Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-01-25 18:53:41 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Luterq napisał(a):
Zestaw tak zamontowałem, że wygięta igła kapała na łańcuch pod pokrywą zębatki zdawczej.


takie mocowanie oliwiarki nie zdaje egzaminu na dłuższą metę.
Jedyne rozsądne to mocowanie na tylnej zębatce. Wszystkie możliwości mocowania są na stronie scotta.

Ja jedynie muszę wykombinować jakiś nowy pojemnik i ewentualnie, mniejszy elektrozawór :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: [DIY] Oliwiarka
PostNapisane: 2011-01-25 18:53:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-01-25 19:41:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
tam trzeba dawać jakiś opornik, żeby nie grzał się elektrozawór?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-25 19:43:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Nie dawałem.
Zaworek jest ciepły ale nic mu się nie dzieje. Chwilę po wyłączeniu jest już zimny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-25 19:59:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
No to fajnie, to pozostaje kompletowanie reszty rzeczy (głównie ten elektrozawór, końcówki już zamówiłem, przewody mam) i montaż :wink: A instrukcja przydatna i podziękować za nią :wink: :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-15 19:21:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-02 18:45:57
Posty: 42
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer
Szopix napisał(a):
Luterq napisał(a):
Zestaw tak zamontowałem, że wygięta igła kapała na łańcuch pod pokrywą zębatki zdawczej.


takie mocowanie oliwiarki nie zdaje egzaminu na dłuższą metę.
Jedyne rozsądne to mocowanie na tylnej zębatce.


Mocowanie z przodu tez zda egzamin, przetestowane jak na razie na 4-6tys km ;)

Dziwi mnie tylko fakt ze jak ustawie wiecej niz jedna krople na 5 min to cały łancuch ulany jest olejem przekladniowymi i bryzga po feldze w momencie gdy u Ciebie smaruje 1-2 na min :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-15 21:08:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Colo napisał(a):
Mocowanie z przodu tez zda egzamin


Niestety ale jak czytałem, nie zdaje egzaminu. Olej rozbryzguje się po wahaczu, feldze itp. Gdzieś na jakimś forum ktoś to dokładnie opisał. A z tylnej zębatki pięknie "ścieka" na ogniwa łańcucha. Dlatego też nie rozbryzguje mi przy jednej kropli na minutę ;)

sposoby montażu (instrukcja scotta)
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-05 20:48:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
a uwazacie ze sama oliwiarka wystarczy aby odpowiednio nasmarowac łańcuch
czy mimo tego ze macie oliwiarke i tak uzywacie smarow i czyscicie lancuch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-05 21:13:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-05-22 22:08:39
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 SP
taz1612 napisał(a):
a uwazacie ze sama oliwiarka wystarczy aby odpowiednio nasmarowac łańcuch
czy mimo tego ze macie oliwiarke i tak uzywacie smarow i czyscicie lancuch


jak dobrze ustawisz to nie ma potrzeby dodatkowo smarować.
Przeczyścić raz na jakiś czas nie zaszkodzi.
DID zaleca czyszczenie naftą- uważaj na o-ringi i x-ringi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-07 17:38:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Na zbiorniczek na olej polecam pojemnik z nakrętką 200 ml na utwardzacz,lakier itp. który kupicie w każdym lakierniczym za 2 zł ,ja taki zakupiłem zrobiłem otwór w dnie,zamontowałem w nim od góry z odpowietrznik hamulcowy z obciętym szpicem i założoną uszczelką,od spodu też dodałem uszczelkę,zakręciłem nakrętką m8 i założyłem wężyk na obciętą stronę odpowietrznika bo lepiej siedzi...mam tak zrobione i hula;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-07 18:27:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
podobno pasuje też zbiorniczek od płynu hamulcowego z ursusa :P
http://www.sklepdlarolnika.com/index.ph ... =10&id=803

Ostatnio pomyślałem o ponownej przeróbce układu.
Chciałbym zmiejszyć elektrozawór (kupić np ten)
i zwiększyć pojemnik na płyn. (np, jak w/w z ursusa albo od innego pojazdu).

ale to musi poczekać, razem z wyświetlaczem temperatury, na swoją kolej.

A znacie jakiś dobry (który będzie nadawał się do smarowania) biodegradowalny olej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-07 23:38:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Biodegradowalne oleje do smarowania łańcuchów to oleje do które stosuje się w piłach spalinowych,pewnie każdy producent ich ma swój dobry olej.To dobry pomysł,mam w domu taki olej i go przetestuję.Co do elektrozaworu to nie znalazłem takich małych żeby je umieścić tuż przed końcówką smarującą.Nieraz po nocy okazywało się końcówka jest pusta i dopiero po dłuższym czasie się napełniała i smarowała.Najlepiej było by umieścić w takiej kolejności od razu przed kołem zębatym elektrozawór->zawór precyzyjny->końcówka,taki układ byłby gotów do działania od razu,wyeliminowało by to zapowietrzenia a co za tym idzie straty oleju na dłuższych postojach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-07 23:40:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Masz gdzieś nieszczelność. Mi nic nie ubywa. Zresztą nie ma prawa. Z jednej strony jest zamknięte przez elektrozawór.
Masz dual czy jedną końcówkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-08 00:09:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
wszystko szczelne ale mam duala i przez to ubywa elektrozawór przed taką końcówką to byłby ideał,teraz chcę zastosować zawór precyzyjny a w nim umieścić pojedynczą końcówkę o bardzo małym przekroju,to powinno załatwić sprawę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-08 00:34:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
No niestety. Minusem duala jest właśnie kapania po wyłączeniu.
Jedynie zostało poszukać jakiegoś normalnego dwudrożnego elektrozaworu.
Ewentualnie:
zbiornik -> regulacja -> trójnik -> dwa małe elektrozawory -> dwie końcówki
ale moim zdaniem za dużo zabawy.

Więc jak możesz to przeprowadź mały teścik tego ekologicznego oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-08 09:53:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Racja,za dużo zabawy,doszły by kolejne koszty a tu chodzi o to żeby było nie drogo a dobrze;) duale lubią kapać i ciężko temu zaradzić,lepsza będzie jedna końcówka,nabyłem najmniejszy (chociaż wcale nie mały) akwarystyczny zawór precyzyjny do CO2 i już mam mniej więcej rozeznanie jak to będzie wyglądać,stara podwójna końcówka musi iść do lamusa mimo że roboty z nią było sporo,o oleju będę mógł napisać najwcześniej za miesiąc,bo muszę ogarnąć kota - min. wymienić płytki zaworowe i uszczelniacze na wydechu,a że robię to sam i dopiero po powrocie z pracy to za tydzień góra dwa motocykl złożę i zacznę już jeździć z założoną ulepszoną olejarką,w planach mam tez test oleju syntetycznego,bo ma dobre właściwości myjące i ochronne,do tej pory używałem hipola ale uważam że jest za gęsty i za lepki,po dłuższej trasie na łańcuchu robił się mech z kurzu i innych syfów a wypadałoby żeby olej z tymi syfami odpadał,tylko raz spróbowałem syntetyku a że syntetyk jest rzadszy to szybko okazało się że możliwości regulacyjne mojego zaworu są marne,olej chlapał po wszystkim i wróciłem do hipola


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org