Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-11-24 11:54:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
wkręcanie i wykręcanie świec.... podziwiam, swoją drogą metoda też ma pewien feler, na wolnych może zalewać a na wysokich zubażać, to co okopci na wolnych obrotach, przepali na wysokich.
tylko tutaj wychodzi suma sumarum a nie przedział, napisałem że trzeba się machnąć z 10km przynajmniej i będzie widać jak ładnie świeczkę wygrzewa :mrgreen: dla mnie motocykl ma być kosa w przedziale całego zakresu więc ustawiam do momentu uzyskania oczekiwane wyniku.

Co do kaloryczności że ta 95tka miała faktycznie wartość tylu oktanów to by było cudnie:)

Co do temperatury ja mam czujnik dotykowy w zakresie 20-400 stopni jeśli dobrze pamiętam i wyłapuje elegancko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-24 11:54:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-11-24 21:50:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-03-31 09:08:45
Posty: 97
Lokalizacja: kob/krk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600 game over
Wojt@s napisał(a):
Mnie nauczył stary fachman kiedyś: świeca i wydech prawdę Ci powie. :mrgreen:


to samo dawno, dawno temu mi mówił mechanik, tylko ze sprawa wtedy dotyczyła 2 suwów, ale jak on na swoje oko ustawił zapłon i gaźnik i było kopyto :D tylko tam świeca była na wierzchu a w fazerku za każdym razem podnosić bak i "zygać" do tych świec :) ale może się opłaci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 13:48:43 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
znalazłem dość ciekawy film :) --->klik<---

myślę że jako uzupełnienie Twojego świetnego posta będzie ten film z tuby POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-09 21:30:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
dla fazera:
POZIOM MIERZONY NA PŁYWAKU 12.5-12.7mm
POWIETRZE 2 - 2.5
IGLICA ŚRODKOWE POŁOŻENIE CZYLI 3CIE


Stoodent co do filmiku to taki w miarę, jakby koleś przejrzał gaźniki i dobrze ustawił mieszankę bo mu troszkę słupki latają, poza tym on sprawdza tylko ustawienie według dolnego przedziału a dołem nikt nie jeździ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-10 10:39:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-10-26 13:13:32
Posty: 85
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR 750 K7
Widzę, że prace na Fazerem się posuwają :lol: do przodu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-10 13:36:13 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
Wojt@s
mam dwa pytania
1. to czy po taki zabiegu koniecznie trzeba robić synchro? (pytam no bo synchronizacje mialem robioną niedawno a nie mam wakuometru) aaa i jeśli to jest pytanie z tych bardzo głupich to nie smiejcie sie za długo:P
2. to czy jak sie oddaje mechanikowi motocykl na synchronizacje to czy on wykonuje też te czynności co ty (oczywiscie chodzi mi o to czy wiekszosc wykonuje czy raczej olewaja ? o wiedze z doświadczenia)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-10 14:29:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Maciek synchronizacja to jak sama nazwa wskazuję to wyrównanie podciśnień na każdym z gaźników, więc po każdej rozbiórce gaźników, zmianie ustawień trzeba zrobić synchro.

Co do mechaników: synchronizacja np. 100-150zł, czyszczenie plus ustawianie 200-400zł nawet widziałem.

U mnie mycie+ustawienie mieszanki+pełna rozbiórka+na końcu synchro to łącznie 300zł.

Jak oddajesz na samo synchro to mechanik ustawia podciśnienia i tylko tyle.

Ogólnie warto przed sezonem zrobić właśnie taki pełen przegląd gaziorków, później tylko co 5-6 tys km robimy synchro, jeśli ktoś robi w sezonie tak jak ja ok 15 tys km to właściwie 2-3 razy, a w zimę cyrk od początku. Tym sposobem zaoszczędzamy na paliwie, przedłużamy żywotność świec, żywotność silnika bo przegrzany albo niedogrzany silnik to katastrofa dla głowicy i gniazd zaworowych i samych zaworów.

Tak dla łatwego przykładu : zaoszczędzamy 1 litr paliwa na 100km, 10 litrów na 1000km, 100 litrów na 10000km, 150 litrów na 15000km.

150 litrów paliwa x powiedzmy nawet po 4zł = 600zł ( pełny serwis gaźników + świece + filtr powietrza =600zł ) tylko mało kto na to patrzy że można mieć w sumie za pół darmo....

1 litr przyjąłem ogólnie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-10 16:31:09 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
tak myślałem ale ja sie nie znam to spytac nie zaszkodzi:) tak wiec pewnie mialem tylko synchro zrobine.na poczatek sezonu pewnie zrobie wszystko:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 01:11:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Witam temat o gaźnikach wiec piszę tu,jeśli źle to proszę o przeniesienie:)
Chcę na poczatku sezonu ustawić perfekcyjnie skład mieszanki wolnych obrotów za pomącą analizatora spalin.Zasada jest taka że mieszanka stechiometryczna to lambda 1,lambda poniżej 1 to mieszanka bogada,analogicznie w drugą stronę.Mam teraz pytanie jaką producent przewidział w oryginale mieszankę dla małego fazerka lub kota ?.Wie ktoś może,lub gdzie tego można sie dowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 02:23:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
przedział mieszanki stechiomterycznej to 0,97 do 1,03. Taki powinieneś uzyskać czyli na 1kg paliwa przypada 14,7kg powietrza. Nie zapomnij o tym że każdy gaźnik, wszystko musi być czyste jak łza, luzy zaworowe muszą być sprawdzone, przerwy na świecach, poziomy paliwa ustawione do 0,1mm różnicy. Wiadomo że pomiar każdego cylindra da najtrafniejszy wynik niż wspólna sonda na cztery gdzie może wystąpić błąd typu przeciwne składy parami gaźników. Przy okazji sondy nie zapomnij że ona dopiero zaczyna wskazywać prawidłowo przy temperaturze 300-350 stopni.

Luterq z tej dzieciny chyba się doktoryzował, ja nigdy się w to nie zagłębiałem :mrgreen: ale zobaczysz jedno, gaźniki to takie ustrojstwo gdzie wszystko rozregulowuje się na przedziale już 1 tys km ( niezauważalnie dla ucha/oczu ) co przy 5-6 tys kiedy trzeba zrobić synchro i przejrzeć wypalenie świec już jest katastrofą. Sztuka dla sztuki ale jak ktoś lubi mieć komfort psychiczny, ma troszkę czasu to czemu nie. Sonda ma ręce i nogi przy wtrysku gdzie analizowane są odczyty i dobierana mieszanka.

Przy okazji zabawy podaj wyniki analizy spalin jak masz dostęp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 03:07:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Prawie sie zgadzam:) Dlaczego prawie ano dlatego że lambda 1 to mieszanka stechiometryczna niezachfiana czyli 14,7 do 1 ponizej i powyżej to mieszanka uboga lub bogata.Podałeś przedział prawny emisji spalin pojazdów benzynowych o zapłonie iskrowym i raczej producent się tego trzymał ale poniżej lambdy 1 motocykl uzyska wiekszą moc kosztem wiekszego spalania w drógą strone odwrotnie. Pies pogrzebany jest w tym w jakiej granicy dopuszcalnych norm emisji spalin producent ustawił gaźniki i wież mi nie jest to bez znaczenia dla osiągów moto;)
"ale zobaczysz jedno, gaźniki to takie ustrojstwo gdzie wszystko rozregulowuje się na przedziale już 1 tys km"

Wiem o tym doskonale,jednak wachania mieszanki w porównaniu do zużywania sie(zatykania) np filtra powietrza(Polskie drogi) na przedziale tych 6kkm to pikuś:)

"Wiadomo że pomiar każdego cylindra da najtrafniejszy wynik niż wspólna sonda na cztery gdzie może wystąpić błąd typu przeciwne składy parami gaźników"

Oczywiście i tak zamierzałem zrobić,fazer ma nawet do tego specjalne kanały na kolektorach zatkane śrubkami w przeciwieństwie do gs-a

Wnikam tak dlatego że zamierzam zmienic oryginalny tłumik na przelotówkę z db -kilerem i będę potrzebował ustawic skład mieszanki aby nie stracic na mocy a śrubkami na ślepo nie usmiecha mi sie kręcić.Ta moc co jest teraz mi wystarcza i raczej jest to moto docelowe.

"Sonda ma ręce i nogi przy wtrysku gdzie analizowane są odczyty i dobierana mieszanka"

Przy gaźnikach jest to samo tylko trzeba sie nakręcić śrubkami i nietylko:)
Pozdrawiam Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 11:26:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak zmieniasz wydech na przelot to wsadź K&N. Żeby miał czym oddychać 8) Logiczne jest że można ustawić bogaciej, u mnie jakiś maniak nawet podkładki dawał pod iglice, poziomy miał powalona na łeb na szyje ( moto po zakupie ), chodził jak TDI ale możliwości były znacznie podniesione do normy, trzeba zrobić tyle by nie przesadzić.

Ja myślę że w żadnej książce ani serwisie Yamahy nie znajdziesz sondy i analizatora spalin, sam pomiar powietrza jak wiesz to nie wszystko i warto nawet do gazownika pierwszego pojechac po ustawieniu po wydruk składu.

A i tak po jakimś czasie trzeba rzucić okiem na świeczki bo może się okazać że za bardzo zeszłeś poniżej 1.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 12:03:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
tm fazer napisał(a):
Wnikam tak dlatego że zamierzam zmienic oryginalny tłumik na przelotówkę z db -kilerem i będę potrzebował ustawic skład mieszanki aby nie stracic na mocy


Jako że Woj@s wywołał mnie do tablicy, to pozwolę sobie napisać parę zdań... "doktorat" zobowiązuje :D

bogato - moc, ubogo - ekonomia, to takie uproszczenie na potrzeby domorosłych tunerów. Dlaczego tak twierdzę, a no dlatego, że moc wyjściowa zależy, nie tylko od proporcji mieszanki, ale też od jej temperatury i ciśnienia sprężania. Lambda 1 na zimnym silniku jest osiągana przy bogatej mieszance, bo paliwo jak wiemy jest płynem a płyn się nie pali tylko jego pary, idealnie by było gdyby 100% paliwa odparowało ale tak nie jest, jak każda przemiana stanu skupienia, ta przemiana pobiera energię której zimny silnik nie potrafi zapewnić, im silnik cieplejszy tym procent wyższy i odwrotnie, dlatego się go zalewa paliwem na ssaniu aby w momencie iskry była już palna mieszanka. Z tego powodu, im silnik jest cieplejszy tym powinien być karmiony uboższym paliwem. To samo dotyczy ciśnienia sprężania, wyższe ciśnienie - uboższa mieszanka.
Jazda na bogato, powoduje przeciwstawne efekty, odparowanie dodatkowego paliwa pobiera energię cieplną, zwalnia proces spalania w efekcie zmniejszając moc, ale ponieważ jest go więcej, procent odparowania się zwiększa lekko zwiększając moc. Dlatego z 5 % większą mocą łączy się 20-30 % większe spalanie.
Generalnie powinno się dążyć do mieszanki ubogiej, bo zwiększa temperaturę tym samym zwiększa sprawność silnika i moc (przy odpowiednio długich i gorących kolektorach albo zamontowanym w nich podgrzewaczu, np. "jeż") ale jest problem, bo nadmiar tlenu przy temperaturze 1000 oC z braku paliwa będzie spalał metal i żywotność silnika spada. Dlatego ustawia się lambdę 1, no chyba, że spalanie 8l nie jest ci straszne. Jak ustawia producent, raczej się nie dowiemy. Trzeba by kota z taśmy w fabryce przebadać na hamowni obciążeniowej.

Wracając do konkretnego przypadku, nie napisałeś co chcesz ustawić i jak to chcesz osiągnąć. Jeśli zmieniasz układ wydechowy, zmieni się jego pojemność i długość fali a tym samym zmianie ulegnie napełnianie cylindrów. Nie jesteś w stanie bez hamowni obciążeniowej i analizatora szerokopasmowego ustalić gdzie na wykresie obrotów i obciążenia wystąpi doładowanie dynamiczne i czy wystąpi.

"Kręcenie śrubkami" nie ma żadnego wpływu na moc maksymalną silnika, baa nie ma wpływu nawet na jazdę poza samym płynnym ruszeniem z miejsca, nimi ustawiasz proporcje mieszanki na obrotach do 2tyś i niemal zamkniętej przepustnicy. Minimum jeśli chcesz ingerować w mieszankę podczas jazdy to iglica z zapinką, choć przy obr >10 tyś i WOT (wide open throttle) tylko rozmiar main jet ma znaczenie.

Ale aby to zrobić musisz wiedzieć co się dzieje z mieszanką w całym zakresie obciążeń od jałowych które regulujesz śrubką, poprzez 4-6 tyś które reguluje dysza boczna "jet" (tutaj reguluje się poziomem paliwa), potem mamy 6-10 regulowane wysokością iglicy i 8-odcinka na WOT "main jet", do tego zakresy dysz się pokrywają a poziom paliwa oddziałuje na wszystkie zakresy...

można też stuningować bajka zwiększając poziom paliwa na pływakach, ale wtedy wzbogacisz mieszankę niezależnie czy pałujesz 240 czy toczysz się 60 w kolumnie lub korku.

Ale się rozpisałem....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 21:05:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Luterq fajny referat :)wszystko sie zgadza jednak śruba składu mieszanki na wolnych obrotach reguluje też skład mieszanki do całkowicie otwartej przepustnicy.Pod koniec obrotów ma znikome działanie ale ma! Mozna zrobic prosty eksperyment ustawiając ubogą mieszankę na wolnych będzie źle ale u góry też stracisz!W drugą strone ustawiamy zbyt bogata mieszankę,na niskich kupa a na wysokich mamy nawet ciut wiekszego kopa.Co do tego co chcę uzyskać to dobrą mieszankę do 10 tyś obrotów dalej bardzo żadko sie zapuszczam.Wiec skład mieszanki śrubka i ewentualnie iglica.Temperaturę benzyny,powietrza i silnika biorę również pod uwage! Z mojego doświadczenia wynika że optymalne( mniej wiecej) osiagi uzyskuje sie przy temperaturze otoczenia 20 st C.Znasz sie lepiej wiec trzymac sie lambdy 1?Czy wzbogacac? Mam jeszcze jedno pytanko,a mianowicie czy na poziom paliwa w komorach pływakowych(i skład mieszanki przy tym ) ma znaczenie średnica otworu przy gniazdku iglicy np oryginał 1 odpowiednik 2,8 czyba mm.Przy założeniu że ustawimy identyczny poziom na pływakach 12,5mm? Kurcze niewiem jak dodac JPG


Załączniki:
effects3.gif [4.87 KiB]
Pobrane 979 razy


Ostatnio edytowano 2009-12-17 21:45:48 przez tm fazer, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-17 21:45:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
tm fazer napisał(a):
otworu przy gniazdku iglicy np oryginał 1 odpowiednik 2,8 czyba mm


nie bardzo wiem o jaki otworek może chodzić, jeśli o odpowietrzenie komory pływakowej to nie mam pojęcia, trzeba by małego inżyniera z keihin zapytać... nigdzie nie czytałem o tej modyfikacji.
teoretyzując odpowietrzenie jest podpięte pod air boxa, czyli podczas doładowania "aerodynamicznego" ciśnienie w komorach też ma lekko wzrastać aby skład mieszanki pozostał taki sam. Jeśli ten otwór rozwiercisz mogą do komory przeniknąć drgania powietrza i wszystko popsuć, ale to tylko przypuszczenia, no i nadal nie wiem dokładnie o jak otwór chodzi.

z mieszanką jak kto lubi, jak kogo stać. będzie trochę mocniejszy, dużo bardziej paliwożerny, więcej nagaru... ja mam ustawiony dość ubogo i jestem bardzo zadowolony, śmiga aż miło a spalił ostatnio nieco ponad 5l. Tak jak już kiedyś pisałem, będę montował sondę lambda do kolektora to sobie podczas jazdy pomierzę. Tylko mróz z garażu mnie chwilowo wypędził :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org