Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-08 10:47:59 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
dual kapie z racji tego że drugi koniec jest otwarty więc po prostu spływa z niego. a gdyby tak zrobić bardzo krótkie to rozgałęxienie wtedy by miej zlatywało? możecie podesłać fotki swoich dysz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: [DIY] Oliwiarka
PostNapisane: 2011-04-08 10:47:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-08 11:22:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
dlatego rezygnuję z duala,jak dziś znajdę czas to pokażę zdjęcia swojej kostki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-10 20:54:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Po lewej dual który wykonałem pleksiglasowej kostki.Wywierciłem kanaliki i otwory na śruby,otwór na śrubę regulacyjną nagwintowałem,Dysze z rurek od WD-40, Śruba służy do ściskania wężyka który doprowadza olej co zmniejsza jego ilość,jej koniec zaokrągliłem żeby nie przerwał wężyka.Zaś po prawej zawór CO2 w którym zainstalowałem rurkę,ten zawór jest bardziej precyzyjny i posiada blokadę ustawienia,będzie to pojedynczy układ

Załącznik:

Załącznik:
1.JPG [161.26 KiB]
Pobrane 788 razy



a to pojemnik na olej o którym pisałem parę postów wcześniej


Załącznik:
2.JPG [142.89 KiB]
Pobrane 696 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-06 18:11:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-23 09:50:48
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer s2
Jutr odzień wolny od pracy, czas podłubać przy fazerku.
Cały osprzęt do zrobienia oliwiarki kupiony.
W przyszłym tygodniu wrzucę zdjęcia z efektem końcowym, oraz rozpiszę koszt osprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-16 02:01:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-05-22 22:08:39
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 SP
Saint
i jak prace ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-16 11:17:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Ja testuje właśnie olej biodegradowalny. Jak jest sucho, dobrze smaruje. Z kostki też łatwo się zmywa ... ale do jazdy w deszczu się nie nadaje. Łańcuch kompletnie suchy ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-16 22:35:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-16 17:52:57
Posty: 44
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 02
Witam.
A propo oliwiarki. Ja mam zamontowanego oryginalnego Scottoiler. I mam maly problem szczerze mowiac.
Koncowka jest jedna, przekierowalem ja na lancuch po prawej stronie zebatki.

Motor stoi na powietrzu. po kilku deszczowych dniach, lancuch z drugiej strony w kilku miejscach pokryla rdza :) Wiec jak to jest ze sie smaruje caly lancuch. Ogolnie wszystko bylo w porzadku. Lanuch ladnie nasmarowany, nic nie kapie i nie leje po feldze, tylko problem z ta druga strona ?

Nie wiem moze inaczej umiejscowic ta koncowke ? Czy lepej zeby dotykala zebatki i po niej splywal olej ? Chociaz i tak to jeden pies pewnie.

Mieliscie taki problem ?

Pozdrawiam Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-16 22:43:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
qality-adrian - wg mnie to olej ma być wewnątrz łańcucha a nie ochlapywać na zewnątrz, choć pewnie w jakiś sposób olej chroni przed korozją...

Też mam oryginał Scottoiler, łańcuch mi nie rdzewieje (choć trzymam na dworze cały czas pod plandeką :(), ale za to mam inny problem - nie potrafię dobrze ustawić cholerstwa, miałem na 3-4 to wydawało mi się że nic nie leci, przekręciłem na maxa, to przez 300km zleciał cały zbiorniczek, dodatkowo ochlapując wszystko w koło...
Jak to skalibrować, czy tylko metodą prób i błędów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-16 23:19:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-16 17:52:57
Posty: 44
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 02
Ja mam wlasnie na 3 - 4 :) To jest jakas polowa :) Olej znika naprawde powoli. Po 300 km poleciala moze 1/4 zbiorniczka. Olej mam rowniez oryginalny. Moze to wlasnie wina oleju u Ciebie ? Zreszta to chyba latwo sprawdzic czy leci czy nie. Na poczatku nie mialem oleju w oliwiarce, smarowalem recznie. Motor mam od niedawna, wiec sprawdzalem naciag lancucha co przejazdzka :D I zauwazylem ze jak lancuch byl suchy to lancuch byl sztywny, po nasmarowaniu wracalo do normy :) Wiec sadze ze to powinno byc widac golym okiem/palcem :D

No wlasnie lancuch jest nasmarowany, tylko brzegi drugiej strony lancucha sa tak jakby pordzewiale. Ja nie mam plandeki, stoi goly na dworze :P

Swoja droga... Mam zamontowany lancuch dida wzmocniony, zloty. Czy to nie powinna byc nierdzewka ? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-17 00:35:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Wiec tak, do scotta masz dwa typy olejów. Na niskie i na wysokie temperatury.
O ile się nie mylę można dokupić płyn scotta który zapobiega rdzy.
Mi też czasem naloty rdzy wychodzą ale tylko jak łańcuch jest suchy.
Najlepiej, żeby końcówka dotykała zębatki. Gdzieś plus minus na wysokości 2-3 zęba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-17 07:49:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-23 09:50:48
Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer s2
Oliwiarka zrobiona, więc czas na podsumowanie.
Użyte materiały oraz koszt:
Zbiornik od płynu hamulcowego ursus c360 - 5, 90 zł Kupiony w sklepie Agroma
Uchwyt zbiornika płynu – 2, 40 zł kupiony w sklepie Agroma
Wężyk tekalan 6x1 2 MB - 5 zł Kupiłem więcej tak na wszelki wypadek, ale 1 metr wystarczy.
Wężyk Tekalan 8X1 1MB 3,20 zł
Przewody również kupione w sklepie Agroma
Elektrozawór paliwa. Na allegro z przesyłką - 57 zł
Opaska czarna 250X4,8 3 szt. – 0,80 zł
Uchwyt plastikowy, – który użyłem do zamocowania wężyka do wahacza, używam w firmie do wieszania reklam w sklepach. Trzeba tylko zerwać z niego taśmę dwustronną i minimalnie skrócić.
Uchwyt do przewodów – kupiłem w sklepie elektrycznym – 0,90 zł
Wężyk termokurczliwy – zastosowany w celu izolacji.
Zaworek akwarystyczny, do CO2 – 10 zł
Klej SuperGlue
Końcówka oliwiarki – wężyk ze spryskiwacza do okien
Przewód elektryczny 30 cm
Wsuwka elektryczna 1 szt.
Łączny koszt - 85,20 zł Plus dwa browary które wypiłem przy montażu


[ img ]
Długo się zastanawiałem, jaki dać zbiornik na olej, wstępnie miała być jakaś mała butelka plastikowa, ale nie wyglądałoby to estetycznie, więc zastosowałem zbiornik od ursusa c360 od płynu hamulcowego ( podejrzałem to na innym forum) Zbiornik idealnie pasuje, jest niewielkich rozmiarów. Do zamocowania użyłem uchwyt, który jest oryginalny do tego zbiornika. Z jednej strony musiałem go trochę przeszlifować, bo nie mieścił się pod siedzeniem. Do połączenia zbiornika z elektrozaworem dałem wężyk o średnicy 8X1.


[ img ]
Elektrozawór paliwa podłączyłem do kostki od świateł tylnych, która znajduje się po lewej stronie pod osłona przy siedzeniu. Plus od elektrozaworu podłączyłem do niebieskiego przewodu w kostce. W kostce jest jeszcze żółty przewód, który jest od światła stopu. Masę od elektrozaworu podłączyłem do ramy.

[ img ]
Na wyjściu z elektrozaworu zrobiłem redukcję z wężyka o średnicy 8X1 na średnicę 6X1. Wężyk o mniejszej średnicy włożyłem w grubszy. Za izolację użyłem przewód termokurczliwy.

[ img ]
W obudowie, która jest widoczna na zdjęciu zrobiłem otwór i wyprowadziłem wężyk, który połączyłem z zaworkiem akwarystycznym, który ma regulować, jaka ilość oleju ma być dostarczona do łańcucha.

[ img ]
Uploaded with ImageShack.us [ img ]
Na zdjęciach widoczny montaż wężyka.



[ img ]
[ img ]

Wężyk poprowadziłem po spodzie wahacza, który zamocowałem za pomocą plastikowego uchwytu, który przykleiłem na klej superGlue. Następnie użyłem uchwytu do przewodów elektrycznych, który lekko wygiąłem i przykręciłem do wahacza ( na spodzie wahacza jest otwór, w którym zrobiłem gwint) Końcówka oliwiarki jest zrobiona z wężyka od płynu do mycia okien, który jest włożony w czarny wężyk i zaizolowany przewodem termokurczliwym.
Oliwiarka została wyregulowana, zrobiłem już ponad 300 km, łańcuch jest nasmarowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-17 08:49:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Hmm, a może o to chodzi, że jak jest gorąco to trzeba trochę skręcić żeby olej leciał wolniej - wtedy jest rzadszy, a jak zimno to otworzyć bo znowu za gęsty ...
Mam olej Scotta niebieski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-17 15:06:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-05-22 22:08:39
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 SP
Saint

fajny opis, dałbyś fotkę tego uchwytu przy wahaczu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-17 17:45:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Powiedzcie mi, czemu Scotoiler wymaga specjalnego oleju? Co by się stało, gdyby nalać przekładniowy? Przecież nic się nie zapcha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-17 02:24:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Jezdzę teraz na biodegradowalnym z OBI ... niestety, niesprawdza się.
Dobra pogoda - łatwo się olej zmywa z wahacza, koła, kostki, dłoni ale niestety nie trzyma się na łańcuchu. Jest za rzadki. Osoba jadąca z tyłu będzie miała moto w małych kropkach ;)
deszczowa pogoda - oczywiscie zmywa od razu cały olej. Łańcuch suchy .... :/

wracam do hipola :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org