Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-07-02 10:00:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Witam
Chciałem się podzielić wiedzą dotyczącą kierunkowskazów led w Kocie.
Problem który z pewnością napotkają osoby montujące wszystkie kierunkowskazy led to to, że po włączeniu czy to prawego czy lewego kierunkowskazu, będą "mrugać" wszystkie jednocześnie.
Powodem tego jest kontrolka, jeśli ją wyjmiecie to wszystko wróci do normy, jednak nie będziecie wiedzieli, że kierunkowskaz jest zapalony. (jazda z zapalonym kierunkowskazem moim zdaniem stwarza śmiertelne zgrożenie, kierowca puszki myśląc że skręcacie ruszy prosto w nas).
Aby mieć kontrolkę kierunkowskazów i jednocześnie cieszyć się nowymi lansiarskimi hi-techowymi ledami musimy nieco przerobić instalację za zegarami.
[ img ]

na czerwono zaznaczyłem co trzeba zrobić. Inżynierowie zaoszczędzili trochę drutu i zrobili sprytny patent na kierunkowskazy zwierając linie żarówką kontrolki, wszystko działa tak długo jak jest chociaż jeden kierunkowskaz na stronę klasyczny. LEDy pobierają dużo mniej prądy i dzieją się w/w cyrki, dlaczego tak się dzieje, mogę zainteresowanym wytłumaczyć ale to już dłuższy wykład z praw Kirchoffa i Ohma.

a teraz know how.
Odkręcamy szybkę i maskownicę zegarów,
odkręcamy zegary dwoma śrubami na górze,
odkręcamy linkę prędkościomierza
znajdujemy kontrolkę kierunkowskazów
odcinamy kable tak aby dało się je polutować
do przewodów idących w stronę kontrolki lutujemy diody prostownicze (1A styknie)
łączymy diody razem z jednym przewodem kontrolki
drugi przewód kontrolki musimy połączyć z masą
znajdujemy sobie któryś przewód (czarny) np. oświetlenia zegarów. Nacinamy izolację i wlutowujemy się do niego.
Wszystko ładnie izolujemy, testujemy i jak gra - jedziemy na zlot lansować się super kierunkowskazami wraz z piwem dla autora tegoż postu.

p.s. Jeśli wystąpi problem z szybko mrugającymi lub palącymi się na stałe kierunkowskazami, trzeba wymienić przerywacz, Wygląda jak przekaźnik, znajduje się obok akumulatora, do nabycia np w larssnie od ręki. plug&play.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kierunkowskazy led
PostNapisane: 2010-07-02 10:00:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-07-05 17:03:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 333
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Luteq a Ty coś mi jeszcze wspominałeś że trzeba coś wlutować między kontrolkę, a obwód?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-07-05 20:04:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Taser napisał(a):
trzeba coś wlutować między kontrolkę, a obwód?


kontrolka ma dwa druty, do jednego musisz doprowadzić masę z jakiegoś okolicznego czarnego przewodu, do drugiego łączysz "wyjścia" diod lub mostka prostowniczego. Tylko tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-07-09 14:07:50 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 333
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Właśnie mam moto rozbebeszone i musiałem przerwać pracę, bo do roboty na chwilę wyskoczyłem. Jak skończę opiszę czy Luterq miał rację i czy tak się da :P :mrgreen:


Zamocowałem i jest tak jak Luterq mówił :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-04 00:32:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-02-08 14:31:20
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
GG: 132945
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
Mam ten sam problem

Jaro polecil mi przerywac pod LED-owe kierunki ,rezultat bedzie ten sam?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-04 01:46:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
wiochmen napisał(a):
rezultat bedzie ten sam?


niestety. przerywacz będzie odpowiadał za "mryganie" we właściwym tempie i tylko tyle. jeśli mrygają wszystkie, to trzeba diody wstawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-04 10:48:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 134
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Wystarczy zakupić przerywacz do led i do tego jeszcze dołożyć oporniki i będzie ok sprawdzone na 100% :D


Ostatnio edytowano 2012-03-04 14:45:05 przez ravlos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-04 12:50:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
ravlos napisał(a):
Wystarczy


W Thundercat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-04 14:36:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-02-08 14:31:20
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
GG: 132945
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
ja mam rocznik 2002 jesli ma to jakies znaczenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-08 08:41:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-11-09 09:23:52
Posty: 180
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
GG: 978572
Obecne moto: Fazer8
W fazerze będzie tak samo czy zostało to inaczej rozwiązane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-19 21:53:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-07-19 21:44:01
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witam własnie borykam się z takim samym problemem. Co ciekawe nie myslałem wcale, że będzie jakis problem ponieważ najpierw zalożyłem 2 kierunkowskazy tylko z tyłu. Z przodu musiałem zdejmowac owiewki więc roboty bylo troche wiecej takze wzialem sie za to dopiero dzisiaj. Kierunkowskazy ledowe z tyłu i żarówki z przodu działało wszystko w porządku. wsadziłem 3 kierunkowskaz ledowy z prozdu rowniez działało. A przy 4 ledach na wyłlaczonym silniku palą się wszystkie bardzo słabym stałym światłem a na zapalonym silniku mam awaryjne zamiast kierunków ;) pewnie bede sie musiał bawić z opornikiem. Chociaz przerywacz Led juz idzie z allegro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-28 18:50:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-09-08 20:19:14
Posty: 30
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot
Moze mi ktos pojasnic te punkty łopatologiczie bo słaby ze mnie elektronik najlepiej jakis schemat bo zdjecie juz nie działa.


do przewodów idących w stronę kontrolki lutujemy diody prostownicze (1A styknie)
łączymy diody razem z jednym przewodem kontrolki
drugi przewód kontrolki musimy połączyć z masą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-16 20:57:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-10-26 12:20:36
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
Tak stary post przyszło mi odświeżyć...i sam dalej nie mogę wyjść z podziwu nad tym opisem.
Tak opisane, że nawet taka "noga elektroniczna" jak ja podołała zadaniu.
Motocykl kupiony z kierunkami led...ale bez kontrolki. Poprzedni właściciel się poddał.
Ja dzięki tak zrobionemu opisowi "przywróciłem" do życia kontrolkę kierunkowskazów zamykając się w kwocie...dwóch złotych (diody prostownicze - kupione na wszelki wypadek cztery- oraz koszulki termokurczliwe).
Luterq ...duże i schłodzone ode mnie :beer:
Dzięki !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-24 19:09:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-02-24 18:36:06
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 509307497
Witam wszystkich,
Proszę o pomoc w zlokalizowanie przerywacza od kierunków w Kocie , szukam od południa i nic jakby się pod ziemię zapadł. Chcę założyć ten pod LEDy. Dziękuję z góry za fachową pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org