Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-02-11 01:28:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
aa :D no, tak gdzieś liczyłem :wink: różnica w świeceniu jest spora w porównaniu do zwykłej żarówki? :wink: lubię się bawić w takie rzeczy i nie wykluczone,że lampy u siebie nie przerobię :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-11 01:28:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-02-17 12:39:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Czy te rezystory nie psują całego efektu oszczędzania mocy? Jaki jest pobór prądu takiej ledowej lampy napchanej rezystorami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-22 01:09:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-05-22 22:08:39
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 SP
a jak z LED'ami ? nie przepalają się?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-22 19:20:36 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Rezystory w tym układzie nie spełniają takiej roli jak w oszukaniu przerywacza, tylko ograniczają prąd czyli wlaśnie osczedzaja energie.
Ledy póki co do dzisiaj nie spaliła się ani sztuka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-11 14:44:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
scOti napisał(a):
a jak z LED'ami ? nie przepalają się?

Powoli kończy się drugi sezon użytkowania mojej lampy i do dziś wszystkie LEDy świecą nadal idealnie. :D
To jest zupełnie odmienna konstrukcja od tanich żaróweczek LEDowych z hipermarketu czy Allegro, gdzie dioda jest podłączona do zasilania na żywca przez rezystor, zwykle za mały, toteż z definicji godziny jej życia są policzone.
Tu diody nie mają powodów do przepalania się, bo są zasilane właściwym, stabilizowanym prądem, z elektronicznych źródeł. Można rzec, że pracują w warunkach komfortowych. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-08 18:27:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-19 15:37:48
Posty: 80
Lokalizacja: Czechowice-Dz/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600
Nemmo napisał(a):
Skoro klosz jest czerwony czy swiatlo nie byloby jeszcze bardziej oczojebne jakby zastosowac biale diody?

Czyli generalnie jeśli nie planuje się zmieniać klosza na biały (nie widziałem nigdzie takowego to raz, a dwa to nie wiem czy pasowałby mi bardziej niż czerwony) to lepiej pomyśleć nad zakupem białych diod ? Z tego co widziałem na allegro są o bodajże 20gr droższy niż czerwone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-08 18:30:47 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
tak. z tym że wątpię żebyś był niezadowolony z czerwonych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-10 18:14:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-05 06:20:15
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Kupiłem takie http://allegro.pl/zamiennik-zarowka-led ... 77027.html
Czekam na przesyłkę, ciekawe jak będą świecić.
Przy prądnicy każde waty się liczą :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 08:14:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Opowiedz, jak to świeci w porónaniu do zwykłych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 19:58:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-28 15:05:28
Posty: 140
Lokalizacja: Turek
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: simson sr80
moim zdaniem nie zda to egzaminu, ja mam diodowa żarówkę (trochę inna niz ww.) w tylnej lampie i Ci którzy za mną jezdzili w dzień czym prędzej kazali wymienić bo nie można rozróżnić pozycji od stopu :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 21:21:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Robgie, nie chce się madrzyć ale z dowolnych układów zasilania ograniczanie prądowe opornikiem jest najgorszym rozwiązaniem. Nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem energii a wręcz przeciwnie co można jasno udowodnić praktycznie z prawa Ohma.
Opornik ogranicza prąd zamieniając go na ciepło + strata własna.

Jak ma być oszczędnie, czyli zmniejszyć pobór to stosujemy drivery STEP-DOWN.
I to jest aktualnie jedyne rozwiązanie którego straty można ograniczyć do 1%

LM317, opornik itp jedynie zamienia moc w cieplo i nie oszczędza.


Podsumowując, skoro chcecie ograniczyć zużycie prądu w motorkach proponuje LEdy białe + odpowiedni driver zapakować w oryginalne kierunki czy światła stopu.

Taki zmieści się w kierunki dla 3 1W led które dadzą więcej światła niż aktualne:
http://allegro.pl/mr16-12v-3w-driver-po ... 10717.html
lub
http://allegro.pl/zasilacz-przetwornica ... 61455.html
http://allegro.pl/przetwornica-driver-l ... 11279.html

itd...

Ja będę wymieniał swój stop ( a dokładnie płytke na ledową )
Osobiście na pokazanych driverach robię lampy power LED do akwarii o mocy 800-300W co jest odpowiednikiem w maksie 900W w świetlowkach T5


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 21:35:38 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
smithpl napisał(a):
Robgie, nie chce się madrzyć ale z dowolnych układów zasilania ograniczanie prądowe opornikiem jest najgorszym rozwiązaniem. Nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem energii a wręcz przeciwnie co można jasno udowodnić praktycznie z prawa Ohma.


Ależ właśnie mądrz się proszę i udowodnij mi z tego właśnie prawa Ohma że rezystor wpięty w szereg nie ogranicza pobieranego prądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 21:42:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Robgi odnosze do twojego stwierdzenia:
"tylko ograniczają prąd czyli wlaśnie osczedzaja energie."

Ograniczaja prąd przekazany do ledów ale go nie oszczędzaja tylko zamieniają w ciepło.
Dodatkowo warunki thermalne zmieniają prąd i wszystko jest mega płynne.

Twoje rozwiązanie LED tym bardziej w motorach gdzie napięcie zasilania będzie zmienne w zależności czy stoisz czy jedziesz ( zawsze pływa ) będzie sie odbijało na efekcie.
"Niewielkie zmiany napięcie zasilającego prowadzą do dużych zmian prądu płynącego przez diodę LED. Stąd ważne jest by prąd diody miał możliwie stałą, bezpieczną wartość. Niedopilnowanie tego zalecenia prowadzi do przegrzewania się diod LED, nieosiągania optymalnego poziomu jasności oraz w konsekwencji do skrócenia czasu życia lampy."
To głównie skutkuje częstym paleniem ledów przy takich źródłach zasilania
i:
"Wadą jest to, że tego typu źródła prądowe obniżają sprawność całej oprawy LED w wyniku strat mocy w rezystorach."

To drugi przykład. Nie będę wyliczał bo straty na opornikach opisane są chyba w każdym podręczniku do elektrotechniki.

Tu np. ciekawy artykuł:
http://www.lediko.com/Zasilanie_diod_LED/61/

Rozumiem że cały wątek ma za zadanie oszczędność prądu którego mało dostajemy z przetwornicy w motorze.
A tego nie uzyskujemy przy takim podłączeniu w stosunku do rozwiązań dobrych jak drivery STEP-DOWN i STEP-


Ostatnio edytowano 2011-10-25 21:53:29 przez smithpl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 21:52:38 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Po pierwsze napisałeś że łatwo to udowodnić z prawa ohma, więc proszę udowodnij
Po drugie nie masz racji w dalszym ciągu

udowodnij mi a ja udowodnię tobie. Jeśli się mylę przyznam ci racje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 21:56:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Proszę :

Prawo ohma. Napięcie U=12V

R = U/I
I - prąd jaki chcesz żeby płynął

Moc jaka się wydzieli
P=I^2 * R

PS. Nie chce cie na siłę przekonywać. Parę lat spędziłem ucząc się tych rzeczy i trochę jeszcze pamiętam przy okazji realizując to w praktyce.
Proszę przeczytaj artykuł o zasilaniu LED , tam chyba jest wszystko.

EDIT:

Dokładnie mówi o tym Prawo Joule'a Lenza.
Przepływowi prądu przez przewodnik (rezystor) towarzyszy zawsze wydzielanie się ciepła, oznacza to, że na elementach posiadających rezystancję, energia elektryczna zamieniana jest na energię cieplną.
Ilość ciepła (Qc) wydzielonego na przewodniku o rezystancji R podczas przepływu prądu o natężeniu I jest proporcjonalne do kwadratu natężenia prądu, rezystancji i czasu przepływu prądu.
Qc = k * I^2 * R * t

To do wyliczeń dokładnych


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org