Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-10-25 22:17:06 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
No i pokazałeś mi dwa wzory. jeden to fakt prawo ohma drugi moc wydzielana na odbiorniku w tym przypadku rezystorze. a gdzie mi udowodniłeś że się nie zmniejsza pobór prądu??
To teraz ja ci coś napiszę.
weźmy dla przykładu układ z czymś co pobiera prąd np żarówka (dlaczego nie wziąłem diody to wiesz a jak nie to na końcu napiszę)
i teraz z wzoru który przytoczyłeś

u=i*r
czyli napięcie zasilania dajmy na to 12V to nasze U prąd dla przykładu żarówki 21W będzie wynosił 21/12=1,75 A
więc znowu z prawa ohma
r =U/I wychodzi nam że dla tego konkretnego przykładu wartość rezystancji żarówki wynosi 6,86 ohm.
ok i teraz wpinamy w szereg z naszą żarówką opornik 100 ohm, czyli przekształcając wzór ohma po raz kolejny mamy
I=U/R
co daje
12/(6,86+100)=0,112 A

Więc wychodzi na to że jednak zwiększając rezystancję zmniejszamy prąd. inna sprawa że taka żarówka nie będzie dobrze świecić ponieważ ona potrzebuje te 1,75A i 12v żeby poprawnie działać. I dlatego zakładamy diody bo one potrzebują mniej i prądu i napięcia a specyfika działania diody led jest taka że musi być ograniczona prądowa bo inaczej pobierze tyle prądu że się sama spali. I dlatego wybrałem żarówkę do przykładu a nie led ponieważ dla jasnego przykładu nie da się określić prądu diody led samej w sobie.
A to co ty przytaczasz i nie chodzi mi o luźno napisane wzory tylko o pisanie że zamieniane jest to w ciepło ma miejsce ale w przypadku podłączenia równoległego czyli dla przykładu motocyklowego dokładanie rezystora w przerywaczach kiedy nie obsługują diod led z racji własnie tego że pobierają za mały prąd aby rozgrzać termobimetal w przerywaczu.

nadal twierdzisz że zwiększenie rezystancji układu szeregowo nie powoduje spadku poboru prądu??
Bo czy ktoś wyjmie żarówkę i w to miejsce włoży 2000 led twierdząc że oszczędza prąd to to nie o tym ta dyskusja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 22:17:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-10-25 22:24:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Robgie, pisze po raz kolejny:
Napisałeś:
"tylko ograniczają prąd czyli wlaśnie osczedzaja energie"
-------------------------^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Co nie jest prawdą więc się do tego odniosłem. Nie jest prawdą zgodnie z powyższym.
Nie oszczędzają energii a jedynie zamieniają ją na ciepło zamiast phcać w led'a.
O wiele wyższą skuteczność bez zależności to temp. otoczenia lub napięcia zasilania mają drivery wymienione powyżej.Czyli drivery nie pchają mocy w ciepło a ich skuteczność to od 98% w górę.

I do tego odnoszę całą wypowiedź.
Nie ma sensu spierać się, myślę że raczej chodzi o fakty.
Chyba że nie maja one znaczenia to ja już się nie wtrącam :-)

Oczywiście opornik ogranicza prąd i jest jak najbardziej najprostszym sposobem podpinania ledów. Zawiera jednak na tyle dużo minusów że nie powinno sie tego stosować tym bardziej w rozwiązaniach w któreych zależy nam na oszczędzaniu zasilania.

To ja już tyle, myślę że wszystko ująłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 22:35:40 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Ja nie twierdze ze nie prawdą jest to co napisałeś w sensie wzory i że każdy element przez jaki przepływa prąd grzeje sie ponieważ każdy ma jakąś rezystancję. Nie twierdze również i nie twierdziłem że jest to rozwiązanie idealne i najlepsze jak również nie twierdzę że drivery nie są lepsze.
Napisałeś jednak że rezystor wpięty w szereg nie ogranicza prądu tylko sam go pobiera a z tym się nie zgodzę Zgodzę się z tym że będzie się na nim wydzielać jakieś ciepło w zależności jaki prąd płynie przez niego bo ZAWSZE na KAŻDYM przewodniku się wydziela, jedynie sprawy termiczne mogą być tak pomijalne że ich nie czuć ale są mierzalne.
Tylko nie pisz mi że z prawa ohma wynika że tak nie jest jak mi sam wzór napisałeś i to tyle.
Sprawa wybranego rozwiązania może podlegać dyskusji i tu się spierać nie będę bo sa różne lepsze i gosze rozwiązania, ale zwiększenie rezystancji zawsze zmniejsza prąd w układzie.

I żeby nie było bo się nie znamy osobiście ale nie mam 18 lat i też parę jak nie więcej latek uczyłem się tego i owego i nadal się tym zajmuję. I oczywiście nic do ciebie nie mam ani nie czuję się obrażony i mam nadzieję że i ty również.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 22:45:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Spoko, nie ma co sie napinać. Przecież chodzi o wkrętkę w moto :-)

Może źle w pierwszym poście sie wyraziłem.
Chodziło mi o to że nie ograniczają zużycia prądu.
No bo niby ograniczymy sobie prąd na leda ale nadwyżka mocy przed opornikiem pójdzie w gwizdek. :-)
Czyli nie zaoszczędzimy zużycia z akumulatora/prądnicy.

I o to mi chodziło tylko :-)
Mi drivery pasują bo udaje się uzyskać tylko 1% strat a poza tym nie musze sie bawić w zasilanie bo jak się buja 12-36V to i tak na wyjściu mam równy prąd.
:coffee:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-25 22:56:58 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Właśnie nie pójdzie w gwizdek. W szeregowym układzie zwiększasz rezystancje zmniejszasz prąd ale to nie tak że go nie pchasz na diodę bo skąd się ma wziąć ta nadwyżka jak piszesz. W równoległym zwiększasz prąd o ten właśnie wydzielany na rezystorze który wtedy idzie w gwizdek jak napisałeś :D.
A że np przy użyciu drivera uzyskamy większą sprawność to się zgodzę bo jednak na tym rezystorze coś tam nieco się wydzieli ciepła ponieważ odłoży się na nim część napięcia.

A z moto to wiadomo że trzeba kombinować żeby było więcej przyjemności z jazdy i nie tylko. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-26 13:13:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
To konkretnie teraz:

Jaki prąd musi płynąć przez diodę, która ma zastąpić żarówkę kierunkowskazu (21W)?
Jaka moc będzie wydzielana przez układ dioda plus rezystor (szeregowo)?

Czy przerywacz wymaga, aby rezystacja po zmianie była taka, jak przed zmianą? - Jeśli tak, to wymiana żarówki na diodę - nie da żadnej oszczędności poboru prądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-26 13:18:38 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
MarcinN napisał(a):
Czy przerywacz wymaga, aby rezystacja po zmianie była taka, jak przed zmianą? - Jeśli tak, to wymiana żarówki na diodę - nie da żadnej oszczędności poboru prądu.


Bez zmiany przerywacza na elektroniczny nic to nie zmienia jest mówiąc krótko bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-09 21:40:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-12 17:39:07
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Panowie, mógłbym prosić o reupload fotek? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-15 17:21:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-01-14 18:52:38
Posty: 6
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R
maly553 napisał(a):
Panowie, mógłbym prosić o reupload fotek? :)

i ja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-20 02:11:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Sorry Panowie, skutek prac na serwerach i się posypało..
Post poprawiony, powinno już działać. Jakby co, to alarmujcie prv. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-13 14:28:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-01-14 18:52:38
Posty: 6
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R
Jak myślicie lepiej założyć białe diody, w przypadku gdy będzie to montowane do oryginalnego czerwonego klosza?
Czy zastosować czerwone?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-20 18:50:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-29 00:07:27
Posty: 11
Lokalizacja: Biłgoraj, Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R 98 i FZ1S
Mam pytanko natury technicznej, bo jestem w trakcie budowy podobnej lampy (jak nie takiej samej ale ja chce uzyc zwyklych Led'ow Super Brightow).
Odrazu prosze o wyrozumialosc bo jestem laikeim jezeli chodzi o elektronike.
Czy te LM'y a szczegolnie od stopu nie grzeje sie przypadkiem (szczegolnie w upalne dni), czy moze dales jakies radiatory zeby schlodzic je?
Z mojej matematyki wychodzi ze R=56 to na diodach bedzie jakies 22-23mA no i to 48 diod daje 1,07A ?
Dobrze czy moze zle to rozumuje? Jak zle to prosze mnie poprawic :)
Z gory dziekuje za wyrozumialosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 12:24:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-07-24 09:42:02
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600 153 477
Obecne moto: FZS 600 2003r
Witam.
A tak z innej beczki.
jak się ma samoróbka świateł jakichkolwiek w odniesieniu do prawa polskiego przepisów ubezpieczeń itp itd.
Czy taki produkt nie powinien mieć stosownych certyfikatów dopuszczeń oznaczeń itp itd ?

Czy jeżeli ktoś nam w tyłek wjedzie to nie damy argumentu ubezpieczycielowi że to była samo róbka i mogła nie działać więc samochód nas nie widział i w nas wjechał ? lub że stan techniczny samochodu nie spełniał jakiś tam wymagań ?

Tak się zastanawiam czy nie bezpieczniej jest dołożyć dodatkową lampę a oryginalną zostawić.

toś zagłębiał ten temat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 13:43:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3817
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Zabka napisał(a):
A tak z innej beczki.
jak się ma samoróbka świateł jakichkolwiek w odniesieniu do prawa polskiego przepisów ubezpieczeń itp itd.
Czy taki produkt nie powinien mieć stosownych certyfikatów dopuszczeń oznaczeń itp itd ?



światła muszą mieć homologację, tak jak żarówno do przodu. brak homologacji = argument dla ubezpieczyciela żeby się wyprzeć wypłaty. akcesoryjne ledowe lampy są spoko, o ile mają homologację. ale jeśli oni przerabiają oryginalne klosze na których jest wybita oryginalna homologacja, spora szansa że "nikt się nie skapnie"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 13:46:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-24 16:08:21
Posty: 99
Lokalizacja: Łazy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS600 2000r
linkinpio napisał(a):
Czy te LM'y a szczegolnie od stopu nie grzeje sie przypadkiem (szczegolnie w upalne dni), czy moze dales jakies radiatory zeby schlodzic je?
Z mojej matematyki wychodzi ze R=56 to na diodach bedzie jakies 22-23mA no i to 48 diod daje 1,07A ?
Dobrze czy moze zle to rozumuje? Jak zle to prosze mnie poprawic
Dla najgorszego przypadku tj. IC3 (12 x 23mA = 276mA). Licząc na każdego LEDa spadek około 2.1V -> 4*2V=8.4V do tego spadek na R ->1.25V.
Czyli podczas pracy silnika zakładamy 13.8V-8.4V-1.25V=4.16V spadku na IC3, co daje nam 4.16V*276mA=1,15W. Ogólnie jeżeli nie ma małego radiatora IC3 to pracuje na granicy by się nie przegrzać (spalić)...
O pozostałe IC1 i IC2 nie ma co się martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org