Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-02-18 14:07:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-02-18 13:31:44
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Honda CB600F
Cześć,
Jestem tutaj nowy, starałem się znaleźć podobny temat na forum, jednak mi się nie udało, natomiast jeśli się powtórzy to z góry przepraszam.
Słuchajcie, mam pewien problem (od roku mam Moto, nie mam doświadczenia, więc proszę o wyrozumiałość), chodzi o to że bateria szybko pada. W ubiegłym roku był cały czas podpięty, i w zasadzie za każdym razem po dłuższym czasie bez odpalania, zawsze przy próbie uruchomienia silnika, czasami delikatnie, a czasami wcale. Ładowałem, jak był odpalany regularnie wszystko grało, natomiast przy dłuższej przerwie, sytuacja się powtarzała. Po ostatnim sezonie, nauczony doświadczeniem, stwierdziłem że wyciągnę Aku na zimę i będę trzymał w domu, a gdy będę chciał chciał odpalić Moto, zamontuje Aku na kilkanaście minut żeby silnik popracował i po wyłączeniu silnika będę go spowrotem wyjmował (proszę o opinie czy to dobre założenie). Do ten pory ten system działał, natomiast dzisiaj nastąpiła jakaś zmiana, przy próbie uruchomienia silnika, delikatnie zakręcił i dupaa. Nie mam pomysłu, podpowiedzcie co może być przyczyną, co można zmienić żeby uniknąć takich sytuacji. Moto znajomego stało cały sezon w garażu podziemnym z zamontowanym akumulatorem, bez ruszania i pali normalnie, a u mnie 2 tygodnie i akumulator rozładowany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-18 14:07:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-02-19 01:19:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hej, jeśli nie znasz historii tego akumukatora to może to być już jego ostatnie tchnienie. Czy masz jakiś woltomierz? Jeśli akumulator sam w sobie jest jeszcze ok to czasem coś na pokładzie motocykla może powolutku wysysać z niego energię, np autoalarm lub jakieś akcesoria typu ładowarka do telefonu, nie do końca sprawny lub źle podłączony sterownik grzanych manetek. Woltomierz bardzo Ci pomoże w ocenie sytuacji. Jeśli napięcie jest ok czyli 12,3-12,8 i nie spada po kilku dniach a mimo to słabo kręci to warto wyczyścić klemy i sprawdzić połączenia elektryczne. Możesz naładowany akumulator zostawić w moto bez podłączania i po jakimś czasie sprawdzić czy też spadnie napięcie, wtedy wykluczysz mikro obciążenia w instalacji.

Przy moim pierwszym moto miałem podobne zachowanie na akumulatorze o nieznanej historii, rok się boksowałem z doładowywaniem i po pierwsze okazało się że zamókł mi sterownik manetek oxford i miał mikro zwarcie, po drugie akumulator przeszedł już kilka razy jedną nogą na tamten świat przez głebokie rozładowanie. Naprawa sterownika manetek i wymiana akumulatora rozwiązały mój problem. To tylko przykład, u Ciebie może być coś podobnego, nie koniecznie to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-19 08:49:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Najprościej naładować aku i zanieść go na testy do pierwszego lepszego sklepu z akumulatorami niech podłączą tester i będzie wszystko jasne. Taka usługa nic nie kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-19 10:28:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jeśli ci znika prąd podczas postoju, to sprawdż czy coś w moto ci go nie pobiera. na wyłączonym silniku, z kluczykiem w kieszeni odepnij klemę +, i między zdjęcy kabel a klemę + podłącz amperomierz. powinieneś miec zero, albo coś bardzo blisko zera z conajminiej dwoma zerami po przecinku (0,004A to ok wynik dla alarmu w stanie spoczynku). jeśli masz jakies większe wartości - coś ci pobiera prąd. albo alarm motocyklowy, albo gniazdko usb, grzane manetki lub jakiś inny dodatek. albo coś w moto sie sypneło i jest stale zwarte.

druga opcja to padnięty akumulator. zrób mu 2 testy. pierwszy - naładuj na maxa, podepnij pod moto i sprawdź (wyłączona stacyjka, kluczyk w kieszeni) napięcie. powinno być coś koło 12,7. potem wsadź kluczyk, i zmierz napięcie podczas odpalania (jak krecisz rozrusznikiem). powinno być w okolicach 11, może zejśc nieco niżej, ale jak zejdzie poniżej 10 to na pewno coś nie tak - albo z akumulatorem, albo z rozrusznikiem. jeśli to się stanie, sprawdź na innym dobrym akumulatorze - może być z samochodu jak ma 12V.

drugi test jest prostszy ale wymaga czasu. naładuj aku do 12,7. i zostaw na tydzień lub dwa w domu, odpięty od czgokolwiek. nie powinien stracić napięcia, ewentualnie może do 12,5 spaść. jeśli aku nie trzyma napięcia, to do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-23 16:45:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-02-18 13:31:44
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Honda CB600F
Raczej to nie jest wina Aku, bo kupiłem nowy myśląc że stary już się nie nadaje. Ale w nowym pojawiła się ta sama sytuacja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-23 21:45:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No dobsz... Zrobiłeś coś z tego co koledzy Ci podpowiadają?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org