główki ramy,tarcze i klocki hamulcowe,panewki i doszły jeszcze lagi,bo na chromie pojawiły się w kilku miejscach odpryski :shock: ) Okazało się że dolne panewki,też właśnie się kończą (już powoli zaczyna miejscami prześwitywać miedź) a jedna górna jest porysowana przez odprysk chromu na ladze. W prawdzie odprysk jest wysoko,ale widocznie przy mocnym nurkowaniu dochodzi do panewki :? Łożysko główki ramy również nadaje się już powoli do wymiany (mam jeszcze kulkowe i po zdjęciu koła okazało się że na bokach chodzi ciężej niż na środku) Ale raz się zrobi wszystko przy jednej robocie i na jakiś czas będzie spokój. |
Autor: | tuzmen [ 2016-03-12 20:58:30 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Te oryginalne łożyska kulkowe w główce ramy to jakaś porażka. Czasami trudno zrozumieć japończyków, motocykl za 50tys a łożyska jak do roweru :) Stożkowe nigdy mi nie padły |
Autor: | ahamay [ 2016-03-12 23:41:43 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
Niestety sposób z wlaniem więcej oleju nie działa, dzisiaj próbowałem, można trzeba mocniej ścisnąć, mi się z kumplem nie udało. W końcu pomęczyliśmy się dłużej w odkręcanie bo jeden tłoczek się okręcał, robiona zrobiona, poczyszczone itp. i gites. |
Autor: | tuzmen [ 2016-03-13 22:51:11 ] |
Tytuł: | Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU |
laga musi być max wysunięta a olej do pełna. No i jak pisałem, podnośnik hydrauliczny bo rękami nie ma szans. Ja tak zmieniałem w mojej TDM900 na szybko, bo na następny dzień miałem wyjazd :) Polecam tę metodę dlatego że czasami te panewki na końcu rury strasznie się rysują przy metodzie na wyszarpanie tutaj macie fotosotry http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=FORKSEAL |
Strona 13 z 14 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |