Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

[FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=3481
Strona 8 z 11

Autor:  xmarox [ 2013-03-10 15:41:03 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Ja kiedyś znalazłem doca z zrzutem artykułu Wojt@sa, może komuś się przyda. Dokument dorzuciłem do forumowego repozytorium( z wątku http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=4150)

http://www.4shared.com/file/FSdBZz7P/Rozbiorka_mycie_i_ustawianie_g.html

Autor:  szaber [ 2013-04-13 12:55:25 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Podepnę się tutaj.

Silnik na wolnych obrotach "troszkę" nierówno pracuje.
Po temperaturze nagrzewania się kolektorów i bloku gdzie wkręcone są świece wywnioskowałem że 4-ta świeca jest do bani (kolektor od 4-tego cylindra był ciepły, gdy pozostałe były gorące, a blok też delikatnie był chłodniejszy)
Po zmianie tej jednej świecy (4-tej) nadal "troszkę" nierówno pracuje silnik i kolektor przy 4-tej świecy jest chłodniejszy od innych)

Jakieś pomysły?

EDIT:
Własnie wyczytałem że nową świecę trzeba wygrzać, czyli pojeździć ok 30min. Wiec tu może być rozwiązanie, a ja nie jeździłem jeszcze tylko odpalałem moto na chwilkę do zagrzania i sprawdzenia. Czy to prawda?

Autor:  Przemo86 [ 2013-08-05 17:16:59 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Siemka wszystkim
czytam ten cały wątek i mam jedno pytanie odnośnie czyszczenia gaźników w fazerze 2003 r, a mianowicie jak wyglądają dysze które są u was w gaźnikach chodzi mi dokładnie o element oznaczony w serwisówce main jet według niej powinien mieć oznaczenie #115 natomias na mojej niema żadnego oznaczenia i jest zaślepiona tzn niema wogóle prześwitu (może tak jest orginalnie) elment oznaczony jako pilot jet ma oznaczenie 12,5 i tu sie zgadza no i pozostaje needel jet który według serwisówki powinien mieć oznaczenie p-0m a u mnie ma R 511. Dodam że moto było zdławione poprzez umieszczenie zaślepek w krućcach ssących. Jakby ktoś miał mozliwoś porównania tych wartości z wersją 90 konną byłbym wdzięczny bo nie chce bez potrzeby kupywać gaźników.
Z góry dzięki

Poradziłem sobie z problemem sam, w razie jakby ktoś szukał odp na to samo pytanie gaźniki od wersji w pełnej mocy niczym sie nie różnią od wersji 32 KW
ps. dzięki za pomoc

Autor:  shooter85 [ 2013-11-09 15:21:36 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

może jakiś reupload zdjęć?

Autor:  abkub1986 [ 2014-08-21 19:07:42 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Witam. Mam problem z moimi gaźnikami. Po pierwszym rozłożeniu ich na niecałe części ponieważ nie rozkładałem ich jak Wojt@s a jedynie czyściłem miejsca gdzie są czarne membrany i komore pływaka wraz z dyszami. Po pierwszym czyszczeniu poskładałem gaźniki tak jak było no i zacząłem ustawiać tą śrubke od mieszanki. Na każdym gaźniku każda śróbka miała całkiem inna ilość obrotów. Na 4 gaźniku bylo nawet 3.5 obrotu od zakręconego. Po kolejnym rozebraniu i dokładniejszym czyszczeniu zrobiłem tak jak napisał Wojt@s czyli każdą srubke odkręciłem na 2 pełne obroty. Co niestety zaczęło się robić to to że ciężko było wogóle odpalić silnik a z komina wydobywał się tak gęsty biały dym jak mleko :/ Zauważyłem także że z komory pływakowej przedostaje się bardzo duzo paliwa w tym miejscu gdzie iglica wchodzi w tulejke. (zdjęcie poniżej)
Czy to jest normalne że tak dużo paliwa przedostaje się przez tą właśnie szczeline?
Nic z tymi blaszkami nie robiłem ponieważ wcześniej silnik pracował dobrze.
Wojt@s jeśli można to proszę o załadowanie jeszcze raz zdjęc do twojego posta ;)
Bardzo prosze o jakąś porade.

Załączniki:
DSC_1741.JPG [515.56 KiB]
Pobrane 601 razy

Autor:  Wojt@s [ 2014-08-21 23:25:17 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Zdjęcia będę ale narazie nie ma na to czasu.
Primo ustaw poziom paliwa, a później ustaw śruby od składu mieszanki, a później synchronizacja przepustnic.

Autor:  abkub1986 [ 2014-08-21 23:39:29 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Wojt@s a jak zdjegnozować czy zaworek iglicowy nie jest uszkodzony i czy spełnia swoją funkcje?
a mógł byś chociaż wrzucić zdjęcie w którym to dokładnie miejscu trzeba odmierzyć te 16mm? bo za bardzo nie orientuje się w samym opisie.

Autor:  abkub1986 [ 2014-08-24 21:38:55 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Pisze jeszcze raz bo chyba nikt nie wie o co mi chodzi. Jesli jest ktos kto moze mi wskazac w ktorym miejscu mam zrobic pomiar 16mm na plywaku to prosze o pomoc.
Sa dwa zdjecia moze jedno z dwoch pomoze.

Załączniki:
DSC_1745.JPG [56.17 KiB]
Pobrane 633 razy
DSC_1744.JPG [57.01 KiB]
Pobrane 620 razy

Autor:  kamin [ 2014-08-25 10:11:05 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Suwmiarką mierzysz odległość od krawędzi komory pływakowej do najwyższego punktu pływaka :)

Autor:  Wojt@s [ 2014-08-25 20:11:42 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

kamin napisał(a):
Suwmiarką mierzysz odległość od krawędzi komory pływakowej do najwyższego punktu pływaka :)

w momencie kiedy zaworek iglicowy domyka gniazdo, ale blaszka pływaka opiera się na bolcu nie wciskając go.

Autor:  abkub1986 [ 2014-08-30 23:28:21 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

No i niestety ale nic nie idzie po mojej mysli. Pomimo tego ze poziomy paliwa ustwilem dokladnie na 16mm i ustawienia mieszanki na 2obr, 1,5obr, 2.5 obr i nawet 3 obroty silnik pracuje rowno ale za to kopci z komina bialym dymem ze szok.
Nawet jak ustawilem na poltora obrotu to i tak za bogaata dawka :/ no bo jak wali po oczach i nosie.
Plus do tego jak tak kopcil to trzymal sie przez kilka sekund na rownych obrotach 1,5tys i gasnal.
Niestety musze oddac motorek do specjalisty bo sam nic nie zdzialam. Aczkolwiek za pierwszym razem gdy czyscilem gazniki i pozniej jak ustawilem mieszanki tak jak byly przed czyszczeniem to silnik pracowal prawie idealnie z czego na jednym gazniku to mieszanka byla ustawiona ponad 3,5 obrotu a pozostale po 2 z groszem i prawie pod 3obr a palil mi w granicach 4,5ltr a 6,5ltr na 100km takze spalanie mial jak najbardziej normalne. Poprzedni wlasciciel sam przyznal sie ze jeszcze rok wczesniej zanim kupilem od niego kota bardzo duzo czasu spedzil na ustawianiu poziomu paliwa i regulacji mieszanki takze sam juz nie wiem co jest grane :(
Zamiast :moto: to moto stoi i sie kurzy :/

Autor:  jureX [ 2014-08-31 09:36:08 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

abkub1986 , po tych wszystkich czynnościach musisz zrobić synchronizację gaźników, to podstawa. Bez tego nic nie będzie grało, nie ma zresztą prawa.

Autor:  abkub1986 [ 2014-08-31 10:38:24 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Sorki ze nie wspomnialem o tym. Tak robilem synchronizacje ale przez to ze gasnal to synchro wyszlo jako tako :-(
A jao zdjagnozowac czy zaworek iglicowy jest w dobrym stanie? Moje jak ogladalem to dobrze wygladaly bez zadnych ubytkow albo jakiejs innej deformacji.
Oddam do mechaniora i zobacze co mi powie.

Autor:  Toperz [ 2015-02-14 13:17:13 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

czy sprzężny pomiędzy 1 i 2 oraz 3 i 4 gaziorem na wysokości osi przepustnic są w jaki specjalny sposób montowane czy po prostu włożone, spełniają one jakoś role?

Załączniki:
gaz.jpg [22.5 KiB]
Pobrane 465 razy

Autor:  miąchal [ 2015-02-17 09:32:59 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Tylko włożone na oś, minimalizują drgania - tak myślę.
Abkub - masz złe poziomy paliwa na pływakach, jeśli bolec w zaworku pracuje - tzn że jest sprawny.
Sprawdziłbym czy pływaki masz szczelne - bo może któryś się topi w komorze.
Serwisówka!!! a nie posty na forum.

Strona 8 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/