Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

[FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=3378
Strona 13 z 14

Autor:  Toperz [ 2015-11-10 10:09:10 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Falkon48 napisał(a):
wątku o ilości oleju na lagę(434ml)

Tak tyle powinno być nalane. Jak robiłem to raczej nie powinieneś mieć problemów. Sprawa raczej prosta.

Autor:  grzesiek_73 [ 2016-02-29 16:36:27 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Witam szanowne grono doradcze.
Potrzebuję pomocy.
Jestem w trakcie wymiany tarcz,klocków,łożyska główki ramy,uszczelniaczy i oleju w amortyzatorach. (FZS 1000)
i tu mam problem... wyciągnąłem lagi,odkręciłem górną śrubę i wylałem olej,wyjąłem kapturek przeciwpyłowy i próbowałem odkręcić dolną śrubę aby wyjąć sprężynę rurę i uszczelniacz,ale właśnie ta śruba kręci się i nie wiem co dalej.
Aha i jeszcze jedno... w większości lag,
pomiędzy uszczelniaczem a kapturkiem przeciwpyłowym jest "drucik-pierścień - zawleczka"
a ja czegoś takiego nie widzę... Dlaczego?

Załączniki:
20160229_131224[1].jpg [1.44 MiB]
Pobrane 667 razy
20160229_131141[1].jpg [1.38 MiB]
Pobrane 680 razy

Autor:  ahamay [ 2016-02-29 16:41:18 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

grzesiek_73 napisał(a):
próbowałem odkręcić dolną śrubę aby wyjąć sprężynę rurę i uszczelniacz,ale właśnie ta śruba kręci się i nie wiem co dalej.

Zanim cokolwiek zacznie się robić z lagą to dobrze jest jeszcze na motocyklu poluzować tę śrubę od dołu, teraz najlepiej poskręcaj to z powrotem, ściśnij lagę i odkręcaj mocnym ruchem.

Autor:  grzesiek_73 [ 2016-02-29 17:01:03 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Ło matko!!! (mam całą półkę rozebraną,bo łożysko też wymieniam)
Skręcić i wmontować w motóra??? Czy tylko poskręcać???

Autor:  Kamilek [ 2016-02-29 17:52:07 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Kluczem pneumatycznym odkrecisz.

Autor:  grzesiek_73 [ 2016-02-29 18:06:32 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

To muszę uśmiechnąć się do jakiegoś przystojnego wulkanizatora :oops:

Ma ktoś namiar na jakąś grafikę (części składowych) przedniej lagi z FZS 1000?

Autor:  czupa999 [ 2016-03-01 00:30:25 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

nie musisz niczego składać z powrotem. po prostu delikatnie ją ściśnij i wtedy powinna śruba puścić. Przynajmniej u mnie w s2 się to sprawdziło. Najpierw się śruba kręciłą, a po ściśnięciu (z pomocą ojca) śruba bez większych problemów dała się odkręcić.
Składając ją z powrotem to samo, ścisnąłem i dokręciłem- tylko tu ostrożnie bo gdzieś wyczytałem na forum, że bardzo łatwo jest przesadzić przy dokręcaniu i coś popsuć. Dlatego dobrze zrobić to odpowiednim momentem.

Autor:  ahamay [ 2016-03-01 01:59:51 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

grzesiek_73 napisał(a):
Skręcić i wmontować w motóra??? Czy tylko poskręcać???

Tylko poskręcać lagę, scisnąć i odkręcać.

czupa999 napisał(a):
Dlatego dobrze zrobić to odpowiednim momentem.

Do znalezienia w serwisówce, tam jest drobnozwojowy gwint bodajże, podkładka miedziana, a całość dodatkowo powinna być na klej, przynajmniej tak jest w fzs. Potem nie powinno być problemu z odkręceniem.

grzesiek_73 napisał(a):
Ma ktoś namiar na jakąś grafikę (części składowych) przedniej lagi z FZS 1000?

https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 177/500542

Autor:  grzesiek_73 [ 2016-03-01 08:02:56 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

ahamay napisał(a):


O! Super!
Tego szukałem,ale bez skutku.
Dzięki :beer:
(do soboty przerwa w pracach garażowych)

Autor:  schak [ 2016-03-06 21:37:31 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

A z jaką siłą skręcić obejmy lag w półkach w fzs ??

Autor:  tuzmen [ 2016-03-10 15:46:06 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Tylko po co to wszystko rozkręcać do samej wymiany uszczelniaczy.
Jest sposób aby wypchnąć uszczelniacz ciśnieniem oleju.

Zalewamy olej do lagi do pełna (można użyć olej z drugiej),
zakręcamy kurek,
wyjmujemy osłonę kurzową uszczelniacza,
wyciągamy zawleczkę,
wkładamy całą lagę w wielkie imadło (ja używam podnośnika hydraulicznego i blokuję lagę pasem)
powoli ściskamy lagę, uszczelniacz sam wychodzi

Plusy: nie uszkadzamy panewek, o co przy metodzie na wyrywanie łatwo
Minusy: trzeba się zabezpieczyć na wyciek oleju po wypchnięciu uszczelniacza

Autor:  grzesiek_73 [ 2016-03-12 10:46:10 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

TUZMEN Fajny sposób :beer:

Ja rozbieram wszystko, bo robię duży serwis. (uszczelniacze,kapturki,olej,łożysko główki ramy,tarcze i klocki hamulcowe,panewki i doszły jeszcze lagi,bo na chromie pojawiły się w kilku miejscach odpryski :shock: )

Okazało się że dolne panewki,też właśnie się kończą (już powoli zaczyna miejscami prześwitywać miedź)
a jedna górna jest porysowana przez odprysk chromu na ladze.
W prawdzie odprysk jest wysoko,ale widocznie przy mocnym nurkowaniu dochodzi do panewki :?
Łożysko główki ramy również nadaje się już powoli do wymiany
(mam jeszcze kulkowe i po zdjęciu koła okazało się że na bokach chodzi ciężej niż na środku)
Ale raz się zrobi wszystko przy jednej robocie i na jakiś czas będzie spokój.

Autor:  tuzmen [ 2016-03-12 20:58:30 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Te oryginalne łożyska kulkowe w główce ramy to jakaś porażka.
Czasami trudno zrozumieć japończyków, motocykl za 50tys a łożyska jak do roweru :)
Stożkowe nigdy mi nie padły

Autor:  ahamay [ 2016-03-12 23:41:43 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Niestety sposób z wlaniem więcej oleju nie działa, dzisiaj próbowałem, można trzeba mocniej ścisnąć, mi się z kumplem nie udało.

W końcu pomęczyliśmy się dłużej w odkręcanie bo jeden tłoczek się okręcał, robiona zrobiona, poczyszczone itp. i gites.

Autor:  tuzmen [ 2016-03-13 22:51:11 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] WYMIANA OLEJU W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

laga musi być max wysunięta a olej do pełna.
No i jak pisałem, podnośnik hydrauliczny bo rękami nie ma szans.
Ja tak zmieniałem w mojej TDM900 na szybko, bo na następny dzień miałem wyjazd :)

Polecam tę metodę dlatego że czasami te panewki na końcu rury strasznie się rysują przy metodzie na wyszarpanie

tutaj macie fotosotry
http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=FORKSEAL

Strona 13 z 14 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/