Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-02-21 16:35:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-29 10:22:25
Posty: 220
Lokalizacja: Witkowo
dzięki za fotorelacje,,, :D
na początku miałem pewne obawy rozebrać to wszystko w drobny mak, ale jakoś się udało
grunt to spokój i bez paniki,, :!:
ale opłaciło się gazniczki czyściutkie i ustawione jak zegarek,,
przed rozbiórką sprawdziłem ustawienie śrubki składu mieszanki, i ku mojemu
zaskoczeniu na 1i 3 gazniku po 2 obroty, a na 2 i 4 po 4, :shock:
teraz ustawiłem wszystkie na 2 obroty,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 16:35:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-02-21 17:10:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
dzięki za fotorelacje,,, :D
na początku miałem pewne obawy rozebrać to wszystko w drobny mak, ale jakoś się udało
grunt to spokój i bez paniki,, :!:
ale opłaciło się gazniczki czyściutkie i ustawione jak zegarek,,
przed rozbiórką sprawdziłem ustawienie śrubki składu mieszanki, i ku mojemu
zaskoczeniu na 1i 3 gazniku po 2 obroty, a na 2 i 4 po 4, :shock:
teraz ustawiłem wszystkie na 2 obroty,


Przy takim ustawieniu ciesz się że Ci czapka nie podskoczyła albo uszczelka nie puściła na 2 i 4. Warto wziąć pod uwagę jedno, czasami zachodzi sytuacja taka że pomimo ustawieniu poziomu paliwa na pływaku trzeba kombinować.

Ja u siebie wstępnie ustawiłem po 2 obr., ale jak się ciepło teraz zrobiło odpalam i patrzę przy kapca. ( im cieplej tym silnik ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo ). Rozgrzałem motocykl w pełni, sprawdziłem temperaturę kolektorów ( 190,192, 190, 140 stopni ). Więc widzę że prawy skrajny ma nadmiar paliwa. Wykręcam świece ( kawa,kawa,kawa,okopcona ), więc dałem mniej mieszanki na 4 cylinder, zamiast 2 obr, dałem 1 i 3/4 i jest spokój.
Chcę pokazać że to są ustawienia dość uniwersalne. Widać 140 stopni miał kolektor czwartego wydechu, czyli przy kapcanie wzięło się z nadmiaru paliwa, a nadmiar paliwa chłodzi a niedobór czyli zubożona mieszanka grzeje.

Idąc dalej nigdy nie dajemy składu innego niż 1,5-2.5, to jest taki próg graniczny, przegrzanie powoduje zakatowanie świec zapłonowych, podskoczenie głowicy z jej najczęściej pęknięciem, niedobór szmocy. To wszystko jest analogiczne, jak ktoś sobie popatrzy na to co wyżej napisałem.


Ostatnio edytowano 2010-02-21 18:57:57 przez Wojt@s, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 18:19:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
W@jtas wykręciłeś śrubkę składu mieszanki i podskoczyła ci temperatura na kolektorze ? Więc w kocie jest odwrotnie niż w fazerku tzn jak odkręcasz śrubkę to zubożasz a jak przykręcasz to wzbogacasz?Pytam bo w fazie jak odkręcam to wzbogacam i na odwrót!Więcej powietrza to większy przepływ mieszanki i jej wzbogacenie więc nie bardzo kumam jakim cudem zubożyłeś mieszankę odkręcając o 2,1/4 obrotu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 18:59:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Wprowadziłem w błąd, zamyślony tym co robiłem dzisiaj. Nie w każdym motocyklu śruba jest od mieszanki, gdzie nie gdzie jest od powietrza a tam jest zupełnie na odwrót. Dzięki za poprawkę bo byka walnąłem :mrgreen: w fazie jest tak jak w kotku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 19:03:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Spoczko jak będę na zlocie to flaszkę postawisz i będzie git pozdro :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 19:03:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Odstąpię jedną z tych co mi wiszą :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 22:40:35 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-29 10:22:25
Posty: 220
Lokalizacja: Witkowo
Wojt@s napisał(a):
Mnie nauczył stary fachman kiedyś: świeca i wydech prawdę Ci powie. Więc ustawiamy wstępnie na 2 wykręcenia, wsiadamy na motonga i kita zrobić z 10km, i wykręcamy świeczki pokolei. Jeśli mamy kawkę to gicior, jeśli okopcona srogo to za dużo paliwa, więc dajemy więcej na tym cylindrze, czyli np 2 i 1/4 obr. I tak pokolei. Metoda żmudna ale efekt rewelacyjny. Jak ktoś mnie pyta czy tak robię z każdego klienta moto, to powiem tyle tak :mrgreen:
Po każdej zmianie mieszanki podłączamy wakuometr koniecznie!! Bo nawet minimalna zmiana potrafi wzburzyć pracę moto.

Jest jeszcze jeden pewien inny patent, Luterq pewnie o tym nie pomyślałeś, ale temperatura kolektorów wydechowych. Wiadomo że wewnętrzne zawsze będą cieplejsze a skrajne zimniejsze, bo to norma rzędowego silnika, ale jeśli jeden będzie miał 140 a pozostałe 110 to znaczy że na tym jednym jest za ubogo w paliwo, więc przykręcamy , jak było 2 dajemy 1 i 3/4. Wiem że paru osobom namąciłem, ja jestem prosty chłopak, politechniki nie kończyłem ale to jest wytłumaczone jak krowie na granicy.


sorki, ale ja już nie kumam, wykręcając śrubke wzbogacamy czy zubożamy mieszanke,,?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-21 23:56:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Arczi napisałem że wprowadziłem w błąd.

Dla kotów i faz śruba jest od składu mieszanki, im bardziej wkręcona tym ubożej, mniej paliwa, im bardziej wykręcona tym więcej, więc bardziej bogato.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-22 22:36:58 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-29 10:22:25
Posty: 220
Lokalizacja: Witkowo
:) ,,, teraz wszystko jasne, dlatego mój kotek na zimnym silniku zachowywał się jak by go zalewało, dzisiaj odpaliłem maszyne i przy ustawieniu na wszystkich po 2 obroty pracuje idealnie, jeszcze synchro i gitara,,, 8)
jeszcze raz dzięki za fotorelacje,,, :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-28 21:43:29 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
No nie podołałem do końca.....dawno nie widziałem takich zapieczonych śrub i to jeszcze na listwie łączącej. Jednak zajrzałem do środka i ze zdziwieniem stwierdziłem, że moje gaziory są zajebiście czyste. Teraz ustawić tylko mieszankę i synchro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-28 22:59:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-07-25 11:09:36
Posty: 508
Lokalizacja: Mieścisko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SUZUKI GSXR 600 K4
czyste to są z wyglądu. ale kanały itp na pewno wymagają czyszczenia. lepiej się trochę pomęczyć i to wyczyścić. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-01 00:14:39 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Nie no rozebralem tyle ide sie dalo, zajrzalem i skrecilem. Do konca robiore jak dotaszcze odpowiednie narzedzie do domu, bo narazie to bym tylko rozwalil to co jest dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-01 19:31:53 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Jest mały zong....po wyjęciu i przejrzeniu gaźników wszystko elegancko zamontowałem, podłączyłem i ogólnie powinno być fajnie, powinno bo jak odpalam silnik i mi się pompa paliwa uruchamia zaczyna mi paliwo z komory pływakowej spierdzielać i to równo. Dzieje się tak zarówno kiedy ta śrubeczka obok(z tego co się zorientowałem śruba do odpowietrzenia) jest wkręcona i wykręcona, ktoś coś słyszał, ktoś coś wie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-01 22:04:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Jest mały zong....po wyjęciu i przejrzeniu gaźników wszystko elegancko zamontowałem, podłączyłem i ogólnie powinno być fajnie, powinno bo jak odpalam silnik i mi się pompa paliwa uruchamia zaczyna mi paliwo z komory pływakowej spierdzielać i to równo. Dzieje się tak zarówno kiedy ta śrubeczka obok(z tego co się zorientowałem śruba do odpowietrzenia) jest wkręcona i wykręcona, ktoś coś słyszał, ktoś coś wie?
uszczelka komory pływakowej do wymiany, sprawdzić jeszcze raz, dokręcić na krzyż.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-01 22:08:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-29 10:22:25
Posty: 220
Lokalizacja: Witkowo
ta śruba o której piszesz to chyba nie jest do odpowietrzania, tylko do spuszczania paliwa z komory pływakowej, opisz dokładniej w którym miejscu jest wyciek, obstawiał bym na uszczelke(oring) pokrywy komory pływakowej. chyba ze zle poskręcałeś środek pływaka z iglicą i nie zamyka dopływu paliwa po napełnieniu komory do odpowiedniego stanu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org