Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-01-08 18:23:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-04 22:50:56
Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-S - 2004
JaGO napisał(a):
http://www.phjacus.pl/Elektrozawor-benzynowy-Lovato-149-p484.html

większość sensownych projektów jakie oglądałem miała ten zworek - zgrabny i zwarty. średnica króćców też odpowiednia.


Pokazujesz elektrozawór a tu raczej chodzi o zaworek co by nim regulować przepustowość oleju mniejsza lub większa dawka .


gorylfx napisał(a):
http://sklep.avt.pl/p/pl/482158/uklad+czasowy.html Jest jeszcze wersja do zlutowania 10 zł tańsza. Przekaźnik ma zadanie uruchamiać elektrozawór po włączeniu świateł. Generalnie myślałem, żeby cudować coś, żeby nie leciał olej podczas wciśnięcia sprzęgła i zapodania luzu, ale stwierdziłem, że się nie opłaca.


Ciekawe urządzenie , jak nie zda u mnie egzaminu zaworek CO2 przyjże mu się bliżej na razie nie chcę sobie za bardzo utrudniać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: [DIY] Oliwiarka
PostNapisane: 2012-01-08 18:23:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-01-08 18:41:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
No to ciekawie się robi - zamiast bawić się w zaworki - możnaby ustawić by zawór otwierał się raz na minutę na 1 sekundę w trybie city :mrgreen: , w trybie trasa np 3 razy po sekundzie, no a deszcz...5x1. Mamy już projekt - teraz jak to ubrać?? Mógłby ktoś się odważyć i wytłumaczyć jak krowie na rowie 8)

edit: No ok przeczytałem kilka powyższych postów ze zrozumieniem, mamy taki układ KLIK, wiem co robi - ale gdzie tam się potencjometrem wpiąć...itd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-08 19:23:41 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
no przecież masz tam dwie sztuki potencjometrów. z tym że zamiast potencjometra można by zrobić przełącznik np 3-4 pozycyjny który by podmieniał rezystancje i by byly tryby pracy ustawione


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-08 19:37:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
Wiem, ale myślałem o takim potencjometrze, który będzie sterowany z kierownicy: KLIK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-08 22:03:43 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
no więc co za problem zamontować je na kierownicy? robisz tak
kupujesz obudowę mała np http://sklep.monster.pl/KM-04-ABS-OBUDO ... 6131,36420).aspx
do tego potencjometr np. taki http://sklep.monster.pl/PR-185-2k2A-15P ... 36499,8516).aspx ale wartość oczywiście odpowiednią do tego ładne pokretełko http://sklep.monster.pl/POKRETLO-BLUE-Z ... 4,46,41152).aspx i fabryka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-08 22:53:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
Uklad ma 5 we/wy -

+12v - jasna sprawa
GND - j.w.
NO - nie znać
COM - nie wiem
NC - co to

Gdzie z moim potencjometrem mógłbym się wpiąć - wylutować z układu jeden z tamtych potencjometrów i wpiąć się ze swoim:?: - bo jak rozumiem jeden ustawia co ile, a drugi (chyba ma oznaczenie Pause) na ile - dobrze to rozumiem :?:

no i gdzie jest wyjście z układu - ale się dziś dużo nauczyłem 8)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-08 23:04:59 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
NO i NC i com to wyjścia przekaźnika czyli NO normalnie otwarte NC normalnie zamknięte a com to środek tego czyli jeśli włączysz coś pomiędzy NC i COM to będzie przewodzić a jeśli zadziała przekaźnik to rozłączy. NO i COM odwrotnie.

w tym konkretnym układzie masz 2 regulacje jedna to czas zadziałania a drugi przerwę miedzy zadziałaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-09 00:04:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
w sumie ten układ czasowy jest tak mały, że gdyby go zamontować przy kierownicy(albo pod kanapą) można wówczas bezpośrednio sterować np. czasem pomiędzy otwarciami - tylko jakieś wygodne pokrętło podpiąć i skalibrować na 3 ustawienia (tak jak pisze Misiek666).

rekin175, kolega pytał o elektrozawór. jeśli zastanawiasz się nad zaworkiem dławiącym to może jeden z dwóch przypadnie Ci do gustu (efekt moich kiedyś prowadzonych poszukiwań):

http://www.aquario.pl/akcesoria-co2/97-zaworek-dlawiacy-do-regulacji-co2.html
http://www.aquario.pl/akcesoria-co2/35-katowy-zaworek-dlawiacy-do-regulacji-co2.html

gdybym miał dalej pracować nad tym tematem (chwilowo zarzucony pomysł) to chyba poszedłbym w prostotę - precyzyjny zaworek dławiący, elektrozawór(spoczynkowo zamknięty) i przekaźnik od czujnika luzu(jako dodatkowy obwód).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-09 00:57:16 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Ok kupiłem kilka gadżetów teraz tylko zaworek zbiorniczek i rurki no i trzeba będzie to złożyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-09 01:02:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
RobgieRozumiem, że działasz na tym układzie czasowym? Zastanawiam się jak przełoży się otwarcie zaworka załóżmy na 1 sek na przepływ oleju. Napisz jak coś zmontujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-09 11:52:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
gorylfx - nikt Ci nie poda gotowego przepisu. Kalibrację takiego układu musisz przeprowadzić sam ponieważ przepływ oleju zależy głownie od różnicy wysokości zbiorniczka wyrównawczego i końcówki przy zębatce (ciśnienie), długości wężyków układu(tarcie) itd. czynników jest zbyt wiele, bo nie zamocujesz na dwóch różnych (albo nawet tych samych) motocyklach tego w identyczny sposób ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-09 12:21:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
JaGO Zdaje sobie z tego sprawę, ale dobrze jest czerpać doświadczenie od osób, które już coś podobnego robiły a i bardziej znają się na elektronice niż ja. A szkoda mi trochę kasy wydawać na ten układ czasowy jeśli miałby nie zdać egzaminu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 15:00:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
Znalazłem na KLIK pewnej stronie rozwiązanie jakie chcę zamontować - tylko ono kosztuje 4 stówki :shock:

Zobaczta 1wsze zdj 2 rząd - wygląda znajomo?? Robię małe zakupki i działamy :mrgreen:

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 18:26:46 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
No to ja mam taki zaworek , z tym że śruba regulacji wygląda trochę inaczej. Dzisiaj właśnie poczyniłem przymiarki wszelakie ze zbiorniczkiem od ursusa. w Kawasaki jest taka przegródka i pasi idealnie w nią. Tak więc teraz tylko dysze kupić lub zrobić i finalny montaż.
Ja narazie biorę opcję regulacji zaworkiem bez układu czasowego. Jak mi to juz będzie działać pobawię się w czasówkę wtedy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-16 12:06:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Jako zadowolony użytkownik Motooilera - podam kilka uwag, które mogą Wam pomóc we własnych konstrukcjach:

- Ważnym punktem jest staranne uszczelnienie wyjścia ze zbiornika.
- Elektrozawór w trybie "otwarty" pobiera prawie 4 ampery więc nie da się prądu pobierać bezpośrednio ze świateł wstecznych. Należy układ oprzeć o przekaźnik, który steruje prądem z głównego źródła.
- Bardzo fajnie w Motooilerze rozwiązano sterownik elektroniczny - po serii testów ustawiłem optymalny okres otwarcia: ok 1s co 80 sekund.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org