Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-11-05 21:41:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Czy nie prościej jest po prostu kupić dwie żarówki diodowe 5/21W? Są takie za około 20 zł za sztukę.

Czy są jakieś przeciwskazania ku temu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-05 21:41:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-11-08 03:05:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
W oryginalnej lampie masz jedno gniazdo na żarówkę, więc dwóch nie założysz bez przeróbek. A jedna typowa żarówka LED ma tylko kilka diod i świeci, delikatnie mówiąc, dość symbolicznie. Osobiście nie odważyłbym się mieć takie coś jako jedyne światło stopu, przy czym brak białego oświetlenia tablicy już pomijam. :wink:
W przedstawionym powyżej rozwiązaniu jest 60 czerwonych LEDów superflux, co daje naprawdę konkretny strumień światła - i takie było właśnie podstawowe założenie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-08 08:39:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
W oryginalnej lampie masz dwie żarówki.

http://allegro.pl/zarowka-24-led-bay15d ... 67747.html

Żarówka z linka ma 24 diody. Dwie takie to 48 więc niewiele mniej niż w projekcie powyżej.
Wg mnie - to też zdałoby egzamin, ale chętnie poznam opinie innych.


Ostatnio edytowano 2010-11-08 09:15:21 przez MarcinN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-08 08:55:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
MarcinN napisał(a):
W oryginalnej lampie masz dwie żarówki.

W TCacie masz jedna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-08 16:00:04 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Dioda ma to do siebie że ma stosunkowo wąski kat świecenia co jest wada i zaletą jednocześnie , zależey po prostu do czego chcesz użyć. Z przytoczonego linka widać że diody są standardowe soczewkowe czyli wielkiego kąta nie maja biorąc pod uwagę zastapienie oryginalnej żarówki która jak wiemy sweci w każdą stronę, to dodatkowo biorąc po uwagę odległość żarówki od klosza lampy efekt jaki uzyskamy to trochę większa plama niż sama żarówka. Owszem światło może być nieco jaśniejsze i na dodatek klosz swoją budową rozproszy je trochę szerzej to jednak znacznie lepszy efekt uzyskamy z lampy którą zbudował Tom niż z tej żarówki z allegro. Pisząc o lepszym efekcie nie mam na myśli westchnień białogłów tylko widoczność pojazdu i faktu rozpoczęcia hamowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-08 22:03:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Rob, diody Toma też świecą tylko na wprost i w dół (6 szt). Żarówki z mojego linka świecą na wprost i w bok (6 szt) - dookólnie. Wiadomo, że Tom wykonał kawał dobrej roboty, ale i koszty, które poniósł są wyższe od gotowego i łatwego do zastosowania rozwiązania. A efekt wydaje się porównywalny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-08 23:42:45 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Nie wszystkie świecą tak samo. przykład

MarcinN, te które podałeś bedą świecić punktowo (jak nie wierzysz to kup róznego typu żarówki diodowe do mieszkania, kazdy typ świeci inaczej)
W porównaniu do Twoich zarówek, w lampie Toma nie będzie widać ze swiecą na wprost ponieważ są porozmieszczane po całej lampie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-09 09:34:33 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Szopix napisał(a):
są porozmieszczane po całej lampie.


Uprzedziłeś mnie. O to mi chodziło właśnie.
MarcinN Ja nie neguję jednego bądź drugiego rozwiązania, po prostu opisałem różnice. A moim prywatnym zdaniem zakładanie żarówek led w miejsce oryginalnych to niewiele daje, taki chwyt marketingowy że ledowe lepsze. Korzysci jakie niesie zastosowanie led ogólnie w lampach śa takie że
mniejsza masa lampy (mówię o jakichś dużych bądź nieregularnych krztałtach lamp) oszczędność energii, łatwość stworzenia dowolnego krztałtu i dużej powierzchni świecącej no i trwałość a właściwie odporność na wstrząsy. Dlatego w samochodach montują led zamiast żarówek , ale w tym konkrentym zastosowaniu (mówię o diodach led z oprawce żarówki) to trochę sztuka dla sztuki , ale dobrze się sprzedaje więc w sumie działą :D.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-09 10:34:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Jedenym argumentem za LED dla mnie jest oszczędność energii. Stopy mają 2x 21W, kierunkowskazy 4x21W (awaryjne). Przy alternatorze o mocy ok 250W - to ma znaczenie. Zwłaszcza, gdy mam dodatkowo podłączone ogrzewane manetki. Jesli więc ktoś mi powie, że zarówki LED świecą porównywalnie do klasycznych żarowych - to już mi wystarczy, żeby kupić.

Niestety z tego, co mówicie, wychodzi, że LEDowe mają za wąski strumień światła i motocykl będzie słabiej widziany w nocy z ukosa. Niedobrze. Szkoda.

A w ogóle, to gdzie można dotknąć takie żarówki LEDowe? Nie widziałem ich w żadnym sklepie. Wyłącznie w Allegro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-09 12:08:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Jestem właśnie na etapie kupowania takich LED-owych żarówek. I tak jak napisał MarcinN kupuję je ze względu na oszczędność energii.

Co do świecenia kolega kupił żaróweczki LED-owe do Hondy Fireblade ze względu na to że psuje się tam często regulator napięcia a jak wiadomo zużywają mniej prądu. Zakupił takie jak pokazał kolega MarcinN na aukcji tylko że świecą na czerwono a nie biało. Co przy czerwonym kloszu lampy elegancko rozprowadza światło i nie ma żadnego punktowego świecenia. Najgorzej takie żarówki świecą w kloszach gdzie zewnętrzna część klosza jest gładka a funkcje rozpraszania światła pełni odbłyśnik wtedy właśnie jest punktowe światło.

MarcinN napisał(a):
A w ogóle, to gdzie można dotknąć takie żarówki LEDowe? Nie widziałem ich w żadnym sklepie. Wyłącznie w Allegro.


Co do tego pytania to właśnie jest problem przynajmniej w Łodzi bo jeszcze nie znalazłem takich żaróweczek jak na prezentowanej aukcji są tylko świecące na wprost. Za to są takie których nie ma na Aledrogo ale cena jest odstraszająca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-09 17:14:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-05-28 21:00:27
Posty: 33
Lokalizacja: Przeworsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 2000 FZS 600
Tom nie na darmo założył diody typu FLUX na płytce do stopu i do zwykłego światła.
Fluxy mają dużo większy kąt świecenia (średnio około 90 stopni, droższe nawet 120stopni i więcej) niż zwykła dioda zastosowana w podświetleniu tablicy rejestracyjnej (średni kąt świecenia dla zwykłej diody to 30stopni).

Jest to właśnie lepsze rozwiązanie niż żarówki LEDowe z allegro, które zbudowane są przeważnie na zwykłych diodach o małym kącie świecenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-11-10 00:41:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
MarcinN napisał(a):
A w ogóle, to gdzie można dotknąć takie żarówki LEDowe? Nie widziałem ich w żadnym sklepie. Wyłącznie w Allegro.

Kiedys mozna bylo na bazarach kupic u wietnamczykow/chinczykow itd ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-10 00:38:21 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Jakoś tak w święta popełniłem w końcu swoja lampę w technice led. Użyłem Flux bo są dobre i tanie a do tego tanie i dobre. Zastanawiałem sie jak rozmieścić je na płytce no i jak poukładałem to wyszło praktycznie identycznie jak u Toma (nie do końca miał to być plagiat :D). W mojej lampie jest nieco inaczej rozwiązane zasilanie. U mnie jest to rozwiązanie z ograniczeniem prądu w postaci rezystora dla każdej diody osobno. Ma to taką wadę że elementów jest więcej i więcej lutowania a zaletę taką że jak się jakaś dioda spali to tylko ta jedna nie świeci. jak to wygląda fotki poniżej. Powiem tak na STOP daje czadu konkretnie nie da się nie zauważyć.


[ img ][ img ][ img ]

zdjęcia są takie sobie bo robione w moim "zimowym" garażu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-10 01:09:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Nieźle :wink: ale rejestrację to masz fajną :D Ja w końcu w fazie zrezygnowałem z tego planu, oryginalnie światło całkiem fajnie rozprasza ta lampa w standardzie :wink: wolałem kasę przeznaczyć na graty do oliwiarki (pracuje na układzie czasowym + elektrozawór) :wink: tylko muszę ją zamontować :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-11 01:19:49 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Myślisz że po to zasłaniałem blachę żeby na osttaniej ja pokazać :D nie nie mam takiej rejestracji

a koszt wykonania lampy to chyba mnie wyszedł z 50 zł w sumie więc tragedii nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org